Dienstag, 14. April 2009

KURU BÖRÜLCE PIYAZI VE MANGAL ZIYAFETI















Selam arkadaslar,
bizler icin uzun ve tatili bol olan bir hafta sonunu geride biraktik. Paskalya tatilinin son günüydü bugün. Yarin yine herkes isine geri dönecek, cocuklar icin daha bu hafta tatil devam ediyor.

Bugün bana Pazar günüymüs gibi geldi, herkes evde olunca, bazen sasiriyorum günleride veya ne cabuk yine hafta sonu olmus diye düsünmüyor degilim.

Pazar günü annemlerde diger uzakta oturan kizkardesimde gelince, ailecek hep beraber bir mangal keyfi yaptik.

Annemle salatalar konusunda biraz pisti olduk, annem kuru fasulye piyazini hazirlamis ve bende kendisine son bir telefon ettigimde oraya gitmeden önce, bende dedim kuru börülce piyazi yapacagim, malzemeleri hasladim bile ve soguyorlar diye, annem ne kadar sen yapma etme, baska bir yemek yaparsin, iki tür bakliyat agirlikli salata da olmasin desede, ben yine yapacagimi yaptim ve onu dinlemedim.

Tamam anne, olur falan filan dedim ve yine mutfagima geri döndüm ve calismalarima devam ettim. Ben bu kuru börülce piyazini cok seviyorum, börülcenin bir kere cok farkli bir aromasi olmasindan mi nedir, bizim kendi evimizde bu bakliyat bilinmezdi, bende bunu sonradan kesfettim diyebilirim.

Benim karsimda oturan kiz kardesimde yogurtlu havuc salatasi ve bir tepsi harika mandalinali peykek yapmisti. Bende bir cesit yesil karisik salata ve börülce piyazimla koyulduk yola, takim taklavat arabaya yüklemek zorunda kaldik, aslinda annemin evi bir adimlik yer ama esyalar ve Umut'un bebek koltugu oldugu icin mecburen arabayi kullanmak zorunda kaldik.

Annem de kuru fasulye piyazi, yogurtlu biber kizartmasi ve etleri, tavuklari, sisleri hazirlamisti.

Ha birde, biz mangal keyfinde mutlaka olmazsa olmaz sebzelerimizde vardir. Mangalin üzerinde mantar harika olur, mantarin icini oyup tuzlarsiniz ve mangalin üzerinde o güzelcene bir suyunu salar ve hüp diye mideye indirmelisiniz, bakin bir tadina cok güzel oluyor.

Mangala birde kabakta cok güzel yakisiyor, aslinda biz kabaklari dilimleriz ve zeytinyagi ve kurutulmus baharatlarla, sarimsak tozu ve biberlerle terbiyeleyip öyle mangalda pisiririz, daha dogrusu bizim beylerin basina kaliyor pisirma islemleri.

Mandalinali peykekin birde firinlanmis patates dilimlerinin resimlerini cekemedim maalesef, misafir telasi bir baska oluyor böyle organizasyonlarda, misafir olarak bir tek kiz kardesim yoktu uzaktan gelen, yaninda kendi kayinvalidesi ve onun esi de vardi, yani hep beraber cok güzel bir gün gecirdik. Yemekten sonra cocuklari kiz kardesim evin yanindaki parka götürdü ve oynatti.

Bir dahaki yaza o bücürlerin arasina benim tontis Umut'um da katilir diye düsünüyorum insallah, hayirlisiyla saglikli bir sekilde büyüsün benim kücük günesim baska da birsey istemiyorum.

Yine yazdim da yazdim, tüm bu ayrintilar sizleri belki ilgilendirmeyebilir, o yüzden hemen hazirlanisi basit ve bir o kadar da lezzetli olan börülce piyazinin tarifine gecelim o zaman!

KURU BÖRÜLCE PIYAZI

Malzemeleri:

- 500 gr kuru börülce
- 1 demet taze sogan
- 1/2 demet maydanoz
- 1 limonun suyu
- yeterince zeytinyagi
- tuz, karabiber, pulbiber
- üzerini süslemek icin kiraz domatesler

Yapilisi:

1. Börülceleri bir gece önceden ilik suda islattim ve sabahtan börülceleri yikadim, süzdüm ve düdüklüde tuzlu suda 10 dakika hasladim. Haslama isleminden sonra yine süzdüm ve sogumaya biraktim.

2. Soguyan börülceleri servis tabagina alip üzerine maydanozu ve taze soganlari incecik dogradim.

3. Ayri bir kasenin icinde taze limon suyunu, zeytinyagini ve diger tüm baharatlari karistirip salatanin üzerine gezdirdim ve dikkatlice karistirdim, börülceler ezilmesin diye. Belirli bir zaman sonra tüm sosu icine cekince lezzetini ondan aliyor.

Afiyet Olsun!!

Kommentare:

pelin'ce hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
pelin'ce hat gesagt…

Kevsercim ne güzel bir hafta sonu olmuş,mangallar ,salatalar,mamalar eee daha ne olsun.
MaNgal keyfine özendirdiniz beni de,eşimi kandırmam lazım hemen :)
Kuzucukların yeni fotoğraflarına bayıldım.Abla kardeş harika gözüküyorlar.
41 kere maşallah.
Börülce salatasını ben de çok severim, dereotlu yapıyorum genelde.Senin tarifi de deneyeceğim. Afiyet Olsun..

Güzel bir hafta diliyorum...

Sevgiler.

Not: Yazdıklarımı hızlı yazdığım için harfleri yutmuşum ,o yüzden yeniden yazdım :)

yildiz hat gesagt…

Evet,bugün yine günlük kosusturmamiz basladi bizim de.Pascal´ya da hava cok güzeldi burda da.Tadini cikardik sayilir.
Mangal keyfine diyecek yok zaten.
"AYCEKIRDEKLERINE" bayildim,Allah nazarlardan saklasin.
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler...

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim çok güzel bir haftasonu olmuş. Yaptıklarınızın hepsi nefis görünüyor. Ellerinize sağlık. Oğluşda kocaman olmuş. Maşallah ona. Ablasıylada çok güzel poz vermişler. Allah nazardan korusun.

Bu arada bloğumu sormuşsun. Ben bir ara sıkılıp kapattım. Bazı arkadaşlarım tariflerden faydalandıklarını, tekrar açmamı istediler. Bende tekrar başladım. Bakalım ne zamana kadar. O yüzden tariflerim az şekerim. Yavaş yavaş eklemeye çalışıyorum birşeyler. Hadi öpüyorum, sevgiler canım..

SOFRAM hat gesagt…

Canım çok güzel bir hafta sonu geçirmişsiniz tüm aile birarada,allah muhabbetinizi daim etsin, hepinizin ellerine sağlık, herşey çok güzel görünüyor, hele tatlı oğluşun maşallah pek şeker olmuş...
Sevgilerimle...

Aysel hat gesagt…

selamlar canim benim,

insaALLAH iyisindir...

send ebenim gibi hos bir tatil gecirmisin :))

mangal keyfi süper oluyorya...

canim tebriklerin icin cok tsk ederim, masaALLAH 12 sene vayyy... hangi gün, söylermisin? aklimda tutayim :))

canim evet ben izliyorum seni, hem seni hem daha baska arkadaslari süper oluyor... blogspota kayit oldugunda hemen sana haber veriyor gösteriyor kim yeni tarif ekledi diye :)))

tavsiye ederim...

bugün tatil aldim esim beni gezdircekmis :))) yarindan itibaren is basi hehe, artik yarin anlatirim neler oldu diye :))

o yumurta kaliplari tchibodan degilde, marktkaufda her zaman bulunuyor ordan aldim. ister yumurta icin ister kurabiye icin :))

ivir zivirdan hic bikmamki alirim gözüme batinca hehe :)))

öptüm kevsercigim, ay bebis cok tatli ya masaALLAH masaALLAH :)))

öpüyorum seni canim,

iiy bak kendine

hoscakal

pardonnn unuttum ellerine saglik hersey nefis olmus

birdilimdus hat gesagt…

Kevserciğim harika bir haftasonuuu ohhhh mangallarr piyazlarrr süpperrr!!! Senden bir ricam var ufaklığı benim için yanaklarından öp olur mu?

Sevgiler,
Evren

kirazdünyası hat gesagt…

yemekler çok güzel görünüyor ama aradaki bebişe bayıldım ben,maşallah çok tatlııııı....

disal hat gesagt…

kevsercim ne harika bir mangal keyfi öyle...yok yok maşallah...

mantarı bende çok seviyorum valla...

mis gibi oluyor..

sizlere afiyet olsun...

piyazda nefis olmuş..ellerine sağlık...

bebeğinde maşallah çok tatlı..Allah nazarlardan korusun...

hdidem95 hat gesagt…

kevsercim ziyafette ziyafet yani emeği geçen herkesin eline sağlık afiyetler olsun buarada kekde teflon kalıp kullanıyorum canım beğenmene sevindim öptüm sevgiler

Yeliz Malik hat gesagt…

Offffffff naptiniz siz oyle ya Ne yemissinizdir , ustune birde cay icmissinizdir kesin ! :)
En cok tombis yanakli olani begendim ama tarifini istemiycem :))

Sevgilerr

Semra Çebi hat gesagt…

Kevsecim o ne güzel bir mangal hazırlığı bravo arkadaşım.Bu denli tertip maşallah çok hoşuma gitti goğrusu.kabaklar ve özellikle mantarlara bayıldım.becerikli hatun işi bunlar.ellerinize sağlık cnm.

Sevde hat gesagt…

Canım affiyetler olsun ben mantar izgarasına bayıldım mutlaka yapacağım...

Ellerin dert görmesin...
Bu arada çok güzel bir gün geçirmişsniz mevlam her gününzü böyle kılsın inş...
Öpüyorum

Damak Tadı hat gesagt…

Kevser'ciğim,maşallah oğulunu büyütmüşsün..))İkiside çok tatlılar fotoğrafta..))

Mangal keyfinize inan bende çok özendim..Sosisler Egetürk'mü diye de sorarmışım..)))

Hazırlanan tüm yiyecekler çok nefisler..Ellerinize sağlık canım..

Kocaman sevgiler..

Not:Kolbastı(faroz kesmesi)çok ünlü oldu canım..İnan senin youtube'de gördüğünden sonra..))

birdutmasali hat gesagt…

SEFANIZ OLSUN..
AFİYETLER DİLERİM.
ÇOK SEVGİLER.

TAZE NANE hat gesagt…

Ne kadar güzel görünüyor herşey.
Çok beğendim.
Sevgiler.
Afiyet bal şeker olsun ......

kizilciksurubu hat gesagt…

Oh oh neler neler hazirlanmis böyle, imrendim vallahi. Afiyet seker olsun canim. Oglusun da masallah cok tatli olmus, Allah nazarlardan saklasin insallah.
Sevgilerimle canim.

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

canim nasil olmusta ben kacirmisim bu ziyafeti özelikle o sis köftelere agzim acik baka kaldim afiyet bal seker olsun kevsercim öptüm sevgiler hayirli cumalar

Ayse Pamuk hat gesagt…

Ahh ahh ben o ayçiceklerini yerim önce...Çook tatlı Maşallah ona annesi:)
Kuru börülcem vardı yapayım bari ellerine sağlık

Baharat tadında hat gesagt…

oh ohh bu ne ziyafet böyle, her biri birbirinden iştah açıcı şeyler. Börülce piyazı dikkatimi çekti, daha önce hiç börüce yemedim nasıl bir tadı var acaba.
Bu arada kesinlikle pilavdan çok memnun kalacaksın.
Sevgiler canım öptüm

defneylebirlikte hat gesagt…

kevserciğim bebiş çok tatlı maşallah.Allah nazarlardan saklasın..keyinize ise diyecek yok.afiyetler olsun canım...

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste