Sonntag, 12. August 2007

Milkatorte

       
Selam arkadaslar!
Bugün itibariyle yine bir haftayi bitirmis olduk. Bizde bugün yine gezmek icin en kücük kiz kardesimi ziyarete gittik diger erkek kardesimle ve onun ailesiyle. Hava da cok güzel ve sicakti, daha dogrusu biz onlarin sehrinde kurulan büyük bir lunapark/kermes/panayir benzeri bir eglenceli olaya katilmak icin hemde kardesimi görmeye gittik. Kirmes adindaki senlik onlarin sehirinde 10 günden beri devam ediyordu ve bugün sonlanacakti. Hem kardesimin isini hafifletmek hemde bir güzel gün gecirmek icin ben de dün aksamdan bu güzel pastayi hazirladim. Bu pasta cok kolay, hatta tarifinde de göreceksiniz asagida pandispanyasinda hic yag da yok. Bu pandispanya bayagi bir yüksek oldugu icin bende pisip soguduktan sonra ikiye böldüm ve buzluga attim. Diger katinida Elda'nin dogum günü pastasini hazirlarken kullanirim. Simdi tarife gecelim mi?

MILKATORTE:

7 yumurta
280 gr cekilmis findik ici
210 gr seker
2 paket Milka'nin sade sütlü cikolatasi
500 ml sivi krema
1 paketcik krema sertlestirici
yaklasik 4 tane muz

Yapilisi:

1. Ilk önce yumurtalarin sarisini beyazindan bir güzel ayiralim. Yumurtalarin sarilarini sekerle birlikte köpük köpük olana kadar cirpalim. Yumurtanin beyazlarini kar haline getirelim ve bu islem tamamlandiktan sonra yumurtanin beyazlarini diger kapta cirpdigimiz yumurtali ve sekerli karisima yedirelim, fakat dikkat mikser ile degil, bir spatula yardimiyla yapabilirsiniz. Cekilmis findiklarla da ayni islemi yapalim.

2. Bu karisimi yaglanmis ve zeminine yagli kagit kaplanmis 28 cm'lik kek kalibina dökelim. Firinin orta katinda 175 derecede yaklasik 40 - 45 dakika pisirelim.

3. Pandispanyamiz pisip soguduktan sonra muzlari soyup, uzunlamasina keselim ve pandispanyamizin üzerine döseyelim.

4. Yukarida dedigim gibi bu pandispanya bayagi yüksek oldu ve bende pisirdikten sonra yariya böldüm ve digerini de buzluga attim.

5. Pandispanya soguduktan sonra 2 paket sütlü Milka (özellikle ve özellikle Milka marka olacakmis tarif öyle söylüyor) cikolatasini ben mari usulü eritelim ve 125 ml sivi kremayi da icine alip cirpma teliyle bir güzel birbirine yedirelim. Krema ama kesinlikle pismemeli.

6. Cikolata kremasini muzlarin üstünde dökelim ve yaklasik 2 saatligine buzdolabina kaldiralim. Daha dogrusu 2 saat degilde tüm gece buz dolabinda bekletmekte yarar var.

7. Pastamiz yeterince dondugunda ise diger arta kalan sivi kremayi 2 paket krema sertlestiricisiyle ve isterseniz bir paket vanilya sekeriyle cirpalim ve kremamizi pastamizin üzerine sivazlayalim.

8. Artik süslemesi size kalmis isterseniz parca cikolata, rende cikolata, kakao tozu veye yine Milka cikolatasi parcalariyla süsleyebilirsiniz. Ben rende cikolata ve file badem kullandim.

Afiyet olsun!

Posted by Picasa

Keine Kommentare:

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste