Sonntag, 19. April 2009

CIKOLATA KREMALI FRAMBUAZLI BOHCALAR








Selam arkadaslar,
bu haftanin basindan beri güzel devam eden havalarin yüzünden nerdeyse hergün bir yerlere gezmeye dolasmaya gittik. Elda'larin okullarida tatilde oldugu icin hem kizim hemde Umut'un acisindan cok güzel oldu, yarin ise okullar yine basliyor, bu büyük yaz tatilinden önceki son ara tatiliydi.

Elda ve Umut evde olduklari zaman ise sürekli firsatini yakaladikca maskaraliklar yapiyorlar, bende önlerinde fotograf makinamla onlari güzel anlarinda yakalamaya calisiyorum, yine öyle bir günde bu üstte bulunan resimler ortaya cikti, maasallah kücük bebegim ablasiyla harika anlasiyor, simdilik diyelim nazar degmesin.

Umut bebek büyüdükce bol sohbet, daha cok ilgi ve alaka istemeye basladi, bunun cok iyi farkindayim, altini bezlerken hep bir sohbet muhabbet icindeyiz, adeta gözümün icine bakiyor konusayim diye ve güzel olanida kendisinin bana eslik etmesi, kahkahalarla bebekce konusmalarina bayiliyorum onun.

Sacli bebeklere bayiliyorum, Umut'unda güzel saclari vardi yeni dogdugunda fakat su son zamanlarda yatagindan farkettim bir cok sacini oda ayni benim gibi kaybetmeye basladi, yavrum insallah bu gidisle kel kalmaz.

Parkta gezerken babasi Umut'a cayini iciriyordu, o resim daha bu hafta ortasindan.

Bugün de tatilin son günü niyetine babamiz Elda'yi dayilariyla ve diger kuzeni Ilhan'la birlikte kapali-acik miks bir yüzme havuzuna gittiler, ben evde kaldim, Umut uyurkende bu bohcalari hazirladim.

Sizlere ben bu hamur tarifini veriyorum ama sizlerin kendi kullandiginiz bir bisküvi tarifiniz varsa sizler onuda kullanabilirsiniz, ben hamura unu ekledikten sonra fazla karistirdim sanirim onun icin benim hamurum firindan ciktiktan sonra söndü!!!

CIKOLATA KREMALI FRAMBUAZLI BOHCALAR

Malzemeleri:

Hamuru icin:

- 4 yumurta
- 1 yumurtanin sarisi
- 70 gr seker
- 1 poset vanilya sekeri
- 80 gr un
- 1 bicagin ucuyla kabartma tozu

Dolgusu icin:

- 1 paket cikolatali krem santi
- 125 gr frambuaz veya baska bir cesit taze meyva
- pudra sekeri

Yapilisi:

1. Yumurtalari ve yumurta sarisini bir kabin icinde en yüksek devirde 1 dakika el mikseriyle cirpiyoruz. Seker ve vanilya sekerini karistirip yavas yavas bu yumurtali karisima ekliyoruz ve 2 dakika daha cirpmaya devam ediyoruz.

2. Unu kabartma tozuyla iyice harmanlayip en kücük devirde dikkatlice bu karisima ekliyoruz ve yagli kagitla kaplanmis firin tepsisine bu karisimi döküp üzerini düzlestiriyoruz, aslinda fazla bir ugrasa gerek yok, cünkü akiskan bir hamur oluyor.

Pisirme süresi: 8 dakika
Firin ayari: 200 C derece

3. Pisen bisküviyi firindan alip düz bir zeminin üzerine ters cevirerek yagli kagiti üzerinden siyirip aliyoruz ve sogumaya birakiyoruz. Diger yandan soguk sütle krem santini cirpmaya baslayalim ve krem santiyi buzdolabina birakalim.

4. Soguyan bisküviyi 9 dikdörtgen parcaya keselim ve krem santiyi santi torbasiyla dikdörtgenin yarisina paylastiralim ve üzerlerine frambuazlarida koyalim, en son olarakta diger bos kalan yarisini üzerine getirip kremali bölümüne yapistiralim, üzerlerine pudra sekeri eleyip servise hazir hale getirelim.

Afiyet Olsun!!

Kommentare:

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Ayy yerim ben onları maşallah ikiside birbirinden şeker öp onları benim için:)
bohçalar şahane olmuş canımcım ellerine sağlık öpüyorum iyi haftalar

pelin'ce hat gesagt…

Kevser fotoğraflar harika,eşini de tebrik ediyorum,ne kadar güzel ilgileniyor.Kocaman maşallah.Kuzular ayrıca şeker zaten...
Kremalı lezzetlere kim hayır diyebilir ki :)Ellerine sağlık...

Güzel bir hafta diliyorum...

nil-nennenmutfakta hat gesagt…

öncelikle kuzucuklarına maaşallah diyim :)bohçalara gelice çikolata ve frambuaz muhteşem ikili...ellerine sağlık...

Yaren hat gesagt…

Masallah canim benim cok tatliya:))Ablasiyla da nazar degmesin.Benim büyük cok kiskaniyor,hic yalniz birakamiyorum malesef. Belki kücük büyürse biraz bu kiskanclikta azalir. Tugra da dogdugunda cok saclari vardi simdi cok dükülüyor ,benimde yanlardan o kadar sacim eksilmiski artik diyer saclarimla kapatiyorum:))Bu günlerde gececek insal,tekrar ahenkle saclarimiz dalgalanacak Kevsercim;)Frambuazli pogacalarda cok harika görünüyor,ellerine saglik canim.hepinize afiyetler olsun.Sevgiyle kalin:)

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Çocuklarını allah bağışlasın çok tatlılar yerim ben onları...Tatlında nefis görünüyor ellerine sağlık...
Sevgiler...

hdidem95 hat gesagt…

ay maşşallah pek şeker umut ve elda allah bağışlasın bohçaya zaten söz bulamıyorum ellerine sağlık canım sevgiler

Özlemhan hat gesagt…

Canım benim umut bebek çok şeker maşallah allah sağlıklı uzun ömür versin.

Aysel hat gesagt…

selamlar kevsercigim,

günaydin canim...

insaALLAH iyisindir...

cikolatali kremali frambuazli bohcalar WOWWW süper görünüyor, kiz nasil yeidniz bunu bicak catal ile mi :))

yoksa al eline koy agzina :))

wow süper görünüyor canim ellerine ve yüregine saglik...

Allaha sükür ailelerimiz var dimi canim, durumumuz aslinda cok iyi.

canim tatil günlerini güzel degerlendirmissin. Elda ise simdi okula basladi simdi yine normal günlük hayat basliyordur yine :))

havalar süper insaALLAH böylede kalir...

canim kendine, esine, eldaya umuda herkese cok iyi bak :-))

öpyüorum seni canim

hoscakal

Sevde hat gesagt…

Canım bebeişin çok tatlı :)
Ve kremalı bohçan da bir süper ....
Frambuazı çok çok severim...
Öpüüyorum seni:)

KOSEMINDERI hat gesagt…

Frambuazli bohacalarbir harika. Olsada yesek. Ellerine saglik. Kesinlikle ama kesinlikle deniyecegim bu aksam

peynir hösmelimi hat gesagt…

Kevsercim masallah Umut kocaman olmus.Ablasida az degil haa:))Cok güzel görünüyorlar.Öpüyorum onlari.
Dedigin gibi tatil bitti.Bizde hergün bir yerlerdeydik.Beni yordu bu tatil:))
Öpüyorum canim.
Sevgiler.

sevimin sayfasi hat gesagt…

merhaba canim, masallah umut büyümüs, cok tatli cikmis ikiside...uzun zamandir yoktum ama artik gine burdayim
bohcalarin harika, bu tür tatlilari cok severim
ellerine saglik

Baharat tadında hat gesagt…

Ah ah bu ne güzel bir görüntü böyleee... Ellerine sağlık gerçekten gel beni ye diyor...
Çocuklarında maşallah çok şekerler oğluşuna bayıldım minik şey yaa maşallah allah nazarlardan korusun...
Sevgiler

Selma hat gesagt…

Hayirli sabahlar ablacim, cocuklarin cok tatli cikmis masallah
Ellerine saglik bohcalarin cok guzel gorunuyor..Neseli bir gun gecirmen dileyiyle sevgiler..

tarifsiz tarifler - ipek hat gesagt…

Çok iştah açıcı görünüyor pasta, bayıldım

birdutmasali hat gesagt…

maşallah onlara :)))
frambuazlı bohçalar yüzlerini güldürmüş belliki :)
aynı bizler gibi.
sevgiler.

yesildomates hat gesagt…

canım tatlı harika görünüyo ...ama bu şekerler daha harika..:))
öpüyorum herikisinide..
ellerine sağlık arkadaşım..
iyi hafta sonları dilerim...

karakazandan hat gesagt…

Masallah büyütmüsün oglunu,aman nazarlar degmesin:)Havalar cok güzel gidiyor tam bahar havasinda.Bohcalar nefis olmus canim eline saglik.

Sevgilerimle,Serap.

özgülün tarifleri hat gesagt…

ayyy ben bu sekerleri yerim Masallah kuzucuklarina Allah nazarlardan korusun cok tatlilar.
Frambuazli bohcalar nefis gorunuyor ellerine emeklerine saglik canim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

hayat hat gesagt…

kevserciğim, kuzuların çok tatlı maşallah, Allah nazarlardan korunun.
Frambuazlı bohçalar da nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Yeliz hat gesagt…

Benim oglumda resmen "gur" saclarla dogdu , dokulur dediler ama umidimi hic yitirmedim Biraz dokuldu durdu , artik 9 aylik - daha dolkulmez heralde.Umutunda bence birazzzcik dokulecek :)

Ablasiyl olan resim cok guzel .Neler ogrenicek ablasindna , nelerr :)

atesböcegi hat gesagt…

Nefis olmus nefis. ellerine saglik canim. Kuzularin cok seker masallah. ALLAH nazarlardan saklasin. sevgiler canim.

Acemi Şef hat gesagt…

Seni tekrar bulduğuma sevindim. Öpüyorum çok.

~Semra Mutfakta~ hat gesagt…

nefis görünüyor bayıldım.ellerine sağlık.

Beyza hat gesagt…

Kevsercim,
uzun zamandır görüsememistik. Umut ne kadar büyümüs masallah. Abla kardes pek sekerler...
Bu tatlıya bayıldım ama sadece bakmakla yetinmek durumundayım bu aralar. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Eya´dan hat gesagt…

Kevsercigim, bu tarifi de Dr.Oetker`de yaptik.Ama icini baska doldurduk, ellerine saglik, sevgiler

SOFRAM hat gesagt…

Canım pasta harika, keyifler yerinde, iki kardeşte pek güzel vakit geçiriyorlar,ellerine sağlık güzelim, mutluluğunuz daim olsun, sevgilerimle...

birdilimdus hat gesagt…

Ohh süpperrrr ikisi e pek tatlı maşallahhh!!!Hep birlikte daha düzel günler geçrin inşallah canım.

Sevgiler,
Evren

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Bohçalar süper olmuş Kevsercim, ellerine sağlık:).
Kuzucuklar da pek tatlı, Allah bağışlasın.
Sevgiler:).
aslı

Sevgi Küçük hat gesagt…

anneler günün kutlu olsun.
:)
sevgiler

melisa hat gesagt…

canım ellerine sağlık bayıldık görüntüye
hele oğlum annne bundan yap diye başımın etini yiyor
canım bu hamur kek kıvamlımı oluyor katlayınca çok esnek bi hali var hiç kırılmamış

melisa hat gesagt…

canım saol cevabın için
hamurun söndüğünü okumuştum
acaba sönmese ve orjinal halde olsada katlanması kolay olurmu
bende yapacağım bayıldımda:))

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste