Sonntag, 29. März 2009

Aglayan Pasta'nin bir gelismis modeli diyelim




Selam arkadaslar,
hafta sonu tatili geldi ve geciyor bile.

Bugün Türkiye'deki secimlerden dolayi TV'de de izlenebilecek birsey yok, zaten TV izleyecek zaman yok bende.

Bölük pörcük uykularla gecirilen bir geceden sonra, cünkü Umut bebegimiz bir türlü uykuya dalamadigi icin, geceden de gündüzdende birsey anlamadim ben bugün.

Hava bir acti, bir kapatti, esim Umut alip bebek arabasiyla biraz gezdirmeye cikti ama yagmurun gelmesiyle birlikte yine geri döndüler.

O arada ben hem yemegimi hemde bu son zamanlarda bloglarda cok gördügüm aglayan pastayi hazirladim.

Bizim cok hosumuza gitti, yapimi ise bir o kadar pratik. Ben hepsini bugün ayni günde yaptim, sogutma islemleri icin balkonumu kullandim.

Bloglardan arastirdigim tariflerden Yesil Kivi Secil'in versiyonunda karar kildim ve cok memnunda kaldim.

Ben aslinda bugün icin yuvarlak ve bol kremali bir pasta hazirlamak istiyordum, dünden markette buldugum frambuazlarida degerlendirmek acisindan, fakat kismet ve zaman darligi nedeniyle bu pratik pastayida iyiki yapmisim diyorum.

Tarifi Secil arkadasimdan virgülüne dokunmadan kopyalayip sizlerin begenisine sunuyorum.

AGLAYAN PASTA ÜZERI BOL FRAMBUAZ ILE

Malzemeleri:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
4 yemek kaşığı süt (hamura)
1 paket kakao (3 yemek kaşığı kullandım)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket hazır çikolata sosu
1 paket kremşanti
1 su bardağı soğuk süt (krem şantinin hazırlanmasına)
1,5 su bardağı süt (piştikten sonra kekin üzerine)

YAPILIŞI:
Öncelikle kekimizi pişirelim. Yumurta ve şekerimizi mikser ile çırpalım. Üzerine un,kakao,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpalım. Sütümüzü de ilave edip son bir kere daha çırpalım.Dikdörtgen bir borcama karışımımızı döküp 180 derece fırında kekimizi pişirelim. Kekimiz piştikten sonra biraz soğumaya bırakalım.


Kekimiz ılındıktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütümüzü dökelim.

Kremşanti ile 1 su bardağı sütümüzüde çırpıp kekimizin üzerine güzelce yayalım. Buzdolabında en az 3-4 saat bekletelim. çikolatalı sosu tarifine uygun şekilde hazırlayıp kullanacağımız zamana kadar soğutalım…

çikolata sosunu kendiniz hazırlamak isterseniz aşağıdaki tarifi uygulamanız lazım, ben aşağıdaki tarifi uyguladım…hazır sostan daha güzel oldu…

çikolata sosu için:

* 2 çay bardağı süt
* 3/4 çay bardağı tozşeker
* 1 tatlı kaşığı nişasta (mısır nişastası kullandım)
* 1 çorba kaşığı kakao
* 200 gr çikolata

Öncelikle süt ile şekeri birlikte kaynatalım. Küçük bir kapta nişaşta ile kakaoyu az su ile eritelim. Kaynamış sütün içerisine döküp karıştıralım. Üzerine çikolatayı küçük küçük kırıp ilave edelim. Tüm malzemeyi iyice karıştırarak çikolataların erimesini sağlayalım. Piştikten sonra soğutalım.
Servis yaparken pastamızı kare kare kesip üzerine sos döküp sunuyoruz.

Afiyet Olsun!!

Kommentare:

egeli hat gesagt…

AĞLAYAN PASTA OLMUŞ GÜLEN PASTA BENCE,HİÇ BUKADAR YAKIŞIKLI GÖRMEMİŞTİM ONU,ELLERİNE SAĞLIK KEVSERCİM SÜPER OLMUŞ....

hunerlieller hat gesagt…

aglayan pasta bu şekilde nefis görünüyor.ellerinize saglık.sevgiler.

pelin'ce hat gesagt…

Kevsercim sunumu gerçekten şahane olmuş,bir kaşık alıyorum hemencecik :)
Ellerine sağlık...

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

canim selam yorum yazarken bir yerde yorumuna denk geldim yoksa haberim yoktu döndügünden hos geldin balim
Rabbim bebegine uzun ömürler versin anali babali büyütsün insallah hayirli evlat eylesin
cok özledik kevsercim seni ve o güzel tariflerini tam gaz devam et yani pastanda süper olmus ellerine saglik sevgiler iyi ve hayirli bir hafta dilerim sevgiler

DUSBAHCESI hat gesagt…

super olmus. ellerine saglik. Gercekten cok kolay yapilisi. Hollandadan selamlar.

SARI PAPATYALAR hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK CANIM PASTAYI YİYELİMDE DAHA FAZLA AĞLAMASIN :)SEVGİLER

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

canim yorumun icin cok tesekkür ederim haklisin küssende amam inan eskisi gibi cok zamanim yok yeni ise girdim bende calisiyorum ancak yorum yazanlara geri dönüyorum birde

bloglar yüzünden cocuklari cok ihmal ediyordum artik o yüzden fazla zaman gecirmiyorum nettin basinda !!

bazende kendime cok kiziyorum iste neyse sen beni anlarsin gülüm

bence umut bebegi büyütürken
tadini cikar evde olmanin sana tavsiyemde 3 seneni tam al Almanlara yaranamzsin bacim
ben vorarbeite idim dogumdan önce
senin gibi 2 sene evde kaldim geri ise basladim 3 ay sonra cikisimi verdiler neyse bacim destan oldu ya kendine eldacima vede umut beise iyi bak görüsürüz artik bu arada kahvemiz acildi haberin varmi bilmiyorum orda toplaniyruz blogcular arada canli sohbet ediyoruz senide bekleriz adresi bu
http://ayyachat.blogspot.com/
öptüm hayirli günler

birdutmasali hat gesagt…

:))))))
NEFİSSSSSSSSS..... !!

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim hoşgeldin canım. Oğluşunuda güle güle büyüt. Allah uzun ve sağlıklı ömürler versin. Tariflerinide özlemişim. Ağlayan pastada nefiss olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler, kocaman öğücükler..

ayselce hat gesagt…

ay inanmiyorum

selam canim

benimde hep bu aglayan pasta gözüme takildi, bak sen denedin ve dedinki güzel oldu begendik, tamam cnaim bende bir gün yaparim artik :)))

senin o ispanakli tuzlu kekin tarifini daha yayinlamadim ama resmini ekledim sayfama :)) canim ya ne yanlis yaptim bilmiyom, ama snaki pek fazla kabarmadi, ve galiba kasarini hemen birden basdan koymucaktim, üzerideki kasari yari ocakta isi bittiginde koycaktim galiba, az kurumus gibi olmusdu...

sevgiler aysel

Sevde.B hat gesagt…

Arakdaşım enfes duruyor...
Sosun parlaklığına bakarmısın..
Enfes enfes...
Ellerind ert görmesin..Sevgiler

eyerhagu hat gesagt…

canım bloguna tesadüfen girdim ağlıyan pastan süper görünüyor ellerine sağlık... seninle aynı kaderi paylaşmışız 2008-2009 bebekleri çoğunluğu hep erken geldiler... 5 ağustosta benimde kızım 5 hafta erken oldu ama çok şükür bi sorun çıkmadı maşallah çok şeker bi bebek oğlun ALLAH nazarlardan korusun inş

Asiye hat gesagt…

Kevserciğim, bebeğini güle güle büyüt. Allah uzun ve sağlıklı bir ömür versin.
Pasta ise harika görünüyor, çok çekici. Olsa da yesek :)
Kucak dolusu sevgiler..

yesildomates hat gesagt…

canım gerçekten dün televizyon seçime endeksliydi..:)
umutta maşallah çok tatlı olmuş..
bu dönemler en zor zamanlarıdır..

ellerine sağlık pastada çok güzel görünüyo..
öpüorum..sevgiler...

SOFRAOZLEMİ hat gesagt…

harika görünüyor daha fazla ağlamadan bir an önce yesem ben onu:)
ellerine sağlık

hdidem95 hat gesagt…

aramıza hoşgeldin canım tekrardan pastada istediği kadar ağlasın tadına bakacaklar güldükten sonra:)) ellerine sağlık canım sevgiler

Yaren hat gesagt…

Pasta süper görünüyor Kevsercim ,hakikaten hayir demek cok zor bence.Böyle cikolata soslu pastalari cok severim.Ellerine saglik canim. Dinamik bir sekilde dönüs yaptin Kevsercim dizmisin tarifleri,ellerine saglik canim.Sevgiyle umutla kal:)

Zehra hat gesagt…

Bence bu ağlayan pasta hepimizi fazlasıyla güldürür...çikolatalı çikolatalı hemde...sevgiler

zehra

Aybike Ceylan hat gesagt…

Kevser'cigim,

Harika olmus, ellerine saglik, yutkundum gidiyorum simdi.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum...

Hatice hat gesagt…

Kevserciğim ellerine sağlık ağlayan pasta sunumun çok şık olmuş...
sevgiler...

MUTFAKISTAN hat gesagt…

CANIM AGLAYAN PASTAYI GULDURMUSSUN
HARIKA GORUNUYOR ELINE SAGLIK
CHEESE POPS'LARI DENEMELISIN COK KOLAY ASLINDA VE GUZEL OLDULAR
SEVGILER

atesböcegi hat gesagt…

pastana bayildim canim. Hmmm... nefis olmus. sevgiler canim...

Güzel yorumun icinde tesekkürler. O baliklardan bu hafta muhakkak alacagim canim. Sag ol...

Mutfak Havlusu hat gesagt…

iştah açıcı görünüyor sanki benim çok ihtiyacım var gibi birde(:
:)

peynir hösmelimi hat gesagt…

Pastana bayildim canim.
Ellerine saglik.
Cikolatasi harika görünüyor.
Sevgilerle.

lavantin hat gesagt…

Psta aglayan mi gülen mi bilmem ama bir dilim yiyeni cok mutlu ediyor onu biliyorum.:))
Bebeginle kolaylik diliyorum sana.
Sevgiler...

*Mutfaktaki Deli* hat gesagt…

Selam Elda'nın annesi. Bu ne güzel pasta böyle. Ye beni ye beni diyor sanki, ellerine sağlık:)

disal hat gesagt…

canım harika görünüyor...

bende çok seviyorum bu pastayı...

nefis nefis....

Anonym hat gesagt…

merhaba Kevser hanim, tatlillarinizin hepsi sahane gözüküyor hemen tariflerinizi deneyecegim. Ilgimi ceken tatli "Hindistan cevizli kalpli cikolatali muffinler" oldu, bende almanyada yasiyorum ve bu konuda daha cok tecrübesizim yani ilk defa denemis olucam ama iki tane malzeme aklima takildi, 1. karbonatin almancasi ne demek? bide labne peyniri olarak hangi peynir markasini kulandiniz, Philladelphia veya sadeli Brunch olabilirmi mesela?? lütfen biran önce yanitlarsaniz cok sevinirim.....:)

Kevser hat gesagt…

ANONYM YAZAN ARKADAS ICIN:

Merhabalar,
güzel yorumunuz icin tesekkür ederim!

Acikcasi daha simdi gördüm sizden gelen yorumu ve hemen cevapliyorum:

1. Karbonatin Almancasi: "Natron" diye adlandiriliyor, mesela Dr. Oetker'den var, pasta malzemeleri raflarindan bulabilirsiniz.

2. Labne peyniride: "Frischkäse", ben Lidl'in kendi markasindan olani kullanmistim, tabii ki Philadelphia'da olabilir sadesi ama, veya baska arkadaslar bu labne peynirinin cileklisini veya ananaslisinida kullanmislardi bu muffinleri hazirlarken.

Umarim yardimci olabilmisimdir, deneyimlerinizden haberdar ederseniz sevinirim, birde bir dahaki sefere aktüel olan yazima yazarsaniz sizi daha cabuk farkeder ve cevap verebilirim.

Selam ve sevgilerimle..

humeyra hat gesagt…

Tarifi bir kenara not ettim. ÇOk lezzetli görünüyor.

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste