Mittwoch, 28. April 2010

MANDALINALI CHEESECAKE

Peykek 004

Merhabalar,
özlemle beklenen yilin ilk dogru dürüst sicak günü bugün burada yüzünü bizlere gösterdi nihayet. Bizlerde evlerde kalirmiyiz hic, kizim okuldan gelince hemen kendimizi disariya attik.

Parkimizda bol bol oynadik, gezdik, fotograf cektik. Umut bu yil icin ilk kez kisa kollu ve shortlu giysileriyle disariya cikti. Bir ara araba ile markete giderken hatta sicaktan cok bunaldi ama mecburen alisacak, yapacak birsey yok:))

Bu pastami yine dün geceden hazirladim ve buzdolabinda iyice sogutup kendine gelmesini bekledim. Bugün icinde sadece üzerindeki tart jölesini hazirlayip döktüm üzerine. Sonra tüm isler bitince pastamizida aldik ve anneannemize gittik.

Anneannemiz ve dedemiz bahcede komsulariyla birlikte cay iciyorlardi ve "bir pastanin veya kekin yolunu gözlüyorlarmis" meger. Diger kiz kardesime marketten hazir kek almasi icin talimat vermislerdi, ama bu taze pastayi görünce herkes tabii hazir keklerin yüzüne bile bakilmadi:))

Aslinda hafta icinde böyle pastalar yapmazdim ama buzdolabinda mutlaka son kullanma tarihine yaklasan süzme yogurtlarimi da böylelikle degerlendirdim ve cokta güzel oldu.

Birde bu cheesecake'le sevgili Kalpkurabiye Deniz arkadasimin Simartan Meyveli Tatlar etkinliginede katilmis oluyorum ve kendisine kolayliklar diliyorum.

MANDALINALI CHEESECAKE

Malzemeleri:

Hamuru icin:

- 150 gr un
- 1 silme tatli kasigi kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 100 gr toz seker
- 1 yumurta
- 75 gr tereyagi veya margarin

Dolgusu icin:

- 2 kücük kutu mandalina konservesi (175 gr'lik)
- 500 gr yagsiz süzme yogurt (Magerquark)
- 125 gr toz seker
- 3 yumurtanin sarisi
- 1 paket vanilyali puding toz karisimi (pisirmelik)
- 75 ml aycicek yagi
- 125 ml süt
- 3 yumurtanin beyazi

Üzeri icin:

- 1 paket sade tart jölesi
- 250 ml mandalina konservesinin süzülmüs suyu
- hindistan cevizi rendesi

Yapilisi:

1.
Hamuru icin unu ve kabartma tozunu karistirin ve bir kabin icine eleyin. Sekeri, vanilyayi, yumurtayi, yagi da sirasiyla una ekleyin. Tüm malzemeleri el mikseriyle önce düsük devirde daha sonra en yüksek devirde birbirine yedirin.
Daha sonra hafif unlanmis bir zeminde ellerinizle tekrar yogurun, eger yapisirsa bir folyoya sarin ve buzdolabinda biraz dinlendirin.

2.
Dinlenmis hamurun 2/3 bölümünü 26 santimlik bir kek kalibinin yaglanmis tabanina isterseniz merdane ile yada isterseniz ellerinizle düzlestirip yayin. Kek kalibinin kelepcesini de takin ve önceden isitilmis firinda 200 C deredede 10 dakika pisirin tabani. Pisen tabani sogumaya birakin ve hamurun geri kalan bölümünü de bir rulo yapip kek kalibinin yanlarina da 3 santimi gecmeyecek bir kenar yapin ve kek tabanina da iyice kaynasip birlesmesine de dikkat edin.

3.
Dolgusu icin konserve mandalinalar iyice süzülür ve suyunuda muhafaza edin, sonra tart jölesi icin gerekecek. Süzme yogurdu seker, yumurta sarilariyla, puding karisimiyla, yag ve süt ile bir mikser yardimiyla iyice cirpin. Yumurtanin beyazlarini ayri bir yerde kar halince getirin ve diger karisima dikkatlice yedirin. Dolgu kremasini önceden firinladigimiz tabanin üzerine dökün ve üzerine süzülen mandalina parcalarini döseyin. Önceden isitilmis firinda 160 C derecede 50 dakika pisirin.

4.
Firindan cikinca disarida iyice soguyan pastayi ben buzdolabina kaldirdim üzerini folyo ile sarip ve bugün de tart jölesini 250 ml mandalina konservesi suyu ile pisirdim ve ortadan dogru pastanin üzerine yaydim. Yanlarini da rende hindistan ceviziyle süsledim.

AFIYET OLSUN!!

36 Kommentare:

Kırmızı Papatya hat gesagt…

Ellerinize saglik
cok guzel ve leziz gorunuyor..
sevgiler

pelince hat gesagt…

Kevsercim İstanbulun havası da nane molla,kaloriferler yanıyor düşünsene;) bu yaz hç gelmeyecek gibi duruyor..
cheesecake harika olmuş,hazır kek yenir mi hç
ellerine sağlık..

Sevgiler.

keskinli hat gesagt…

canim dün bizim burada sicakti
sonunda yogun kis günlerinin ardindan böyle sicak havalar insanin icini aciyor yani

pastadan o kadar canli duruyorki hemen elimi uzatip bir dilim kesiveresim geldi yani :))
ellerine saglik qurkli tadlara bayiliyorum ben ya süper oluyor
eee anneannemize ve dedemize özeliklede misafirlere afiyet bal seker olsun ....

canim o güzel yorumun icinde cok tesekkür ederim emegin kiymetini bilen dostlara can kurban canim öptüm kocaman.....

kalpkurabiye hat gesagt…

canımmm çok teşekkür ederim kevserciğim ne kadar güzel bir tarif böyle.. şiir gibi..
emeklerine sağlık canım benim..
katılımın için çok teşekkür ediyor, zevkle not alıyorum bu nefis tarifi:))
uygulayacağıma da söz veriyorum:))

rumma hat gesagt…

Canım bunu kim yese şımarır cidden..:)) Görüntüsüyle insan mest oluyor geç karşısına seyret..

23 cm lik bir kalıp beğendim alınca mutlaka denemek istiyorum tarifini..:)
ellerine sağlık ,sevgiler

BEYZA hat gesagt…

Eline sağlık,evde yapılan cheesecake çok daha güzel oluyor.Bende eyanın cheesecake şöleni için limonlu yaptım geçen gün,senin tarifinde değişik olmuş,mandalina mevsiminde denemek lazım.Kışı bekleyeceğiz artık.

Damak Tadı hat gesagt…

Kevser'ciğim,burada mandalina konservesi olmadığı için hiç yapamıyorum..Geçenlerde oradan aldıklarımı da sahne ile yedim yuttum..Ellerine sağlık canım harika görünüyor..Fotoğraflarına bayılıyorum yine..))Afiyet şeker olsun sizlere..Selam ve sevgilerimi gönderiyorum..

bir dilim bir tutam hat gesagt…

Ohhh Kevsercim ne güzel olmus pastan...Ellerine saglik...
Cheesecake görünce Zehranin etkinligi icin hazirladin sandim...Neyse baska etkinlige gitti..
Birde resimleri bolkonda cekiyorsunya gün isigi ilede güzel oluyor aslinda ama düsecek hissi uyandiriyor bende.Bu tabaklarin altlari saglam degil mi?
Sevgiler

Unknown hat gesagt…

Kevsercim ellerine sağlık muhteşem
bir görüntü eminim çokta lezizdir
kocaman öpüyorum...

emelce yemek hat gesagt…

serin serin harika olmustur,hepinize afiyetler olsun

Aybike Ceylan hat gesagt…

Kevser'cigim,
Ne kadar guzel gorunyor, eline, koluna saglik.

Sevgiler, selamlar...

Behiye Sönmez hat gesagt…

canım yine döktürmüşsün ellerine sağlık..
tarifte vanilyalı puding var,,değişik fikir aklıma yazdım:)

Pembe Tatlar hat gesagt…

Aman allahım bu ne güzellik ya:)))

Resmen tutuldum:))

Unknown hat gesagt…

Ufff... Ellerine saglik canim benim... Harika bir cheesecake daha iste... Ne kadar da güzel anlatmissin tarifi... Hafta sonu icin ben de yapmak istiyordum, izninle bu sefer de senin tarifine el aticammmm.... Afiyetler olsun.... Sevgilerimle, o minik oglanin kollarindan kocaman kocaman öpüyorum...

Tümay Öztürk hat gesagt…

Ne kadar güzel gözüküyor! Ellerine sağlık:) İnsanın hemen işini gücünü bırakıp deneyesi geliyor:) Çok öpüyorum canım...

Birsel ve İrem hat gesagt…

Ellerinize sağlık, harika görünüyor. Biraz tuhaf gelebilir ama şimdiye kadar hiç cheesecake yemedim ve yapmadım ama en kısa zamanda denemek istiyorum. Afiyetler olsun. Sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI hat gesagt…

Bende daha once buna benzer birsey yapmistim. Dolgusu cok guzel oldu ama hamuru cok basarisizdi (iyi pismemisti benim hatam). Bunu da denemek lazim ellerine saglik! Burada da hafta sonundan beri havalar cok sicakti, daha bugun yagmur yagdi:) Guzel havanin bizde tadini guzelce cikardik!

Anonym hat gesagt…

merhaba elinize saglik pasta muhtesem olmus bende denemek istiyorum ama bir sorum olucak jöle olarak ne kullaniyorsunuz , yada nerden aliyorsunuz malum buralardaki jölelerde jelatin var ...yardimci olursaniz sevinirim
ayla

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Çok severim mandalinalı cheesecakeki muhteşem olmuş ellerine sağlık canım..güzel yorumun içinde çok teşkr ederim arkadaşım öpüyorum iyi hafta sonları

vintageduygular hat gesagt…

Cok leziz görünüyor,ellerine saglik canim.Güzel mesajin icinde cok tesekkür ederim ;) Sevgiler

Baharcicegi hat gesagt…

bende yapmistim ama üzeri catladi seninki harika olmus bir dilim almdan gitmem simdi cayciya cay koydum demleniyor
yarin Almanyanin her yerinde tatil iyi tatiller canim

sevimin sayfasi hat gesagt…

resimi göünce ayyy kevsercimden gine nefis bir pasta dedim...ama ayni anda tabak iyiki düsmemis dedim...iyi cesaret yani....
ellerine saglik canim
güzel bir hafta sonu diliyorum

serap uzun hat gesagt…

Ayy,Kevsercigim,
bu nasil birsey olmus canim.
Eline saglik dün bende cikolatasini yaptim himmm,nefisti yarin da görümceme götürücem:)
Arsive aldim sirasini bekliyor:)

Sevgilerimle,Serap.

Narince hat gesagt…

Kevser'ciğim, bu nasıl bir güzelliktir böyle? Ne güzel bir renk! Biz de güneşi bir görüyor bir kaybediyoruz.
Mutlu bir hafta sonu dilerim canım.

Kevser - Elda'nin Annesi hat gesagt…

AYLA ICIN:
Güzel yorumun icin cok tesekkür ederim öncelikle.
Ben tart jölesini Dr. Oetker markasindan kullaniyorum, kücük mavi kücük paketlerde satilanlardan. Icinde ise bunlarin "Geliermittel Carrageen" kullanmislar. Google'dan arastirdim bu da bir tür yosundan yani bitkisel bir sertlestiriciymis. O yüzden de gönül rahatligiyla kullandim. Siz eger güvenmezseniz, Agartine (AGAR AGAR) da kullanabilirsiniz. Umarim yardimci olabilmisimdir.

Sevgilerimle

Anonym hat gesagt…

kevser hn cok tesekkür ederim inanin cok yardimci oldunuz jöle icin ...yarin hemen bakicam ...bugünkü verdiginiz tarifte muhtesem ...elinize saglik ..
ayla

oznurunelemekleri hat gesagt…

elleriene sağlık hayatım görüntü nefis şiir gibi tadıda kesin öyledir ne yazık kı mager qurk tr de yok aynı tadı yakalayabilmek için sevgilerimle

Calibe'nin Mutfağı hat gesagt…

Mandalinali cheescake muhtesem görünüyor..Ellerine saglik arkadasim...
Sevgiler
Cali

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

çok leziz görünüyor canım

sevgiler :)

Zencefil ve Tarçın hat gesagt…

Harika bir görüntü, ellerinize sağlık...

rumma hat gesagt…

Hayırlı ramazanlar...

Cooking-love hat gesagt…

Maravillosaaa¡¡¡UUUHHMMMMM¡¡
BESOS

online mutfak hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Oktay usta pasta tarifleri hat gesagt…

Teşekkürler tarifiniz için. Bloğumuza bekleriz. http://www.pasta-tarifi.com

seolara hat gesagt…

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com

seolara hat gesagt…

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste