Freitag, 6. Juni 2008

Tavuklu bugday yemegi veya salatasi (Schlemmer-Ebly)









Selam arkadaslar,
haftanin en güzel bölümünü teskil eden hafta sonuna geldik nihayet. Bu hafta cok cabuk gecti bence, iyide oldu.

Bugünkü yemegimizin temel maddesini nasil tercüme edecegimi bilmiyorum. Almanya'daki arkadaslar icin resimledim, belki bu ürün Türkiye'de de vardir kimbilir ama olmazsa da sizler de arpa bugdayi ile de yapabilirsiniz bence. Tam olarak tercüme etmem gerekirse nasil diyeyim "narin bugday taneleri" gibi birsey olmasi gerekiyor yani Zartweizen kendi ismiyle.

Saglikli ve hafif yemeklerimize devam ediyoruz arkadaslar, gayretle ve azimle tatile kadar böyle olacak sanirim, ama dayanabildigim yere kadar tabii ki!!

Bu tarifi Almanca haliyle burada bulabilirsiniz. Burada ürün hakkinda da cok aydinlatici bilgiler ve tarifler var. Bu yemegi ben birkac yil önce yapmistim ilk önce, bu tarif bu ambalajin disinda yaziyordu, sonra ambalajlara tarif koymayi kestiler ve bende internet üzerinden sayfalarinda yine buldum ve iste karsinizda harika ve saglikli bir yemek veya salata da diyebiliriz, cünkü soguk bile cok güzel oluyor. Belki aralarinizda eksi krema kullanmak istemeyenler olabilir, inanin kremasizda cok lezzetli olacagindan eminim, o zaman sadece sebzesinden biraz daha fazla katabilirsiniz icine.

Bu pisirme posetlerinde olan bugday taneleri daha paketlenmeden önce buharda nazikce hafif pisirilmis ve kurutulup paketlenmis, onun icinde sadece 10 - 15 dakika gibi kisa bir sürede pisirebiliyorsunuz, normal arpa bugdayi pisirmek icin bayagi bir zaman gerekiyor ama dimi???

Bir ambalajin icinde 5 tane vardi ve ben yetmez diye 4 tanesini hasladim ama bir tanesi fazla geldi, pisince daha da büyük ebatlara geliyor bugday taneleri ona dikkat edelim. Bir dikkat edilmesi konu birde yemegin tuzu, simdi bulyonlu suda pisirildigi icin ben tuz ayarini az tuttum, sizler yine damak tadiniza göre hareket edebilirsiniz.

Hepinize cok güzel ve keyifli bir hafta sonu tatili diliyorum..ve öpüyorum...

Tavuklu bugday yemegi veya salatasi
(Schlemmer-Ebly)


Malzemeleri:

- 3 poset Ebly
- 500 gr tavuk gögsü
- 1'er tane kirmizi ve sari dolmalik biber
- 1 dis sarimsak
- 10 yemek zeytinyagi
- 3 dal taze sogan
- 1 kutu eksi krema (Creme Fraiche)
- 3 tatli kasigi toz sebzeli bulyon (Knorr)

Yapilisi:

1. Tencerenin icine kaynar su bosaltip ve 3 tatli kasigi toz bulyonu icine katarak biraz karistiralim ve kaynamaya birakalim. Kaynayan bulyonlu suya pisirme posetlerini atalim ve 10 - 15 dakika haslayalim. Haslandiktan sonra bir süzgecin icine alalim ve süzülmesini bekleyelim.

2. Tavuk gögsünü ve dolmalik biberleri küp küp dograyalim. Genis bir tavanin icine zeytinyagini alalim ve tavuk gögsünü ve ezilmis sarimsagida icine atalim ve soteleyelim. Biraz soteledikten sonra tavuklarin icine biberleri katalim ve 5 -10 dakika boyunca ara sira karistirarak pisirelim orta hararetli ateste.

3. Taze soganlari halka halka dograyalim. Pisen tavuklu ve biberli karisima tuz ve karabiber ekleyip tadini ayarlayalim. Isterseniz pul biberde güzel olur. Daha sonra süzülmüs olan posetleri bir bicakla ucundan keselim ve tavanin icine bosaltalim, icine soganlari da alalim ve bir güzel harmanlayarak biraz daha isitalim.

4. En son olarak tavadan bir servis kabina aldigimiz bu karisima bir kutu eksi krema katip güzelcene karistiralim ve servise sunalim.

Afiyet Olsun!!!

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

canim ya tariflerini ozlemisim valla,bayildim ben buna mutlaka denicem,creme fraiche dedigin en kuçuk kutusu mu bizim burda bir kuçuk kutu var birde kocaman 1 litrelik var,boyle kremli tariflere bayilirim,sahane yani tam benlik eline saglik. opuyorum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

sevimin sayfasi hat gesagt…

tekrar hosgeldin canim arkadasim cok özlettin kendini...
artik bukadar uzun bizleri yanliz birakma, biliyorum benimde bazen günlerce bloguma bakma firsatim olmuyor...
senin tariflerini tekrar okumak cok güzel
makarna tarifine bayildim
ellerine saglik

defneylebirlikte hat gesagt…

canım hoşgeldin şükür kavuşturana nerelerdeydin çok özledik seni.yazın alttaymış aceleden sevinçten görememişim bu yorumu yazınca okurum artık.salatan bence nefis olmuş.ellerine sağlık canım.bir daha bu kadar uzak kalma ne olur..sevgiler..

Feyza Fidan hat gesagt…

Canım bacım enfes bir yemek olmuş..Buğday burdada var ama hiç işlenmemişi, yani buhara tutulmamışı..Belki vardır ama benim gözüme çarpmamış..Çokk beğendim tarifini canımcım..Ellerine sağlık, öptüm seni ve Eldoşu...

Ayse Pamuk hat gesagt…

Hayatım çok değişik olmuş ellerine sağlık

peynir hösmelimi hat gesagt…

Canim eline saglik.Ben bugday haslamasina bayilirim.Ama bu posetleri hic fark etmemisim demekki.Mutlaka arayip bulacagim ve yapacagim.
Kendine iyi bak sevgiler.

antepası hat gesagt…

Canım arkadaşım eline sağlık.Belki bunlardan burada bulabilir miyim diye düşünüyorum.Çok hoşuma gitti.Denemem lazım.

hdidem95 hat gesagt…

valla burada böyle birşeye rastlamadım ben canısı ama pek güzel olmuş ellerine sağlık öptüm sevgiler

egeli hat gesagt…

ne güzel bir yemek ...ellerine sağlık canım...sevgiler

pelincelezzetler hat gesagt…

Kevsercim ne lezzetli bir tarif ellerine sağlık...

Güzel ve keyifli bir hafta sonu diliyorum...

Sevgiler..

pastamaxi hat gesagt…

canım cok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık

sevgiler

Nilgün hat gesagt…

Kevsercigim cok lezzetli vitaminli bir yemek olmus..Ellerine saglik canim

SEVGILER

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim nefis yemeklerle dönüşünü yapmışsın. Ellerine sağlık. Dönmenede sevindim ayrıca. Arayı bu kadar uzatıpta, merakta bırakma bizi lütfen. Öptüm seni, sevgiler..

fatosun mutfagından... hat gesagt…

ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor..sevgiler

pastacirapunsel hat gesagt…

Kevser'ciğimmm,

Acaba bizim buralada ki buğdayla da olur mu, merak ettim.. Ben buğdaylı lezzetleri çok severim, deneyeceğim hemen..

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öptümm.....

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

hoşgeldin canım nerelerdeydin özlettin kendini..yemeğin çok değişik ve çok leziz olmuş ellerine sağlık canım..öpüyorum kocaman sevgiler

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

kevsercigim cok nefis olmus canim ellerine saglik
kucak dolusu sevgiler.

zehra hat gesagt…

hosgeldın ama super donmussun :)
tarıfler ve goruntuler super herzamankı gıbı
ellerıne saglık
....................
yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)
mutlu guzel bır hafta dılıyorum

Damak Tadı hat gesagt…

Kevser'ciğim,nerlerdesin sen tatlım??Özledim seni canım..Yaptıklarının hepsi yine çok nefis,ellerine sağlık..

Kocaman öpüyorum seni ve tatlı Elda'cığı..Anneciğe sevgilerimi gönderiyorum..

Mutlulukla kalın daima..

defneylebirlikte hat gesagt…

kevserciğim ben geldim.ayrı kalamam zaten gelmeden selam vermeden yaptıklarının tadına bakmadan duramamm.nefis tariflerini bekliyorum canım.çok seviyorum seni de..

Cafe Gusto hat gesagt…

Kevser özlettin kendini ellerine sağlık canım...sevgiler...

anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim ellerine saglik nefis olmus, bu bugday asurelik olarak da ben kullaniyorum. Bes dakikada ortaya asure cikiyor, hic uzun pisirmeye gerek yok, ayrica bizim yörenin meshur keskek yemegide bu bugdayla cabucak pisip ortaya cikiyor. Normal asurelik bugdaylar satlerce pisirlmesi gerekirken bu pirinc gibi cabuk pismesi beni cok sevindirdi ve hatta TR ye dahi bir iki kutu götürmüstüm, seninde paylasimindan dolayi tesekkürler, sevgiler....

Yaren hat gesagt…

Canim arkadasim benim,ellerine saglik harika görünüyor.Bugdayin tadini cok severim bu sekilde harika olur.Corbasida olur yogurtlu naneli mmm simdi oldsa ne iyi olurdu:))Ellerine saglik canim harika görünüyor.Sayfan yine senlenmis cok sevindim.Yerin belli oluyor ,verme bu kadar ara Kevsercim. Ama iste bazen insanlarin hakli sebepleri oluyor.Bende pek pc basina geliyorm denemez yani.Ama cok sevdigim senin gibi özel arkadaslarimi da ihmal etmemeye calisiyorum.Sevgilerimi biraktim canim:)

meleginmarifetleri hat gesagt…

Kevserrr nerelerdesin sen ayol baktım geldiğin yok bi uğrayayım dedim:)
Buğday taneleri çok ilginç geldi bizim buralarda yok sanırım hazırlanmış olrak.
Ellerine sağlık sevgiler bay

zehra hat gesagt…

ben geldim:))
mutlu guzel saglık ve ask dolu bır hafta sonu dılıyorum
kendınıze ıyı bakın efendım :))))

yildiz hat gesagt…

Ellerine saglik canim,iyi pazarlar diliyorum...

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat hat gesagt…

CANIM ELLERINE SAGLIK DONMENE COOOOKKKKK SEVINDIM..YINE GUZEL VE DEGISIK BIR TARIF SEVGILERIMLE..

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

ohhhh bu sıcaklarda ferahlatıcı ve hafif olmuş olsada yesek:)))) öğlene ne yicez derdinden kurtulsak...canikom elciklerine sağlık...öpüyorum sevgilerimle

ikizlerinannesi;keskinli hat gesagt…

canim selam
nerelerdesin diye bkayim dedim bende cok yogunum oyüzden ugrayamiyorum pek
izine ne zaman gidiyorsun kevsercim ben yine bu sene buraliyim tasinma telasim var bloga gelip okursun bir ara
ya ben bunu hep görüyordum marketlerde ama hic cesaret edipte almamistim artik alirim cokta güzel anlatmissin canim ellerine saglik
bizim burdada havalar sicakti ama bir kac gündür sogudu neyse benim cenem düstü yine hadi kendine iyi bak TÜRKIYE'NINDE tadini cikar tasina topragaginada bende selam olsun öptüm

SOFRAM hat gesagt…

Canım merhabalar, ellerine sağlık çok güzel ve değişik olmuş. Ama buralarda bu buğdaylardan varmı bilmiyorum, sizlere afiyetler olsun, sevgilerimle öptüm...

RUMEYSA hat gesagt…

merhabalar çok farklı bi yemek elinize sağlık

zehra hat gesagt…

bu gun pazartesi cumanın gelmesine sadece 5 gun kaldı mutlu guzel bır hafta dılıyorum :)))

HÜLYA hat gesagt…

MALZEMELER:
3-4 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı süt tozu
1 kutu süt kreması
3/4 su bardağı tozşeker
YAPILIŞI:
Bütün malzemeleri iyice karıştırın. Biraz sertleşmesi için buzdolabında bekletin. Çıkarıp küçük toplar yapın ve hindistan cevizine bulayın. Servis zamanına kadar buzdolabında muhafaza edin.
NOT: Ben bu ölçülerin yarısını kullandım ve 12 kişiye yetecek kadar top çıktı.

Mihriban hat gesagt…

Canım ellerine sağlık gerçekten nefiiis görünüyor...Sevgiler selamlar....

Huriye hat gesagt…

Merhaba,
Size etkinlik için davetiye birakiyorum,katilmaniz ümidiyle. Sevgiler...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

birdilimdus hat gesagt…

Ben çok beğendim bu tarfileri ellerine sağlık. Ben de nedense bu aralar buğday yemek istedim. Bu tarifler de süper oldu valla.
Bu arada tekrar aramıza hoş geldin, özlemiştik.

Sevgiler,
Evren

zehra hat gesagt…

yasasınnnn bu gun cumaaa
mutlu cumalar
mutlu tatiller

Neşeli Sesler hat gesagt…

Kız bu ne değişik şey böle...
ellerine sağlık sevgilerr

zehra hat gesagt…

regaib kandiliniz mubarek olsun dualarda buluşalım:)

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim nerelersesin, nasılsın. Merak ettim. Bir ses ver, iyimisin. iyi kandiller. Sevgiler..

SOFRAM hat gesagt…

Canım hayırlı kandiller, sevgilerimle...

Selma hat gesagt…

Canim Kevser ablacim nerelerdesin seni ozledim yeni tariflerini bekliyorum ve sana iyi kandiller diliyorum

Anonym hat gesagt…

kardesim blogunuzu actiniz arka a arkaya tarif eklediniz kudurdunuz ve simdi altiniza ettiniz!!!! olmazki kardesim!

pelin'ce hat gesagt…

Kevsercim yine çok uzun zamandır yazmamışsın özledik..

SEvgiler..

zehra hat gesagt…

nerdesınız merakta kaldık vallahi:)) umarım hersey yolundadır

http://illedeyemek.blogcu.com/ hat gesagt…

Eline sağlık canım süper olmuş...

angel hat gesagt…

selam arkadışm,çok farklı bir tarif.not ettim en kısa zamanda denicem.ellerine sağlık.geçmiş kandilini bende kutlarım....

banu gökşin hat gesagt…

cok nefis görunuyor canım ellerine sağlık sevgiler..

ayselce hat gesagt…

kevsercim nerdesin yine :))

asil bende hic yokum ama böyle yazimi baslayim dedim, iyisin insaALLAH canim sana cok tbrkler, simdi aysel nicin tbr ediyorki bana diyorsannn :))

2 gün önce blogun 1 yasina girdi canim :)) bunu fark ederek hemencikkk tebrik etmek istedim canim...

her zamanki gibi senin o güzel tariflerini geziyordum :))

hersey sahane, bugün ise tavuk köftenin tarifini alayim dedim :))

canim iyi bak kendine, iyi tatiller öptüm seni :))

sevgilerimle aysel

zehra hat gesagt…

yasasnnnn bu gun cuma
mutlu bır hafta sonu dılıyorummmm

ikizlerinannesi;keskinli hat gesagt…

canim nerelerdesin iyice merak ediyorum ya sevgiler

ALi hat gesagt…

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

Yaren hat gesagt…

Kevserim hayatim nasilsin,yine nerelerdesin.Tatilin bayagi bir uzadi.Insal. güzel vakit geciriyorsundur.Fazla özletme kendini arkadasim.Sevgilerimi birakiyorum sana canim:)

Damak Tadı hat gesagt…

Kevser iyimisin??Artık seni merak etmeye başladığımızı bilmeni isteriz..Umarım ciddi bir sorun yoktur..

Kocaman sevgiler..

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

canim iyimisin merak ettim sayfana geliyorum sayfanda degisiklik goremiyorum merak ettim umarim ters giden birsey yoktur.
merakta kaldik.
Allaha emanet ol arkadasim.

sevil(birdemliksohbet) hat gesagt…

SEVGİLİ ARKADAŞIM ;GECEN SENE SEVGİLİ NASİBİM ARKADAŞIMIZIN BAŞLATTIĞI “İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2” Nİ BU SENEDE DEVAM ETTİYORUZ
1-7 EYLÜL TARİHLERİNDE http://birdemliksohbet.blogspot.com 8-14 EYLÜL TARİHLERİNDE SEVGİLİ SELMA ABLAM (http://selmahlc.blogcu.com ) ADRESİNDE VE KALAN 15 GÜNLÜK DİLİMDE İSE SEVGİLİ NASİBİM ABLAM (http://porselendemlik.com ) ADRESİNDE YAPILACAKTIR KATILIMIZI BEKLİYORUM HAYIRLI BİR RAMAZAN GECİRMENİZ DİLEGİYLE …BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
……………………………………………………………………………………………………………
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;14.08.2008--14.09.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 2" BAŞLIĞINI YAZARAK BANA MAİL ATMANIZI (birdemliksohbet@hotmail.com) VE 16 ,09,2008 TARİHİNDE SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI RİCA EDİYORUM.BU YARIŞMADA BİRİNCİ OLAN ARKADAŞIMIZ 6-19 EKİM TARİHLERİNDE PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNDE YANİ 27. Cİ EV SAHİBESİ OLARAK SEZONU AÇACAKTIR. SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL

Selin hat gesagt…

Ya ne kadar değişik bir tarif böylee. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimlee...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

Bu gunun feyzi uzerinize,rahmeti gecmisinize,bereketi evinize,
nuru ahiretinize,sicakligi yuvaniza dolsun.
Berat kandiliniz kutlu olsun.

sevimin sayfasi hat gesagt…

Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun.

sevimin sayfasi

Asiye hat gesagt…

Kevserciğim nerelerdesin sen? özlettin kendini.
Hayırlı kandiller olsun canım..

Nazlı Arslan hat gesagt…

Canım Kevser'ciğim nerelerdesin??
Özledim çooook...

Yaren hat gesagt…

Kevsercim daha hala yoksun ortalarda,nerelerdesin???

SOFRAM hat gesagt…

Canım hayırlı ramazanlar, sevgilerimle...

nino hat gesagt…

ellerinize saglik hayirli ramazanlar

Huriye hat gesagt…

Canim merhaba,

Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,yine kayboldun insallah iyisindir,sevgiler canim.

ikizlerinannesi;keskinli hat gesagt…

canimin ici nerelerdesin bir ses bari ver iyim de yeter öptüm hayirli ramazanlar

Huriye hat gesagt…

Kadir geceniz mubarek...dualariniz kabul olsun insallah...opuyorum seni...sevgilerimle...

Huriye hat gesagt…

Kadir geceniz mubarek...dualariniz kabul olsun insallah...opuyorum seni...sevgilerimle...

sevil(birdemliksohbet) hat gesagt…

Kadir Gecesi değer gecesidir, Allah tarafından değerli kılınmış bir gecedir. Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Bu gece bir ömürden daha hayırlıdır. Ellerin açıldığı, gözlerin dualarla yaşardığı, kalplerin okşandığı Kadir Gecesinde bütün insanların günahlardan uzaklaşıp tövbelerinin kabul edilmesini niyaz ederiz. Allah tüm inananları iman yolundan ayırmasın. [sevil :=))]http://birdemliksohbet.blogspot.com

SERAP hat gesagt…

Kevser'cim bu mübarek gecede yapacagim tüm dualar kabul olsun....kandilin mübarek olsun.SEVGILER

Yaren hat gesagt…

Canim kadir gecen mübarek olsun,tüm dualarimiz kabul olsun insal. Sevgilerimle.

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin biraraya geldiği, rahmetle ve şefkatle dolu günlerin en değerlilerinden olan Ramazan Bayramın kutlu olsun canım..

Hatice hat gesagt…

Sevdiklerinle birlikte sağlıklı, huzurlu, bayram tadında bir bayram geçirmen dileğiyle…
sevgiler…

ηiηo hat gesagt…

Cocukken hersey ne kadar guzeldi yada bizler cocuklugun verdigi saflikla herseyi temiz gorurduk. Arefe gunu yapilan temizlikler, baldan tatli tatlilarin hazirlanisi, kacamak bir iki lokma. Bayram oncesi cikilan alisverisler, alinan birbirinden guzel elbiseler, ayakkabilar. Kizsaniz elbisenin cantasi, sapkasi olacak. Erkekseniz cepsiz olmaz pantalon, para toplanicak. Hic unutmam bir komsumuz vardi Allah rahmet eylesin, o teyze hic bir bayram geri cevirmedi bizi. Bayram oncesi mis gibi kokan, yepyeni mendiller alir, arasinada para koyardi. Koskocaman lojman, 11 kat, her katta 6 daire, herkes tanidik. El opmekten yorulur, topladigimiz harcliklari cantamiza sigdiramazdik. O zaman insanlarin elimi boldu, simdi ne oldu hala anlamis degilim. Insanlar birakin para vermeyi, seker ikram etmeyi, kapiyi acmiyorlar. Guzel olan geleneklerimizi ne cabuk yitiriyoruz. Hic bir bayram eksik etmedi ailemiz bizden yeni giysileri, ayakkabilari, harcligi, hediyeyi. Biz sansli cocuklardik. Simdi oyle cok yalniz cocuk var ki!! Bayram vesile olsun, unutmayalim adetlerimizi. Ziyaret edelim yaslilarimizi, yalnizlarimizi. Oh bir hafta tatil deyip, nereye kacacagimizi bilmemezlik etmeyelim, bizde yaslanicaz bir gun, gozum kapida, kulagimiz zilde yavrularimizi bekliyecegiz. Bir tatli dil, bir guleryuz, cok gormeyelim, cok gormesinler bizede. Buralar cok sessiz, ne gelen var ne giden. Yapilan tatlilari birbirimize ikram ediyoruz ancak. Ne ana var yanimizda, ne akraba, ne baba ocagi var burda, ne kardes muhabbeti. Gurbetin acisini ceken bilir ancak, bos konusmaya ne hacet. Annem, babam, kardesim, guzel ninem ananem, tum akrabalarim, dostlarim, ben yine bu bayramda burdayim. Bu bayramda yalnizim. Siz birlikte olusunuzun kiymetini bilin. Az kaldi ramazan yaza gelecek, bende 8 senedir ozledigim o bayrami yasayacagim yaninizda insaallah. Ama siz bunun kiymetini bilin, kaybedince bulunmuyor cunku. Bu bayram diliyorum tum minik kiz cocuklarinin firfirli elbiseleri, kirmizi rugan ayakkabilari olsun. Tum erkek cocuklarinin papyonlu minik takimlari, gicir gicir ayakkabilari olsun. Yaslilar yalniz kalmasin bu bayram, oksuzun yetimin basi oksansin. Olmusler unutulmasin, hastalar ziyaret edilsin bu bayram. Bu bayram bayram gibi bir bayram olsun diliyorum...

kerime uzunoglu hat gesagt…

selam abla

Yaren hat gesagt…

Kevsercim kayip hatun:)bayramin kutlu olsun,her bayram sevdiklerine en güzel sekilde gecirmeni dilerim.

Nazlı Arslan hat gesagt…

Özel insanlar özel günlerde hatırlanır, güzel dilekler güzel insanlara yollanır. Bu özel günde bütün güzellikler senin olsun.
Ramazan bayramın mübarek olsun!

Huriye hat gesagt…

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

ÖPTÜM CANIM

Kerime Uzunoglu hat gesagt…

Selam
Herkese iyi bayramlar. Ablami merak edenlere bir mesaj var. Ablam temmuz sonundan beri hastanede yatiyor. insallah yakinda cikacak ozaman kendisi anlatir neler neler oldugunu.
herkese selami var.
görüsmek üzere

Kerime Uzunoglu hat gesagt…

Selam
Herkese iyi bayramlar. Ablami merak edenlere bir mesaj var. Ablam temmuz sonundan beri hastanede yatiyor. insallah yakinda cikacak ozaman kendisi anlatir neler neler oldugunu.
herkese selami var.
görüsmek üzere

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim çokgeçmiş olsun canım benim. İnşallah kötü birşeyin yoktur. İyi olarak dönmeni dört gözle bekliyorum. Çok öpüyorum seni, sevgiler, acil şifalar..

yemekgezegeni hat gesagt…

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

- Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
- Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
- Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com

online mutfak hat gesagt…

Çok güzel bir paylaşım teşekkürler

online mutfak - çay makinası - çay makinesi - semaver - tost makinası - ızgara - fritöz - waffle makinası - döner makinaları - portakal sıkma makinası - kahve makinaları - süt ısıtıcıları - meyve suyu soğutucusu - sıcak çikolata makinası - ıslak hamburger - yer ocağı - kornet makinası - krep makinası - dondurma sosluğu

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Foto
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste