Freitag, 8. Januar 2010

ELMALI PUFLAR

DSC02097

Merhabalar,
öncelikle tüm arkadaslarimin yeni yilini kutlar, saglikli ve mutluluk dolu güzel bir 2010 yili gecirmenizi diliyorum.

Yilbasi arifesinde yapmistim son postumu, yine aradan uzun bir zaman gecti biliyorum.
2010 yili icin kendi kendime aslinda söz vermistim, blogumu bir daha bu kadar ihmal etmemeye ama maalesef sözümde duramiyorum, yeni yil 8 günlük olmus bile.

Hafta minik erkegimin 1. dogum günü geldi kapiya dayandi bile. Hazirliklar icin yine belki arayi uzatabilirim, fakat babamin su anda bulundugu sagligiyla ilgili bir rehabilitasyon durumundan dolayi dogum günü partimizi erteleyebiliriz belki, bunlarin hepsi daha haftaya Sali günü belli olacak, dedemizin aramiza bulunup bulunamayacagi. Eh, yani bizlerde babamiz/dedemiz olmadan kutlama yapmayiz kesinlikle, yeter ki babam iyi olsun biran önce.

Umut'umun yine burnu akiyor, hafifte bir öksürügü var ama genel olarak iyi sayilir, onu asil zorlayan su anda ard ardina patlayip gelen disleri. Nerdeyse üsttekilerin hepsi birden cikiyor. Adamin disleri gelmedi, ne oldu derken hepsi birden geliyor. Bazen bir hisimla ellerini parmaklarini yiyor resmen, insallah bu dönemi de hayirlisiyla atlatiriz.

Kizim da dün yine basladi okuluna, 2 haftalik Noel tatili bitti gitti bile. Ama kizim okulunu kesinlikle özledi bu sefer, bende bu duruma sastim kaldim. Disaridaki karlarin üzerine bu geceden itibaren daha cok kar ve kar firtinasi gelmesi bekleniyor, buralarda olaganüstü bir haller olacak gibime geliyor. Bakalim bu gece neler olacak, yollar filan kapanip ulasim aksamaz da burda ki medya da bazen olaylari büyütüyor sanki.

Neyse, yine uzattim bende bugün denedigim bu puflarin tarifini vermek istiyorum hemen. Bu tarifi kurabiye kategorisine koydum ama bu minik puflar sanki kivam acisindan kek kadar yumusak ve lezzetli, yani normal kurabiye gibi sert ve kiyir kiyir olmuyor. Nedense kis mevsimine elmali lezzetler cok güzel yakisiyor ve o yüzden de cay ve kahve keyiflerin yaninda cok güzel gidiyor. Pistikten sonra ki yumusak kivami eger denerseniz sakin korkutmasin sizleri benden söylemesi:))

ELMALI PUFLAR

Malzemeleri:

- 1 adet orta boy elma
- 1 yumurta aki
- 50 gr tereyagi
- 1 poset vanilya sekeri
- 1 yumurta sarisi
- 85 gr toz seker (1 cay bardagi)
- 150 ml süt (1,5 cay bardagi)
- 110 gr irmik (1,5 cay bardagi)
- 165 gr un (1,5 su bardagi)
- 1 silme tatli kasigi kabartma tozu
- 65 gr kuru üzüm (1 cay bardagi)

Kaynak: Dr. Oetker

Üzeri icin:

1 - 2 yemek kasigi pudra sekeri

Yapilisi:

1.
Elmanin kabugunu soyun ve küp seklinde dograyin.
Bir cirpma kabi icerisinde yumurta akini mikser ile 2 dakika cirpin.
Ayri bir cirpma kabinda tereyagi, vanilyayi, yumurta sarisi ve toz sekeri 1 dakika cirpin.

2.
Süt ve irmigi bir tencereye alin ve karistirarak pisirin. Kivam alincaya kadar pisirmeye devam edin, daha sonra ocaktan alip bekletmeden yumurta sarisi ile hazirladiginiz karisima ekleyin ve 1 dakika daha cirpin.

3.
Un ve kabartma tozunu karistirip eleyerek karisima ekleyin ve kisa bir süre daha cirpin. En son cirpilmis yumurta aki, elma ve kuru üzümleri ilave edin, kasik yardimi ile yavasca karistirin.

4.
Firin tepsisine pisirme kagidi serin. Hamurdan tatli kasigi ile alarak ikinci bir kasik yardimi ile siyirarak firin tepsisine koyun. Tamamini da bu sekilde paylastirirken aralikli koymaya dikkat edin, üzerlerini düzeltmeden pisirin.

160 C önceden isitilmis firinda 25 dakika kadar pisirin.

Firindan cikartip sogumaya birakin ve soguduktan sonra üzerlerine pudra sekeri serpin.

AFIYET OLSUN!!!

Kommentare:

DUSBAHCESI hat gesagt…

Cok degisik bir tarif. Hosuma gitti! Ellerine saglik, Hollandadan sevgiler

Serpil hat gesagt…

Merhaba Kevser,tarifin gercekten degisik,eminim tadida düsündügüm gibi...

Babanin sagligina cok üzüldüm,Allah iyilik versin,gecmis olsun diyorum.Tek onlarin cani sagolsunda partiler herzaman olur dimi?

Delikanlilar dislerini iste böyle cikarirlar!Neyse Allah sanada sabir versin,cok zor olmali onun icin,nasil kasiniyodur,ama hepsi gececek,hersey yoluna girecek,zaman okadar hizli akip gidiyorki,inananiyorum ben...

Okullar biraz daha acilmasaydi,kis uykusuna dalmis ayilar gibi hissedecektim kendimi,valla cogu günler uykuyla gecti,ara sira gezdik,misafir aldik deken yinede cok zaman evde kaldik,cok sükürki sagligimiz yerinde,bundan iyisi Sam'da kayisi!
Yeniden görüsmek dilegiyle,

Sevgiler Nürnberg'ten...

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Kevsercim babana acil şifalar diliyorum, inşallah bir an önce sağlığına kavuşur.
Puflara bayıldım. Elmalı tatlıları çok severim zaten ama bunlar bambaşka göründü şimdi, nefiss:). Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..
aslı

Baharcicegi hat gesagt…

ELMALI TARIFLERI COK SEVERIM DEGISIK NEFIS OLMUS PUFLAR ELINE SAGLIK CANIM

Baharcicegi hat gesagt…

canim babana cok gecmis olsun sifalar dilerim
kimi cocuk cok kolay cikarir dislerini,ama bazilari senin oglus gibi zor cikar,birde bakmssin alt üst dislerle dolmus biraz sabir ve zaman hepsine iyi gelir

SELİ (SELDA) hat gesagt…

ellerinize sağlık çok güzeller.

Pembe Tatlar hat gesagt…

Canım çok değişikmiş ellerine sağlık harika...

Mutlu hafta sonları:)

Gönülünce Lezzetler hat gesagt…

Puf puf elmalılar harika olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
Babanızada acil şifalar dilerim...
Sevgiler...

CAHİDE hat gesagt…

Bu puflar harika!ilk fırsatta denemeli.Ve bencede bizleri bu kadar ihmal etme salata olsun koy işte.Ellerin dert görmesin arkadaşım...

peynir hösmelimi hat gesagt…

Kevsercim tesekürler yeni yil dileklerin icin.
Canim aynen sende ailenle mutlu huzurlu bir gecirirsin insallah.
Canim ellerine saglik.Bende bayilirim elmali tatlara.
Kevsercim bulusuyoruz haaaa:))
Ay cok heyecanliyim.Nasil olacak acaba.
Dün gece sanki rüyamda hepimiz bizim kapinin önünde bulusuyorduk.tam 12 kisimisiz:))rüya iste.
Nasil taniyacagiz biz kiz birbirimizi:))
Canim o günü iple cekiyorum.
Umarim bir aksilik cikmaz.
Sevgilerle,iyi hafta sonlari.

peynir hösmelimi hat gesagt…

Pardon canim.Babanada ogluna da büyük gecmis olsun.
En kisa zamanda iyilesirler insallah.
Sevgiler.

Münster hat gesagt…

Sevgili Kevsercigim, öncelikle senin icin de 2010 hayirli, ugurlu olsun... Öncelikle senin ve tüm sevdiklerin icin saglik olsun... Babacigina da bir an önce acil sifalar diliyorum.... Umarim biran önce aranizda olur... Minik bebeginin de yeni yasini kutluyor, saglikli, basarili nice uzun yillar diliyorum. Disarida cok güzel bir görüntü var ama Allah yollarda olanlarin, evsizlerin, gariplerin yardimcisi olsun... Cok soguk...
Elmali puflarin enfes görünüyor, ellerine saglik diyor ve ben de sana ve ailene mutlu, huzurlu bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle,
Filiz

Sevgi Küçük hat gesagt…

tarif çok ilgimi çekti. fotografın etkisi büyük açıkcası! :)
ellerine sağlık.
dilerim baban kısa zamanda iyileşir ve güzel bir doğumgünü yapmış olursunuz.
sevgiler

mis kokulu lezzetler hat gesagt…

Tarif gerşekten çok değişik.Nefis görünüyor elinize sağlık.Bloğunuzu çok beğendim.Herkese de geçmiş olsun.Umarım babanız en kısa zamanda sağlığına kavuşur.Sevgiler.Mine

sevimin sayfasi hat gesagt…

kevsercim babana coook gecmis olsun diliyorum, allah herkese saglik versin, sagligimiz verinde olmadimi hic bir seyin anlami yok degilmi...

elmali puflarinda gercekten pufuduk olmus
ellerine saglik canim

karabiberinmutfagi hat gesagt…

ellerine saglık cnm cok hoş bır görüntü :)

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim merhabalar, babana acil sifalar dilerim insallah torununun dogum gününe kadar sagligina kavusur ve iyilesir. Dis cikaran dogum günü cocugunada sagliklar dilerim. Ayrica kizinin okulunda basarilar...
Burda da kar dinmek bilmeden yagiyor.
Lübeck, Bad Segeberg yolu kapandi, dedigin gibi belkide daha ilerler, okullarda kapanabilir.
Elmali puflar harika olmus, bir alman arkadasimda yemistim ama onun tarifde galiba irmik yoktu, elmali tariflere bayiliyorum ellerine saglik, sevgiler....

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste