Dienstag, 20. Oktober 2009

ZEYTINYAGLI BIBER DOLMASI






Selam arkadaslar,

ben önceleri biber dolmasinin harcini hep bol baharatli ve acili yapardim, taa ki bu sekilde ic pilav tabiriyle de bilinen dolma harcini deneyip begenene kadar. Önce benim cok hosuma gitti, esim biraz mirin kirin etti, yok iste ici niye tatli, niye icinde üzüm var vs. Aslinda yaparkende cok dikkat ediyorum, icinin fazla tatli gelmemesine ama esimde simdi alisti ve cok severek yiyor, artik acili hic aramiyor.

Yemek secen esleri olanlar beni cok iyi anliyorlardir.

Öglende pisirdigim dolmalari biraz sogutabildim ancak, disaridaki aksam günesinden faydalanayim derken resimlenmeyi bekleyen kesilen dolmam keserken dagildi, sizler mutlaka denerseniz cok iyi sogumaya birakin, öyle keserseniz hicbir sey olmaz.


ZEYTINYAGLI BIBER DOLMASI

Malzemeleri:

- 500 gr dolmalik biber (8 adet)
- 16 yemek kasigi pirinc (1 biber basina 2 yemek kasigi pirinc)
- 1 orta boy kuru sogan
- 1/2 cay bardagi zeytinyagi
- 1/2 limonun suyu
- 2 yemek kasigi dolmalik fistik
- 2 yemek kasigi kus üzümü
- 2 tane küp seker
- 1 cay kasigi yenibahar
- 1 cay kasigi tarcin
- 1 yemek kasigi kuru nane
- tuz ve karabiber
- 1 cay bardagi sicak su
- 4 tane cherry domatesi (ikiye kesilip dolmalara kapak yapilmak icin)

Yapilisi:

1.
Yemeklik dogranmis sogani ve zeytinyagini tencereye alin, üzerine dolmalik fistiklari ekleyin ve soganlar hafif bir renk alana kadar kavurun.

2.
Önceden iyice yikanmis pirincleri süzgecte beklemeye alin ve rengi dönen soganli karisima ekleyin, sirayla üzerine kus üzümünü, limon suyunu, sekeri ve tüm baharatlari da katin ve bir cay bardagi sicak su da ekleyin. Dolma harcini orta dereceli ateste biraz pisirmeye birakin ama tam pisirmeyin. Pirincler suyu iyice cekene kadar pismesi gerekiyor. Sonra harci biraz sogumaya birakin.

3.
Yikanmis ve icleri temizlenmis dolmalik biberleri bu harcla cok fazla tika basa doldurmama kaydiyla doldurun. Cherry domatesleri ortadan ikiye kesin ve biberlere bunlardan kapak yapin.

4.
Biberleri tencereye dizin ve dolmalarin boyuna kadar kaynar su ekleyip pisirmeye birakin. Arada bir kontrol edin, pirincler pismisse tamamdir.

AFIYET OLSUN!!

20 Kommentare:

Canan hat gesagt…

Canım ellerine sağlık. Pek lezzetli görünüyor. Ben de dün biber dolması yaptım. Yaparken içine 1 yemek kaşığı kadar tarçın da atıyorum çok lezzetli oluyor.

Sevgilerimle
Canan

Ayse Pamuk hat gesagt…

Ayy bayıldımmmm alıyorum bir tane üstüne limonda sıkıp yiyeceğim ellerine sağlık

Pembe Tatlar hat gesagt…

Canım bu ne hoş bir tabak görsellik süper ...
Ellerine sağlık .
Benim eşimde dolmada pilavda üzümü sevmiyor:))

Calibe'nin Mutfağı hat gesagt…

Merhaba iyi aksamlar bloguma ziyarete gelmisiniz hos gelmisiniz.Braunschweig dan sevgilerimi gönderiyorum.Sizi arkadas listeme ekledim.Güzel paylasimlarda bulusmak üzere sevgiyle kalin
Cali

Disalce hat gesagt…

evet benim eşimde yemek seçmiyor gibi görünür ama seçer maalesef...

dolmaların harika...ellerine sağlık...ben severim içinde kuş üzümü falan...ama bizim ankara adetlerindede yoktur bu tür şeyler katmak..ben severim :)

nefis görünüyor nefis...

Anonym hat gesagt…

selamlar cnaim,

ay bu psu yerim ben yerim, saclari ne halde ay cok tatli masaALLAH :)))

dolmalar nefis cnaim, murat zeytinyagli duyunca hic yemez :( ama ben seve seve yerim :)))

iyi günler dilerim cnaim,

öpüldünnn :-)))

Unknown hat gesagt…

bende aynen böyle yapıyorum çok lezzetli oluyor.ellerine saglık

pelince hat gesagt…

Kevsercim ne çok severim bir bilsen:)) nefis sunmuşsun,ellerine sağlık...
o yakışıklıyı öperim dudaklarından :))

tatlilar gülcandan hat gesagt…

Canim ellerine saglik nefis bir tat .Afiyetler olsun sevgiler canim iyi aksamlar.

Lezizsofralar,Seval hat gesagt…

Canim ne yalan söyleyeyim esin gibi benimde tatli iclerle pek aram yok sanirim alismadigimizdan,ama nefis olduguna eminim zira görünümü sahane ellerine saglik...

Not:bebislerin cok tatli Allah Akil fikir saglikli uzun ömürler nasip etsin masallah...

sevimin sayfasi hat gesagt…

dolma cok lezzetli görünüyor,
ellerine saglik canim

atesböcegi hat gesagt…

canim ne güzel bir görüntü bu böyle. Lezzeti kim bilir nasildir. Ayyyy... nasilda bilirim... Benim esimde cok yemek secer. Bu yüzden cok sevdigim yemekler uzun süredir bizim evde pismiyor kendim yiyemem yada yapmama deymez diye. insallah cocuklar büyüyünce onlar bari herseylerden yerlerde bende faydalanirim.
Yakisiklinin sac modeli yakiyor valla. Masallah. Kevsercim öpüyorum seni

hunerlieller hat gesagt…

pek güzel gönüyor dolmalar.elinize saglık.

hayat hat gesagt…

Kevserciğim, biber dolması nefis görünüyor.Ellerine sağlık. Oğlanda çok tatlı olmuş maşallah.
Sevgiler...

Narince hat gesagt…

Zeytinyağlı, üzümlü, tarçınlı benm de çok seviyorum, soğuk soğuk, ne kadar yediğinin farkına bile varamıyor insan. Ellerine sağlık Kevser. Oğlana yarasın.

Sevde hat gesagt…

Genelde ne acı ne de tatlı tercih ediyorum ama eminim dolman enfestirrrrrrrrrr...

Ellerin dert görmeisn canım benim...
Bu arada güzel duaların için teşekkür ederim. Evet doğuma çok az kaldı ürksemi sevinsemmi :)
Bana dua et canım arkadaşım...
Seni kocaman öpüyoruz oğluşumla :)

Selma - DUSBAHCESI hat gesagt…

Dolma harika gorunuyor ellerinize saglik. Oglusunuzda masallah cok tatli!!
Sizi takibe aliyorum haberiniz olsun!!

anneminkizıyim hat gesagt…

Canim Kevsercigim,
ellerine saglik dolman süper görünüyor. Malesef dedigin gibi benimde evde tatlili yemezler. Bende üzümlü ce cam fistikli denedim, esimde, oglumda mrin kirin ettiler ama kesin noktaida koyu verdiler, bir daha yapma diye, banada acili dolmalar yapmak kaldi::))
Ehh ne yapayim, ben ikisinide severim, sen iyisin savasi kazanmissin::))
Sevgilerimle...
Kadinin fendi erkegi yendii....

Baharat tadında hat gesagt…

ah ah sorma bu eşler yokmu, hep onların zevkine göre yemek pişmeli biz hiç önemli değiliz :) Aynı dertten benden muzdaribim canım ya. Mesela ben biber dolmasını çok severim eşimde sadece iç pilavını yer her yapışta onunkini pilav olarak pişiriyorum bende dolmaları yiyorum. Seninde çok güzel olmuş dolmaların ellerine sağlık.

online mutfak hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste