Mittwoch, 5. August 2009

MUZLU VE CEVIZ-KARAMELLI MUFFIN








Selam arkadaslar,
öncelikle hepinizin Berat Kandili mubarek olsun demek istiyorum, tüm dualarinizin kabul olmasi dilekleriyle!

Bizleri soracak olursaniz bizler cok, cok iyiyiz. Buralardaki havalarin da cok sicak olmasi sebebiyle bizlerde hic evlerde durmadik son zamanlarda, bol bol gezdik.

Umut canimda 7 aylik olmak üzere önümüzdeki hafta, kendisiyle cok iyi anlasiyoruz. Ek gidalara geceli cok oldu, resimlerin birinde gördügünüz gibi cikolatali tabak mamasini yiyordu, bundan haric günde bir de sebzeli kavanoz mamalardan ve de yogurdunu yiyor. Babasindan dolayi alerjik bir risk tasidigi icin Umut'a her verdigimiz gidalari cok iyi düsünmemiz gerekiyor, ama Allah'tan simdiye kadar bir sorun yasamadik.

Bu muffinleri dün yaptim, bugün baktigimda sadece 2 tane kalmisti geriye! Dedigim gibi coktan beri pasta, börek, cörek islerine hic girismedim. Sicakta zaten insanin cani agir yemekler istemiyor, yazlik sofralar daha da bir güzel oluyor. Ama yaptigim herseyi de resimleyemedim son zamanlarda itiraf ediyorum.

Umut'un bugün yine bir asisi vardi, doktor bu asidan sonra onu bir daha 1 yasinda görmek istedigini söyledi, bizlerde bayagi bir rahatladik, insanin ici gidiyor iki tane igneyi yedi yine bacaklarina ve ikincisinden sonra da cok agladi.

Doktorun giris kapisinda d...z gribiyle ilgili bir de yazi vardi, eger hastaliktan süphe ediliyorsa mutlaka 3 defa zile basilmali diye yazmislardi doktor yardimcilari, bende bayagi bir korktum, hatta biz ordayken bile bir ara bekleme odalarin kapilarini kapatti kizlar. Benim duyduguma göre en cok ucak yolcularinda görünen bir hastalik salginiymis, birde dis ülkelerede tatilde olan Almanlar bu hastaligi oralardan da buraya getiriyorlarmis. Hepimizin hakkinda hayirlisi diyelim ve icimizi bozmayalim!

Evet, muffinlerde kalmistim en son yine. Cok uzun zamandan beri firinim pasta, kurabiye, börek ve cörek icin calismamisti, bu muffinleri bir taraftan cok olgunlasan muzlarimi degerlendirmek icin yaptim, bir yandan da cevizi cok sevdigim icin de harika bir uyum sagladi.

Karamelli cevizler hele ayri bir sölen oldu üzerlerinde bence, yerken insanin agizinda o karamelli cevizler nasil da güzel ......oh, gerisini sizler düsünün arkadaslar.

Piserken firininizdan yükselen harika muz ve iyice krokanlasan cevizlerin kokusunu da unutmadan yazmak isterim yani. Fazla övmeden tarifime hemen geciyorum.

MUZLU VE CEVIZ-KARAMELLI MUFFIN

12 adet icin

Malzemeleri:

- 100 gr yumusamis tereyagi
- 170 gr esmer seker
- 4 yumurta
- 50 ml aycicek yagi
- 2 olgun muz
- 2 yemek kasigi limon suyu
- 250 gr un
- 2 tatli kasigi kabartma tozu
- 1 yemek kasigi tereyagi
- 3 yemek kasigi dövülmüs ceviz
- 2 yemek kasigi bal

Yapilisi:

1. Karistirma kabinda ilk önce yumusamis tereyagini ve sekeri iyice karistiriyoruz, ardindan icine hemen yumurtalari da teker teker ekleyip, sekerler iyice eriyene kadar cirpiyoruz.

2. Olgun muzlari limon suyu ile birlikte bir catal yardimiyla iyice eziyoruz ve bir kenara aliyoruz.

3. Cevizli karamel icin kücük bir tencerenin/tavanin icine 1 yemek kasigi tereyagini alip eritiyoruz, arkasindan icine ceviz kiriklarini ve bali ekleyip söyle yaklasik 2 dakika boyunca icindeki malzemelerin iyice koyulasmasini sagliyoruz, dikkatli olmamiz gerek, cünkü cabucak yanabilir. Karamelin isi bitince onuda bir kenara alalim ve bekletelim.

4. Sonra yine hamurumuza yönelelim ve sekerler iyice erimisse, bu karisima ezdigimiz muzlari da ekleyip cirpmaya devam edelim.

5. Kabartma tozunu ve unu birlikte karistiralim ve eleyerek bu karisima ekleyelim ve karistirmaya cok iyi devam edelim.

6. Hamurun isi tamamlaninca muffin kalibina bir yemek kasigi yardimiyla paylastiralim hamuru ve üzerlerine birer tatli kasigi kadar cevizli karamelden ilave edip önceden isitilmis 180 C'lik firinda 25 - 30 dakika pisirelim.

NOT: Anlatimim biraz karisik oldu galiba ama önemli olan muzlari önceden ezmeniz ve karamelide hazirlayip hazir tutmaniz cok isinize yarayacaktir!

Afiyet Olsun!!!

Kommentare:

Ayseden hat gesagt…

Ellerina sağlık enfes tarif... Kandilin kutlu oslun...

Ilker Erdem hat gesagt…

Kandiliniz mubarek olsun. Muffinler gercekten super gorunuyor. Sevgiler

sarı mutfak-hande hat gesagt…

çok güzeller ellerine sağlık cnm

Eylem hat gesagt…

ellerine saglık

meliha hat gesagt…

Muffinler nefiss görünüyor.
ufaklıklığada maşallah çok tatlı
ellerine sağlık
sevgiler

pelince hat gesagt…

Kevsercim iyi olmanıza çok sevindim.yakışıklı kocaman olmuş bile.Allah hastalıktan korusun...
Muffınler harika,ellerine sağlık..
Kocaman Sevgiler.

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim muffinler nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Umut'da kocaman olmuş maşallah. Öperim onu yanaklarından. Kocaman sevgiler, selamlar..

pembe tatlar hat gesagt…

Ellerine sağlık muffin harika gözüküyor..
Umut ta maşallah çok tatlı ....
Geçmiş kandilin mübarek olsun...

Aysel hat gesagt…

Günaydin Canim Kevsercigim :-))

nasilsin canim? yazilarini okuduguna göre hem sen, hem ailen, hem bebis saglikli ve iyisiniz...

doktor iyi demi 1 yasina girmeden daha görmücem umut´u. yani hersey iyi demektir bu cok sevindim canim...

ayiptir söylemesi bu muffinler ne böyle baya lezzetli ve nefis görünüyorlar, hele hele tek muz ve ceviz degil, hemde karamellenmis bir hal :-))

hmmm hmmmm lecker :-)))

ellerine saglik ve afiyet olsun canim, inan bend epek börek, cörek, pastalara, keklere girismiyorum, vaktim olmuyor...

Canim hem islerim yogun, hemde su ev yapma olayi, artik evimin icine tasinmak istiyoruuuummmmm :-))

Bahcemi süslemek istiyorum, o kadar hevezliyimki anlatamam canim :-)))

Dogum günü dileklerin icin cok tsk ederim cnaim, ay snaki bugünmüs gibi hissettim yazindan dolayi :-))

Sana ve ailene cok hos, güzel, sakin ve stressiz hafta sonu dilerim.

Hayirli cumalar canim,

hoscakal ve kendine cok iyi bak...

Sevgilerimle Aysel

Baharat tadında hat gesagt…

Canım muffinler okadar güzel olmuş ki anlatamam gel beni ye diyorlar adeta. Ellerine sağlık. Ah yerim ben bu minik adamı yaa ne tatlı bir şey bu maşallah. Nihayet geldin bayadır yoktun buralarda canım özledik valla. Arayaı fazla açma artık :) Çok öpüyorum seni

Damak Tadı hat gesagt…

Kevser'ciğim,Umut bebek maşallah kocaman olmuş..Allah sağlığını versin canım..Benim için öp o tombiş yanaklarından..))


Muffinlerin çok nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım..Elda'yı ve seni kocaman öpüyorum..



Sevgiler..

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

selam canim
coktandir gelmiyorsun bende bir bakayim dedim muffinlerin enfes ellerine saglik bu ara bende hic yapmiyorum hep arsivde bekleyen tarifleri yayinliyorum neyse
masallah umut bebekde kocaman olmus rabbim saglik sihat versin
sevgiler iyi haftalar kevsercim

sevimin sayfasi hat gesagt…

Ramazanı-ı şerifiniz mübarek olsun.Yüce Allahım yaptığınız duaları ve hayırlarınızı geri çevirmesin..dualarda buluşmak üzere....

Ayseden hat gesagt…

Selam canım sana küçük bir süprizm var. Bloguma uğaramısın?

lemaninignesinden hat gesagt…

blogunuz tam benlık olmuş yaş pasta tarıfk-lerınden yok yok yanı bakmak bile yettı teşekkürler bakalım yapınca aynısı olacakmı

dostkokusu hat gesagt…

hayırlı ramazanlar kevsercım
nerelerdesın uzun zamandır yazmıyosun sanırım yogun günler geçırıyosun
ıftar sofralarını beklıyoruz..
sevgıler..Fıruze..

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste