Mittwoch, 28. Oktober 2009

KURU PATLICAN DOLMASI





Selam arkadaslar,
bugün burada cok güzel bir hava var, günesli ve insanin icini acan, biran önce kendini disariya atmak icin tesvik eden harika bir degisiklik bizim icin.
Su anda Umut bebegim babasiyla disarida günesi teninde hissediyor. Bende hemen firsattan istifade oturdum pc'nin basina:))

Dün aksamdan hazirladigim kuru patlican dolmalarimla bugün karsinizdayim.
Bu tür kuru dolmalar daha cok Güneydogu mutfaginda daha cok yaygin oldugu icin bizim oralarda pek bilinmez, bizdeki merak ve bir cok arastirmadan ve birkac kez yari diri, yari sert pisirilen kuru dolmalardan simdi cok iyi sonuc alan dolmalar bunlar. Ayarini tutturana kadar biraz ugrastim ama olsun bu lezzete degiyor dogrusu.

Ben en iyi sonucu ÖNCÜ markasinin patlican ve biber kurulariyla aliyorum.
Biber kurulari cok ama cok aci, maalesef cocuklar da yedigi zaman onlari pisiremiyorum, zehir gibi olduklari icin.

KURU PATLICAN DOLMASI

Malzemeleri:

- 1 paket ÖNCÜ patlican kurusu (25 adet)
- 15 yemek kasigi pirinc
- 1 büyük rendelenmis sogan
- 5 tane büyük dis sarimsak
- 1/2 cay bardagi zeytinyagi
- 1 yemek kasigi domates salcasi
- 1 yemek kasigi biber salcasi
- tuz, karabiber, pul biber, nane

Yapilisi:

1.
Tencerede kaynayan suyun icerisine patlican kurulari atilir ve haslanir.
Haslama isleminin tamamlandigini söyle anlarsiniz: Patlican kurularinin disini bir catal veya bicak yardimiyla kesebiliyorsaniz ve yumusak ise tamamdir.

2.
Haslama islemi sirasinda yikanmis ve süzülmüs pirincleri, sogan, sarimsak, salcalar, zeytinyagi ve baharatlarla birbirine karistirin (ben bu islem icin mecburen eldiven kullaniyorum, harc hem aci hem de cok kirmizi renkli oldugu icin).

3.
Haslanmis ve sogumus olan patlican kurularini dolma harciyla doldurun, fazla sisirmeden doldurmaya dikkat edin, cünkü sonra patlar veya ici pismez oluyor. Kurulari doldurun ve hafif yassiyarak resimdeki sekilde tencereye dizin, ben yaklasik iki sira dolma elde ediyorum bu ölcülerle.

4.
Dizme isleminden sonra hafif tuzlu ve sumak eksisi karistirilmis bir miktar kaynamis suyu dolmalarin hafif hizasina gelene kadar tencereye ekleyin ve üzerine camdan olan bir pasta tabagi kapatin ki, pisme esnasinda acilmasin dolmalariniz.

5.
Ocaginizi önce tencere iyice kaynayana kadar yüksek ateste tutun ve sonradan orta hararetli ayara alin ve agir agir suyunu iyice cekene ve pirincleri diriligini yitirene kadar pisirin, bunu da en iyisi bir catal yardimiyla pirincleri kontrol ederek yapabilirsiniz.

Pisirme isleminden sonra dolmalarinizi dinlendirin ve servise sunun.

AFIYET OLSUN!!!

Kommentare:

tatlilar gülcandan hat gesagt…

Canim bir tabak olsaydi ne güzel olurdu ellerine saglik size afiyetler olsun

hunerlieller hat gesagt…

bayılırım kuru patlıcan dolmasına.helede bol baharatlı ve acı olursa.ellerine saglık canım.sevgiler

Hasret hat gesagt…

elleri saglik canim, cok lezzetli görünüyorlar.

biz türkiyeden getiriyoruz, buzlukta sakliyoruz. cok severek yedigimiz bir dolma türü.

kocaman öpüldün ..

Canan hat gesagt…

Yoğurtla ne güzel gider. Ellerine sağlık canım. Ayy akşam akşam canım çekti:(

Öpüldün,
Canan

Beyza hat gesagt…

Kevsercim,
ben de cok severim kuru patlican dolmasini. Ne zamandir da yapmadim. Canim istedi simdi :) Ellerine saglik.

pembe tatlar hat gesagt…

Off buna dayananma işte ellerine sağlık canım...

disal hat gesagt…

ellerine sağlık..

çok sevdiğim ama sürekli pişiremediğim bir tarif...

işte bizim mutfak kültürümüzdede olmadığı için alışkanlık haline getirmemişiz...ondan sık yapmıyorum..

görüntü muhteşem..öpüyorum canım sizleri:)

hdidem95 hat gesagt…

of olsada yesem ne severim ne severim nefis bir görüntü ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

pelince hat gesagt…

Benimde sürekli anneme sipariş verdiğim bir yemek :)) nefis yapmışsın..ellerine sağlık...

sevgiler..

NarincE hat gesagt…

Kuru dolmayı kim sevmez ki?Ellerine sağlık Kevserciğim.

atesböcegi hat gesagt…

Caniiiim, Kevserim kutlarim. Tuzbiber dergisinde o muhtesem kekini gördüm. Ellerine saglik.
patlican dolmalarinda nefis offf nasilda canim cekti. Sen memnunsan bende bir deneyeyim o paketteki kuru patlicanlardan. Öpüyorum seni canim ve hayirli cumalar diliyorum.

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Kevsercim o çok acı biberlerle yapılan dolmaya bayılırım ben, tam bir acı tutkunuyum:).
Dolmaların çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler, öpücükler....
aslı

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

canim selam
ben biraz sansliyim sanirim benim kurulari anacigim her sene türkiyede yapip getiriyor ama burdada dedigin gibi öncü en iyi marka dolmayin kivamida yerinde görünüyor ellerine saglik sevgiler güzel bir hafta dilerim öptüm

mutfaktakizaman hat gesagt…

hmmm ellerine saglik canim bizim mutfagin vazgecilmezidir haftada yeriz;)nefiss nefiss...

dostkokusu hat gesagt…

harika görünüyo canım,bayılırım kuru patlıcana eltim maraşlı ve harika yapar,ben denemedim tutturamam heralde
sevgiler..firuze..

yaren hat gesagt…

Ellerine saglik Kevsercim nefis görünüyor,cok severim kuru patlican dolmasini,biberide cok severim. Patlican biraz zor haslaniyor ama sonunda lezzeti nefis oluyor. Afiyet bal seker olsun. CAnim ziyaretin icin cok tesekür ederim.Benim blogumdaki sorun tam olarak bitmis degil. Bu seferde sifremi unuttum sayfama giremiyorum:)) forumdoldurdum google gönderdim bakalim insal. en kisa zamanda bu sorunda cözerim. Sana kucak dolusu sevgilerimi biraktim Kevsercim,öpüldün;)

Anonym hat gesagt…

Kevsercim ismimin üzerine tiklayinca hic hesapta olmayan,bilmeden actigim bloguma yönleniyor:))Allah bana sabirlar versin.


YAREN

sevimin sayfasi hat gesagt…

kuru patlican dolmasini cok severim,cok lezzetli görünüyor
ellerine saglik
canim blogcu bulusmasina ne dersin,
ben cok istiyorum eger sende yakinlarda oturuyorsan bulusmaya ne dersin NRW 200km capindaki blogcular olsak yeter...
sevgilerimle...

angel hat gesagt…

selam arkadasim kuru patlican dolmasini karadeniz bolgesinde bulmak baya zordur ve biz devamli tazesine aliskin oldugumuz icin tadini cok merak ediyorum.aktardan alip yapmayada cesaret edemedim.nelere dikkat etmek gerekir yardimci olursan sevinirim canim...

eyerhagu hat gesagt…

slm canım bloğuna şöyle bir göz attım sende benim gibi erken doğum yapmışsın benim ervamda 8 aylık doğdu hiç bi sorun çıkmadı çok şükür önemli olan sağlıklı olmaları.. ama yaşıtlarına nazaran bayaa bi geriden gidiyor her şeyi geç yapıyor..yaşına girdiği gün emekledi şu anda 15 aylık daha yeni yeni taytay duruyor sıralıyor.geç olsunda güç olmasın...ALLAH yavrularını bağışlasın ikiside çok şeker maşallah...bu arada dolmaların süper görünüyor bayılırım patlıcan dolmasına bugün bizde yapacağız inş..ellerine sağlık canım

deryaligunler.forumlari hat gesagt…

slm bayanlara özgü paylaşım siteme bekliyorum http://deryaligunler.forumlari.net

Özlem hat gesagt…

Bayılırım ben buna ! ellerine sağlık canım.

Zehra Gürgen hat gesagt…

Çok severim dolmayı, hemde her türlüsünü.Öncünün salçası biliyordum ama kuru dolmalarını bilmiyordum.Marketlerdemi satılıyor? ben genelde kemeraltından alıyorum. Güzelse birde öncüyü denerim.
ellerine sağlık, afiyet olsun yiyenlerede..
sevgiler

Cali hat gesagt…

merhaba árkadasim kuru patlican dolmasini coook severim..Tarifini aldim canim en kisa zamanda yapacagim.Sevgiler
Cali

online mutfak hat gesagt…

Çok güzel bir paylaşım teşekkürler

online mutfak - çay makinası - çay makinesi - semaver - tost makinası - ızgara - fritöz - waffle makinası - döner makinaları - portakal sıkma makinası - kahve makinaları - süt ısıtıcıları - meyve suyu soğutucusu - sıcak çikolata makinası - ıslak hamburger - yer ocağı - kornet makinası - krep makinası - dondurma sosluğu

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste