Samstag, 6. Oktober 2007

Waffle Kurabiyesi (Waffelkekse)

 

 

 

 

Selam arkadaslar,
güzel bir hafta sonu baslangicindan sizleri selamliyorum. Yogun bir hafta kaldi arkamda ve nihayet hafta sonuna ulastik. Persembe günü kiz kardesimin iftar daveti vardi, bende isten sonra ona yardimci olmak icin gittigimde bir de baktim kücük Yasin cok hasta olmus. Annesinin eteginden ayrilmiyor, ondan önceki aksam birden nefes alma sorunlariyla birlikte cok kötü bir öksürüge baslamis, o gün zaten kardesim onu doktora götürmüs ve sonuc: Pseudo Krupp. Bu Pseudo Krupp'un türkcesi Psödo Krupp oluyor, kardesime doktor bilgi icin bir kagit vermis orada hem türkcesi hemde almancasi yaziyordu. Viral bir hastalikmis ama bulasici degil, hastaligin belirtileri ama cok kötü, nefes alip verirken zorlaniyor ve hirliyor zavalli cocuk. Eski nesesi yoktu ve atesleniyordu da ara ara. Kardesime baktim onun da huzursuzlugu var hastalik yüzünden, Yasin huysuzluk yapiyor, annem zaten gelmisti o sira ve hemen Yasin'i biraz sevdiktan sonra islere giristik. Corba hazirdi zaten ve bende diger isleri hallettim ve güzel bir yemek yedik aksamin sonunda. Misafirlerimizde cok memnun kaldilar ve önemli olanda herseyin iftara kadar yetismesiydi. Yasin bugün daha da iyiydi ama yine de hirlamasi solunum yollarinda devam ediyordu. Insallah kücük tombiligim hemen iyilesir ve yine eski nesesi yerine gelir.

Bu aksam ise iftardan sonra esimin ve Elda'nin cani tatli birseyler istedi ve bende ne yapabiliriz diye birkac arastirma sonucunda alman yemek paylasim sitesinde bu kurabiyelerin tarifini buldum. Bana yapimida kolay geldigi icin hemen ise giristik fakat baktim evde sadece 78 gram seker kalmis, Elda ile tuttuk kardesimin evinin yolunu ve oradan seker takviye ettik, eve geri geldigimizde hemen basladik islere.

Bu kurabiyeleri bende ilk defa yaptim ve sonuc mükemmel oldu. Bu kurabiyelerin disi gevrek ama ici de yumusacik oluyor, biz biraz da kendi damak zevkimizi düsünerekten kurabiyeleri pisirdikten sonra bazilarini eritilmis cikolataya, daha sonra da findik kirigina ve hindistan cevizine batirdik ve harika kurabiyeler elde ettik. Bence bu kurabiyeler cok fazla sekerli olmadigindan cocuklarimiz icinde güzel bir kurabiye alternatifi. Bana sagolsun minik kizim hem yuvarlama asamasinda hemde süsleme asamasinda yardimci oldu.

Waffle Kurabiyesi (Waffelkekse)

Malzemeleri:

750 gr un
200 gr seker
200 gr margarin
1 paket vanilya sekeri
1/2 paket kabartma tozu
5 yumurta

Yapilisi:

1. Tüm malzemeleri birlikte yogurup güzel bir hamur elde edelim. Ben bu isleme kabin icinde basladim ve mutfak tezgahinda devam ettim, cünkü böylelikle tüm malzemeler bir güzel özdeslesti ve karisti.

2. Daha sonra hamurdan minik bezeler kopartarak elimizin icinde yuvarladik ve bir kenara aldik.

3. Waffle pisirme aletimizi isittik ve minik toplarimizi icine aldik ve biraz üzerine bastirarak kapagini kapatip pisirmeye biraktik. Ayarini artik herkes kendi istegine ve kizariklik oranina göre dikkatlice pisirmesi gerekiyor. Hic basindan ayrilmamaniz dogru olur, cünkü benimkiler cabucak kizariverdiler.

4. Pisirme isleminden sonra biraz sogutup yukaridada belirttigim gibi eritilmis cikolataya batiriyoruz bir bölümünü ve daha sonra da istedigimiz malzemeye buluyoruz. Tabii sizler isteginize göre sadede tüketebilirsiniz. Böyle de cok güzel ve hafif bir kurabiye olmus oluyor.

Afiyet olsun!
Posted by Picasa

Kommentare:

elmaşekeri hat gesagt…

sevgili kevser,yorumunla ilgli bir sorun mu cikti bilmiyorum ama yayinlardim kesin,ayrica tekrar yorum yazman ve bildirmene de sevindim.Waffellar nefis görünüyor bende yapiyorum.Ellerine saglik..Hayirli geceler..

Almula hat gesagt…

Kevser'ciğim ellerine sağlık canım nefis görünüyor Minik Yasin'ede geçmiş olsun sevgilerimle...

Nilay Cinisli hat gesagt…

Kevserciğim,
Bayıldım kurabiyelerine..Görüntü bir harika..En kısa sürede deneyeceğim...Ellerine sağlık hayatım..Sevgiler
Eldacığımı öp benim için :)

ikizlerinannesi hat gesagt…

canimcim
yegenine cok gecmis olsun unsallah en kisa zamanda atlatir waffel kekselerde bayildim en kisa zamanda denenecek listeme aldim hangi blogunda ziyaret edeyim sasirdim demissin ikisinede buyur gel gittigi yere kadar ikisinide idare edecegim canim simdilik keskinlininmutfagi daha agirlikta ama beni yalniz birakma ikisinede gel oldumu öptüm canim hayirli haftasonlari

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim çok güzel görünüyor kurabiyeler, çokta pratik. Ama önce waffel makinesi almam lazım yapmak için. Çok beğendim. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Feyza (görümce) hat gesagt…

Kevser'cim
Öncelikle Yasin'e çok geçmiş olsun..Valla nerdeyse tüm çocuklar hasta burdada..Şu an kızımda ateşli..Mevsim dönümü salgını galiba..
Waffle olayına gelince.Muhteşem görünüyor buradan..Ama tadına da bakmak lazım tabiki..Baksana Nilay deneyeceğim diyor..Görümcesinede bir tabak getiriverir artık..Değil mi gelinnn??
Öpüyorum Kevser'cim..Görüşmek üzere :)

semra mutfakta hat gesagt…

kevsercim ne demek büyük bir zevkle bende seni linklerime ekliyorum.waffelları bir harika ellerine sağlık cnm.

nino hat gesagt…

canim gecmisolsun oncelikle tabii bunlar enfes ama bole bir aletimiz yokki :( tost makinasinda yapsak olurmi :D

aslı kaya hat gesagt…

Slm. Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar. Tarifini aldım, evde çocuk olunca böyle sevimli tatlar yapmak gerekiyor. Tost makinesinde yapmanın bir fark yaratacağını sanmıyorum.Sen ne dersin.Sevgiler...

serap hat gesagt…

slm canım:)
Waffellar süer olmuş ellerine sağlık canım bu arada Yasinede geçmiş olsun
çok öptüm seni
serapsingin

diyalogyemekleri hat gesagt…

sevgili kevser,ben de bu makine ile sık sık waffle yapıyorum ama senin tarifin ilginç olmuş,sanırım waffle hamurundan daha sert bir hamur oldugu için kurabiye formunda olmuş yaptıkların..ellerine sağlık..bu arada az önce dikkatimi çekti,profilde meslek hukuk yazıyor..aynı konuda mı eğitim aldık?slmlar.

yemegim hat gesagt…

Kevsericim kurabiyeler nefis olmus canim ellerine saglik güzel bir hafta diliyorum sevgiler...

Selen hat gesagt…

Kevsercim,
Minik eller mutfağa girdi demek :) Ellerinize sağlık pek güzel görünüyor bu waffle lar...

Elif Babaoğlu hat gesagt…

Sevgili Kevser blogundan,sen bana yorum bırakınca haberdar oldum ve bu kadar geç kaldığım için kendime çok kızdım.Bundan sonra sıkı takipçin olacağım :))
Sevgiler...

cekirdeksizuzum hat gesagt…

iyi ki beni bulmuşsun böylece senin siteni tanıyabildim ve takip ettiklerime ekledim.
ellerine sağlık, yasin'e de çok geçmiş olsun.
sevgiler...

Anneminkiziyim hat gesagt…

Yüzünden gülücük, kalbinden sevgi, bedeninden sağlık, çevrende dostluk, ömründen huzur ve neşe eksik olmasın kandillerin hep kutlu olsun.

meleginmarifetleri hat gesagt…

harika olmuş bunlar en kısa amanda deneyeceğim ellerine sağlık
kadir gecen mübarek olsun allah tekrarlarını nasip etsin dualarında bizleride unutma sevgi ve dua ile hoşçakal canım. meleginmarifetleri.blogspot.com

disal hat gesagt…

selam..

şu makinadan bende alıcam....

çok güzel kurabiye yapıyor...

ellerine sağlık....çok güzeller...

kandilin mübarek olsun....

fidaneli hat gesagt…

ne guzel görunuyorlar:)

serap hat gesagt…

slm:)
Kadir gecen mubarek tüm duaların kabul olsun canımcım sevgiler
serapsingin.blogcu.com

ikizlerinannesi hat gesagt…

Bu gece bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecesi. Kulun Rabbine yakın olduğu gecelerin en önemlisi? Kendisine dua edenleri geri çevirmeyen, günahları bağışlayan, her şeyi bilen, gören ve duyan Yüce Allah tüm dualarımızı kabul etsin.

MUTFAKISTAN hat gesagt…

gecmis olsun canim
Kadir geceniz hayirli dualariniz kabul olsun.
kurabiyeler harika olmus

Sonja hat gesagt…

Kadir geceniz kutlu olsun, iyi haftalar diliyorum...
Sonja

yemegim hat gesagt…

Kandilin mübarek olsun Kevser'cim bu güzel gecede tüm dualarinin kabul olmasi dilegiyle sevgiler...

kizilciksurubu hat gesagt…

merhaba canim,kurabiyeler cok sahane olmuslar ellerine saglik.kadir gecen mübarek olsun canim.

damak tadı hat gesagt…

Harika olmuşlar canım,ellerine sağlık..Minik Yasin umarım en kısa zamanda eski sağlıgına kavuşur canım..

Kadir gecen mübarek olsun..Tüm duaların ve isteklerin kabul bulsun.Herşey gönlünce olsun..Sevgiler..

Kocaman öpüyorum seni..

NAZLI ARSLAN hat gesagt…

Merhaba canım.
Bin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesi'nde, kainatın yaratıcısı ve alemlerin Rabbi bağışlayıcı ve acıyıcı yüce Allah tüm dualarınızı kabul etsin.
Küçük Yasin'e çok geçmiş olsun..
Waffeller harika,ellerine sağlık.
Sevgiler..

serinmavi hat gesagt…

Hayırlı kandiller diliyorum canım....

Elif Babaoğlu hat gesagt…

Kevsercim Kadir Gecen mübarek olsun,bin aydan daha hayırlı bu gecede tüm duaların kabul olsun.
Sevgiler...

canan's culinaria hat gesagt…

sevgili kevser,
ilk defa (waffelkekse) tarifini duydum ve cok begendim. ben waffel hamurunu pek sevmiyorum, ama senin tarifin ve yaptigin kücük bezeler pek hosuma gitti. ilk firsatta deniycem ve sana bildiririm.
selamlar,
canan

nurcan hat gesagt…

CANIMMM ELLERINE SAGLIK WAFELLER COK GUZEL GORUNUYOR
SEVGIYLE KAL
www.yenitadlar.blogcu.com

yaren hat gesagt…

Sevgili kevsercim,seninde gecmis kadir gecen kutlu olsun,gönlündeki tüm dualarin kabul olur insal.Benim kac gündür Bilgis. bozuktu,bu aksam tamir oldu.Waffelin tadini bende cok begnirim,amma velakin kendim hic yapmadim.Ellerine saglik canim

serinmavi hat gesagt…

Hayırlı ve huzur dolu bir bayram diliyorum....
Selam ve sevgiler....

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

Güzellik,birlik,beraberlik dolu herzaman bir öncekinden daha güzel daha mutlu bir bayram geçirmenizi diliyorum.Sevgilerimle

kurabiyelerden aldım ellerine sağlık nefis olmuş:))

YESIMLI TARIFLER hat gesagt…

Şeker tadında bir bayram geçirmeniz dileğimle kocaman sevgilerrr
yeşim

nino hat gesagt…

bayraminiz seker gibi gecsin nice bayramlari birlikte kutlayalim sevgiler

semra mutfakta hat gesagt…

SEVDİKLERİNİZLE BİRLİKTE GEÇİRECEĞİNİZ,HAYIRLI BAYRAMLAR DİLERİM

Nilay Cinisli hat gesagt…

Kevserciğim ve Eldacığım,
Sevdiklerinle birlikte damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, hayırlı ve bereketli bir bayram dilerim.
Kucak dolusu sevgiler

PS:Elbette getiririm Feyzacığım :)

elifin tarifleri hat gesagt…

Kevsercim mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmen dileğiyle,sevgiler...

yaren hat gesagt…

Canim sana ve ailene mutlu neseli bir bayram diliyorum.Iyi bayramlar

fatma hat gesagt…

selam canim, nerelerdesin ya``?? sende benim gibi bir görünüp bir kayboluyorsun ;-)) hayrili bayramlar canim sana ve ailene..

aslı kaya hat gesagt…

Hayırlı bayramlar diliyorum. Sevgiler..

disal hat gesagt…

canım sağlıklı ,mutlu,sevdiklerinle güzel br bayram diliyorum...

Özlemhan hat gesagt…

Canım benim güzel huzurlu bir bayram diliyorum Türkiyeden sevgiler

Anneminkiziyim hat gesagt…

Canim Hayirli Ramazan Bayramlari.
Saglikli ve mutlu nice bayramlar gecirmeni dilerim. sevgiler...

serap hat gesagt…

slm canım:)
sevdiklerinle beraber güzel bir bayram geçirmeni dilerim canım sevgiler
serapsingin

Ferhanca hat gesagt…

Ne güzel olmuşlar ellerine sağlık..
Bayramını kutlar ,güzel günler dilerim..

Selma hat gesagt…

Merhaba Kevser abla ellerine saglik sana ailenle birlikte seker gibi tatli bir bayram gecirmeni diliyorum..sevgiler

kizilciksurubu hat gesagt…

Ramazan bayramini kutluyorum canim.

Sükran Yilmaz hat gesagt…

Selam Kevser ablacik!
Sana su an ilk defa bir yorum yaziyorum, umarim becebilirim ...
IYI BAYRAMLAAAAAAAAAAAARRRR!!!

Sükran Yilmaz

esra(büyüleyenmutfak) hat gesagt…

merhaba Canım;

mutlu huzurlu ve şeker tadında bir bayram diliyorum

sevgiler

Nükhet hat gesagt…

Bayramın kutlu olsun!

ebruakin hat gesagt…

Selamlar,
Waffle Kurabiyeleri harika görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Tam benim oğluma göre. :)

Sevdiklerinizle birlikte, mutlu, huzurlu bayramlar dilerim.
Bayramınız kutlu olsun.

Sevgiler...

elmaşekeri hat gesagt…

Bayram sabahları, demli bir çay, su böreği, bayram şekerleri, şeker isteyen çocuklar, bir telaş bir koşturmaca. Köprü hep kalabalık, bayram programları, kolonya ikramları, bayram harçlıkları, uzun bayram tatilleri, ev gezmeleri, kısa hal hatır sormalar, el öpenlerin çok olsunlar ve daha bir dolu küçük ayrıntı. Hayatın üzerindeki 'pause' düğmesine dokunun... Kısa bir süre için hayatı durdurun. Mutlu bayramlar...

Özgül hat gesagt…

Merhaba Kevser, bayram ziyaretine geldim, Waffel lara bayildim, ben de cok severim, ellerine saglik. Ben de Ramazan bayramini kutlar, saglikli ve neseli bayramlar dilerim.
Sevgilerimle

Emel hat gesagt…

Canim seninde bayramini kutlarim.sevgilerimi yolluyorum.Bayram hepimize hayirlara vesile olsun.mutlu bayramlar!

Tijen hat gesagt…

Kevser'ciğim,
Ben de tatlı Elda ile senin bayramını kutluyor, o waffleları da çok sevdiğimi söylemek istiyorum.

Feyza (görümce) hat gesagt…

Kevser'ciğim, kızın, eşin ve tüm sevdiklerinle birlikle, sağlık,sıhhat ve mutluluk dolu nice ramazan bayramlarına ulaşmanızı diliyorum.Seni, Elda'yı ve Yasin'i öpüyorum.
Sevgiler

Zehra50 hat gesagt…

Merhaba canim wafwls lar cok guzel gorunuyor allerine saglik.Blogumu ziyaretin icin tesekkurler.
Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

lavantİn hat gesagt…

Sevgili Kevser, Ellerine sağlık. Çok pratik bir tarif.
Hayırlı güzel bayramlar diliyorum...

Baharcicegi hat gesagt…

Bende sana sevdiklerinle beraber seker gibi tatli neseli mutlu huzur dolu bayramalr dilerim

ikizlerinannesi hat gesagt…

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

Firuze&Saniye hat gesagt…

kevsercim merhaba sitemize ziyaretinle tanışmış oldum bu güzel yemeklerle ve seninle:)waffle hayır diyemiyceklerim arasındadır o nedenle bu kısma yorum yazmak istedim,özellliklede karamelli muzlu olursa ;kurabiyesini hiç denemedim en kısa zamanda deniycem..kolay gelsin..linklerine bizide eklersen memnun oluruz:)

nino hat gesagt…

canim nerelerdesin

Akdeniz Kızı hat gesagt…

çok güzel fikir...denemek lazım...

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste