Donnerstag, 15. Oktober 2009

CIKOLATALI-VISNELI KUBBE PASTASI









Selam arkadaslar,
bu haftanin hoslugu bence kücük Umut'umun tam 9 aylik olmasiydi.
Kücük adamimimin tam yasina 3 kala bende icimden geldigi icin bu pastayi yaptim.

O günün aksamina ayrica da beni, yani teyzesini ilk kez ziyarete gelen yeni dogan yegenim Hakan'in da serefine yapmis oldum.

Resimlerde görülen sirasiyla Yasin-Hakan-Umut ve üstte Elda hanim oluyorlar.
Bu kadar minik afacanlari ayni karede toplamak fotoyu ceken kisi icin cok zor oldu, kimi o yana biri bu yana bakti veya baska seylerle ilgilendiler, en sonunda ancak bu kareleri yakalayabildim.

Pastanin isminin cevirmesi yukaridaki gibi oldu ancak, asil Almanca ile ismi söyle: Stracciatella-Kirsch-Kuppeltorte. Tarifini bir Alman pasta-yemek dergisinden aldim ve hemen tarife de gecmek istiyorum.

CIKOLATALI-VISNELI KUBBE PASTASI
(Stracciatella-Kirsch-Kuppeltorte)


Malzemeleri:

- 100 gr bitter cikolata
- 125 gr yumusamis tereyagi
- 125 gr + 4 yemek kasigi seker
- 2 paket vanilya
- 1 tutam tuz
- 3 yumurta
- 175 gr un
- 2 tatli kasigi kabartma tozu
- 1 - 2 yemek kasigi süt
- 1 visne kompostosu konservesi
- 2 tepeleme yemek kasigi nistasta
- bir tarcin cubugu (ben bir tutam toz tarcin kullandim)
- 400 ml sivi krema
- 100 gr bitter cikolata veya hazir rende cikolata
- 1 yemek kasigi kakao
- pasta kalibini yaglamak icin yag ve galeta unu

Yapilisi:

1.
Bitter cikolata ufak ufak kiyilir. Tereyagini, 125 gr sekeri, 1 paket vanilyayi ve tuzu kremsi bir kivam alana kadar cirpilir. Yumurtalar teker teker bu kivama eklenir. Un ve kabartma tozu karistirilir. Unlu karisim süt ile birlikte yagli yumurtali karisima eklenir. Kiyilan bitter cikolatayi en son asamada hamura eklenir. Hamuru önceden yaglanmis ve icine galeta unu serpistirdigimiz (26 santimlik) pasta kalibina döküp önceden isitilmis 175 C'lik firinda yaklasik 30 dakika pisirilir ve sogumaya birakilir.

2.
Soguyan pasta keki bir pasta tabagina alinir. Bir bicak ile pastanin kenarindan dogru 1,5 santimlik bir alan disarida birakilir ve iceriye dogru bir yemek kasigi yardimiyla kekin ici oyulup bosaltilir.

3.
Visneleri bir süzgece alin ve iyice suyunun süzülmesini bekleyin, süzülen visne suyunu bir kabin icine alin ve kenarda bekletin. Nisastayi ve yaklasik 6 yemek kasigi visne suyunu pürüzsüzce karistirin. Geri kalan visne suyunu 2 yemek kasigi seker ve tarcinla kaynamaya alin bir kücük tencerenin icinde. Kaynayinca icine nisastali siviyi katin ve karistirarak yaklasik bir dakika pisirin. Karisim yogun bir kivam alinca icine visne tanelerini ekleyin ve harmanlayin. Visneli karisimi oyulan kekin icine düzgünce yayin. Sogumaya birakin.

4.
Sivi kremalari (ben ayrica 2 paket sivi kremayi sertlestirmek icin 2 pakette krema sertlestiricisi kullandim) 2 yemek kasigi toz seker ve 1 paket vanilya ile birlikte sertlesene kadar cirpilir. Sertlesen krema kubbe seklinde visnelerin üzerine yayilir ve en son olarakta arzuya göre bitter cikolatayi bir patates soyucusuyla veya benim gibi hazir rende cikolata serpilir ve üzerine tekrar 1 yemek kasigi kakao serpistirilir.

AFIYET OLSUN!!!

29 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

cok güzel bir pasta olmus ,en kisa zamanda deniycem . Sizin pasta tariflerinizi hep deniyorum ,sonuc süper .
Bunu benzer bir pasta yapiyorum ,sahne yerine Dr. Oetker Paradies-Creme Stracciatella kulaniyorum .Pastanin kremasi daha steif oluyor.Allah anali babali büyütsün ,cocuklarin hepsi cok sekerler .
sevgilerle sibel

Kevser - Elda'nin Annesi hat gesagt…

Sevgili Sibel,
öncelikle güzel yorumun icin cok tesekkür ederim. Pastalarimi deneyip begendigine cok sevindim.

Paradiescreme ile cok iyi bir sonuc aldigina bende eminim, bir dahaki sefere bende böyle deneyecegim.

Selam ve sevgilerimle..

pelince hat gesagt…

Pasta gerçekten enfes olmuş,çok güzel çok...çocuklara bayıldım,hepsi çok şeker .. kocaman maşallah... 1 yaşına çok az kalmış,ne çabuk geçiyor zaman... allah sağlıkla büyütmeni nasip etsin inşallah..

Sevgiler..

Sevil Şahin hat gesagt…

ELLERİNE SAGLIK CANIM

Unknown hat gesagt…

Öncelikle nazik yorumunuz icin cok tesekkür ederim... Pasta harika görünüyor.... mmmmmmm... Üstelik te komsuymusuz.... Insallah bir gün bulusabilme dileiyle...

sevimin sayfasi hat gesagt…

pasta cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim
tabiki cocuklar pastadan daha sekerler...hepsini teker teker öpüyorum....

anneminkizıyim hat gesagt…

Merhabalar canim,
foto harika cikmis, güzel bir ani olarak kalir, ben yillar sonra böyle fotolara dalar kalirim, allah bagislasin.
Seninde pasta harika olmus ellerine saglik, sevgilerimle....

Pembe Tatlar hat gesagt…

maşallah maşallah bunlar ne tatlılar böyle...
Canım pastan harika ellerine sağlık hayırlı cumalar..

Ilker Erdem hat gesagt…

Degisik bir pasta olmus canim. Cok guzel. Sevgiler

Krema Tadında hat gesagt…

çok şekerler maşallah
pasta nefis görünüyor ellerine sağlık

KandilSimidi hat gesagt…

siteme ziyaretiniz beni çok onurlandırdı:) bende iade de bulunmak istedim ama sizin yanınızda bir çömez olduğumu anladım:) enfes tarifleriniz var..tanıdığıma mıutlu oldum bazı tarifleri çalıyorum müsadenizle...sevgilerimle....

LEMAN hat gesagt…

kevserciğim kusua bakarmıyım kalbler beraber olsun yeterki ee bu kadar afacanla ugraşmak heryere yetişmek zor anlıorum ben çok severım kalabalık aileyi sevgilerimi bırakıyorum

LEMAN hat gesagt…

umutun tam haylazlık zamanı başlamış benımkı 1 yaş oldu şüküür ,
heryerı talan edıyo

Saliha hat gesagt…

kevsercım yıne senın enfes pastalarında bır tane:)cok sevıyorum senın pastalarını ellerıne saglık paşanın nıce 9 aylarına:D:D Rabbım saglıklı huzurlu ömurler versın ıns.

Narince hat gesagt…

Günler hızla geçiyor, çocuklar da aynı hızla büyüyor. Çocuklarının mutlu günleri çok olsun Kevserciğim.

Bir Dut Masalı - nUnU hat gesagt…

ne çok olmuş sayfana gelmeyeli :)
pasta harika,
aşağıda ki şeker parçaları harika,
allah sağlıklı keyifli ömürler versin..
çok sevgiler...

Baharcicegi hat gesagt…

cocuklar birbirinden seker masallah
meyveli pastalari cok sevdigim icin tam benlik olmus bir dilim aliyorum ellerine saglik canim

Ayse Pamuk hat gesagt…

Kızımıda getirebilirmiyim oda 8 aylık :))
Canım ellerine sağlık miss gibi olmuş

IŞILCA TATLAR hat gesagt…

Kevser,
Ziyaretin ve nazik yorumun için çok teşekkür ederim.
Ama asıl övgüleri bu pasta hakediyor. Ellerinize sağlık, çok nefis görünüyor.

Sevgilerimle,

Eya hat gesagt…

Sevgili Kevser...pasta cok güzel de ufakliklar daha bir güzel...allah güzel günler göstersin, sevgiler

zehra

Unknown hat gesagt…

pastan bi harika görünüyor ellerin dert görmesin canım çocukları bir karede görmek zor tabi durmak bilmezlerki:))
maaşallah hepside birgirinden güzel çocuklar rabbim nazarlardan korusun hepsinide

keskinli hat gesagt…

kevserim bende dergide görmüstüm bu pastayi cok hos duruyor ellerine saglik masallah cocuklarada allah nazarlardan korusun insallah öptüm iyi pazarlar iyi haftalar canim

Damak Tadı hat gesagt…

Pastan çok nefis görünüyor Kevser'ciğim..Bizim ufaklıklar da çok severler bu pastayı..Birde senin tarifinle denemek isterim..Ellerien sağlık canım..

Umut kocaman olmuş maşallah..


Sevgilerle..

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Kevsercim pasta çok nefis görünüyor, ellerine sağlık:).
Miniklerin hepsini öp benim için;).
Sevgiler..
aslı

Stil Direktoru hat gesagt…

çok lezzetli gözüküyor pasta ellerine sağlık

Anonym hat gesagt…

selamlar kevsercigim

nasilsin? insaALLAH iyisindir...

resimler harika olmus, masaALLAH bebis baya büyümüs :)))

pastan nefis olmus, ellerine sgalik

sana ve ailene hayirli günler dilerim

Anonym hat gesagt…

mostly voted paeyy

[url=http://informati-produ-tot.blogspot.com]information product tote[/url]
[url=http://advanceshoeharr.blogspot.com]advanced shoes harry[/url]
[url=http://informatiopostkid.blogspot.com]information poster kids[/url]
[url=http://storagpuzzlstilett.blogspot.com]storage puzzles stiletto[/url]
[url=http://jewelr-sal-stackin.blogspot.com]jewelry salt stacking[/url]

best yyckb

humeyra hat gesagt…

Bloğunuz gerçekten güzelmiş. Bu pastayı da beğendim.

online mutfak hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste