Freitag, 21. März 2008

Cilekli Zebra Pastasi












Selam arkadaslar,
güzel ve daha önemlisi biraz daha rahat bir kafayla gecen günümden tekrar herkese merhabalar.

Bugün burada resmi tatil, yani Paskalya tatili basladi ve bizler burada Pazartesi günü de dahil olmak üzere evlerde olacagiz. Benimde cok ihtiyacim vardi bu tatile yogun gecen günlerden sonra. Arabam tamirden cikti, fakat yarin da arabanin motor kayisi ve su pompasi degisecek, önceki hasarda elektrik motorundanmis, simdi o da yenilendi ve arabam yine kendine geldi ve simdilik yine gider vaziyette.

Bugün iyice bir uykumu aldiktan sonra gec kahvalti yapip ev isleriyle ugrastim ve birde pasta yaptim.

Tarifini Dr. Oetker'in benim meshur Modetorten kitabindan aldim ve üzeri icin ufak bir degisiklik yaptim. Kitapta pisirilen pudingle yapin diyordu ve bende isimi kolaylastirmak icin vanilyali Creme Ole (Paradiescreme) ile yaptim ve pisman oldum. Söyle pisman oldum, pisirilmis puding olsaydi cilekler üzerinde daha iyi tutunabilirlerdi ve kayma olmazdi, bende iste bu kayma meydana geldi ama tadindan gayet memnunduk. Birde bu pastanin pandispanyasini pisirdikten sonra cok yüksek oldugu icin ben ikiye ayirmak zorunda kaldim ve diger yarisini acil durumlar icin deep freeze kaldirdim kullanilmak üzere.

Birde zebra sekili fazla kendini belirtmedi pastayi kestikten sonra sanirim ikiye böldügüm icin böyle oldu. Neyse yaa, lafi fazla uzatmadan tarifine gecelim hemen.

Resimlerin birinde arka planda Elda'nin resime kacak bir girisini görebilirsiniz, sirinlik yapmak istedi bende pastayi resimlerken, banyodan yeni ciktigi icinde saclari daha islak ve taranmamisdi, yoksa böyle pasakli görünmez asla ama cok hosuma gittigi icin bu resimi bende seve seve yayinlamak istedim, ehhh, herzaman da mükemmel görünemez insan dimi???


Cilekli Zebra Pastasi

Malzemeleri:

- 3 yumurta
- 125 gr seker
- 1 paket vanilya sekeri
- 1/2 sise Dr. Oetker tereyagi-vanilya sivi aromasi
- 100 ml sicak su
- 125 ml siviyag
- 140 gr un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 yemek kasigi kakao
- 1 paket vanilyali Creme Ole (Dr. Oetker Paradiescreme)
- 1 paket kirmizi tart jöle
- 500 gr taze cilek
- file badem

Yapilisi:

1. Ben ise ilk basta yumurtalarin sarilarini beyazlarindan ayirarak basladim. Beyazlari kar haline gelene kadar cirptim ve bir kenara aldim. Daha sonra yumurtanin sarilarini seker ve vanilya sekeriyle birlikte köpürene kadar cirptim. Bu islemden sonra icine sivi aromayi, sicak suyu, unu, kabartma tozunu ve siviyagi kattim ve karistirmaya devam ettim.

2. Kar haline getirdigim yumurta beyazlarini dikkatlice bu hamura yedirdim bir spatula yardimiyla ve hamuru ikiye böldüm ve bir yarisina bir yemek kasigi kakao kattim ve karistirdim.

3. Kek kalibinin icine tam ortadan baslayarak ikiser yemek kasigi bir kakaolu hamurdan birde normal hamurdan tek tek dökerek kalibin icine dogru yayilmasini saglayin.

4. Önceden isitilmis firinda 180 C derecede 50 - 60 dakika boyunca pisirin (kürdan kontrolü).

5. Hazirladiginiz pudingi soguyan pandispanyanin üzerine sürün ve temizlenen ve ikiye kesilen cileklerle üzerini döseyin.

6. Pisirme talimatina göre pisirdiginiz tart jöleyi de sicakken cileklerin üzerine dökün ve sogumasi icin buzdolabina kaldirin. Servise cikarmadan önce ben pastanin kenarlarini file bademlerle süsledim ayrica.

Hepinize güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve hoscakalin diyorum.

Afiyet olsun!!!


ÖNEMLI BIR NOT DAHA:
Bircok arkadasim videolarin acilmamasindan sikayetciydi, fakat videolarin üzerlerine iki kere arka arkaya tiklarsaniz kesinlikle aciliyor sadece biraz zaman gerekiyor, yani ben acmak isterken bir sorun yasamadim!

Kommentare:

semra mutfakta hat gesagt…

nefis olmuş cnm ellerine sağlık.

pastamaxi hat gesagt…

harika bir görüntüsü var pastanın bence zebrayı falan boşver:))
kızın da harika görünüyor, pasaklı hali buysa kimbilir süslenince ne kadar güzel oluyordur..öpüyorum gözlerinden elda nın..

ellerine sağlık ayrıca kocaman sevgiler

dilek hat gesagt…

Bayıldım ben bu pastaya. Çilekli çilekli müthiş görünüyor. Ellerine sağlık.

Anonym hat gesagt…

canimcim ilk once kizinin yanaklarindan öperim cok tatli masallah

pastan harika gorunuyor renklerine bittim:))
guzel bir hafta sonu dilerm

www.yenitadlar.blogcu.com

sofraozlemi hat gesagt…

çokta şirin çıkmış maşallah:)..
pastada nefis olmuş..çilekler çok göz alıcı süper görünüyorlar..ellerine sağlık cnm.
sevgiler..

Fulya hat gesagt…

Pasta muhteşem.Ellerine sağlık.Hemide çilekli.Bir dilim alabilirim.

Yaren hat gesagt…

Kevsercim pastan cok güzel görünüyor,canim ellerine saglik.Bende kac gündür bu tatili hayal ediyorudm,ama dün oglus hastalandi bir günüm öylece gecti.Insal bir daha hastalanmazda bende bu tatili dinlenerek geciririm canim.Sende cok kosturdun,insal seninkide cok güzel gecer canim.Sana ailenle güzel bir tatil gecirmeni diliyorum.Öptüm Kevsercimm:)

http://hunerlieller.net hat gesagt…

SELAM CANIM.PASTA ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNE SAGLIK..KIZINDA ÇOOK ŞİRİN MAŞALLAH..)BENCE SABIRSIZLIKLA PASTAYI BEKLİYOR:)SEVGİLERİMLE.

Nilgün hat gesagt…

Kevsercigim bence gayet nefis olmus..Ellerine saglik canim..Kosturmanin ardindan ailen ile güzel sakin pascalya tatili dileklerim ile öptüm canim...



SEVGILER

Hasret hat gesagt…

tatli$kom ellerine saglik :)) yine harika bir pasta yapmissin, masallah sanada kizinada, cok $irin :)

iyi tatiller canim ...

kocaman öpüldün ...

Dilekk hat gesagt…

elinize sağlık görüntü süper,Elda yıda öptük bu arada..

Mutfak Havlusu hat gesagt…

üfff o çilekler ne güzle görünüyor

o pastadan yemeyi çok isterdim çok!

pelincelezzetler hat gesagt…

Canım pasta çok güzel olmuş,ellerine sağlık..Ama o arkadaki şirine çok tatlı çok,ne kadar güzel gülmüş.Allah nazarlardan saklasın,maşallah diyorum..

Sevgiler..

PINAR hat gesagt…

Kevsercim ellerine sağlık çok güzel olmuş. Elda'yı da benim için öp lütfen, çok şirin çıkmış.
Sevgilerimle.

Nilay Cinisli hat gesagt…

Kevserimmmm,
Ben de canım arkadaşım bana gönül koydu diyordum..Sakın ihmal ediyorum diye düşünme :)uzun süredir ilk kez vakit bulup oturdum pcnin başına ve yorum yazmaya başladım..Efecik artık hiçççç musade etmiyor..Bilgisayarı yanında açamıyorum bile..Eeee ne yapalım herşey onlar için biraz idare etmeli :)Eldacığım da hiç pasaklı falan çıkmamış annesi kızıma laf etme..çokkk şeker çıkmış benim kuzummmm..Öpüyorum pastandan da şu rejim halimle bir dilim alıp kaçıyorum emi :)Öpüyorum kucak dolusu sevgiler

Ayse Pamuk hat gesagt…

Bende istiyorummm nasıl bişey olmuş o öyle enfes ellerine sağlık

ikizlerinannesi hat gesagt…

canisi selam
pastan süper kevsercim ama yazilarin okunmuyor canim haberin olsun ben okuyamadim yani cok koyu cok dikkatlibakmak gerkiyor gözleri yoruyor degistirirsen iyi olur bir tanem öptüm sevgiler

disal hat gesagt…

kevsercim yine harika bir pasta eklemişsin......

nefis görünüyor.....

zebra kısmı çok lezzetli görünüyor....kakaosu çok yoğun görünüyor.....ıımmhhhh.....

ellerine sağlık şekerimm.....

Feyza Fidan hat gesagt…

Ay kurban olsun Feyza teyzesi Eldoşuna :))))) Çok büyümüş bacım Elda, saçı ıslak mıslak ama havası gayet yerinde :)))Öpüyorum o güzel yanaklrını Eldamın..
Çilekli zebra pastansa enfesss...Valla ne diyim Kevserim gözelim, öyle bir nefasetli görüntüdürki ne kayan çilekler, ne zebranın çizgileri heeeççç önemli değil..Yemede yanında yatlık olmuş kısss bu pasta :))))Ellerin dert görmesin canımmmm benim..
Öpüyorum seni..

ayşegülmutfakta hat gesagt…

selam iyi pazarlar :) o şirin kız eldamı :)
pasta süper olmuş bu zebra pasta olayına ben bayıldımm gerçektende en kısa zamanda denemek istiyorum ellerine sağlık canım
ayrıca çileğede bayılırım..:))

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Kevserim
Ellerine sağlık.Harika görünüyor çilekli pastan elda da çook şrin çıkmış
İyi tatiller
mutlu pazarlar
sevgiyle kal

Limonlu Kek hat gesagt…

Bence çilekler tutunamamış, olmamış falan bunlar yanlış, süper olmuş işte, ellerine sağlık, çok da güzel görünüyor. Sevgiler...

ayselce hat gesagt…

selamlar canim,

pastan icin ellerine saglik, nefis görünüyor.

evet cnaim haklisin 1 nisanda ise baslicam, cokta mutluyum artik evde oturmaktan kurtulcam :)) degisiklik olcak benim icim, hem hayatim degiscek hem tasinmak hem yeni is... cok mutluyum hersey yolunda anliyacagin...

heyecan var ama hemen alisirim eminim, bend ehep bu duygulari yasarim tanimadigim bir ortama girince :))

gecen kutlama yaptik ailemdnen cok hos hediyeler aldim, is le alakali cok sevindim ve seve seve is yerimde kullanmaya niyetliyim :))

esim 1 nisana kadar tatilli onunla günün tadini cikariyoruz geziyoruz, dün sünnet dügüne gittik, degisiklik oldu...

günlerimizin tadini cikariyoruz iste, simdi tasinma zorlugu gelicek ondan dolayi Carpe diem diyoruz, günün tadini cikar, gününü degerlendir :))

sana ve ailene hos bir pazar dilerim,

zaten simdi esimle hep ciktigim halde hep online gelemiyorum, ihmal etmiyorumda ama suan daha önemli yapicaklarim var diye ara sira girip bakiniyorum cok pek vaktim yok bu aralar...

sanki herkesin vakti yok, cogu kisi yorgun oluyor ve cok yogun herkes bu aralar...

yine düzelir bu günler hepimizde :))

hoscakal canim, iyi bak kendine

Damak Tadı hat gesagt…

Kevser tatlım,pastan çok güzel olmuş ama orda başka bir güzele takıldı benim gözüm..Bu yüzden pastan otomatikmen 2.plana düştü..))Ellerine sağlık canım,sizlere afiyetler olsun..))

Benim için, oradan gülen gözlerle bakan güzelliği öper misin??Maşallah,Allah sakınıp korusun Elda'yı ve tüm çocukları..)

Youtoube şu sıralar kapalı olduğundan açılmıyor.Nedeni kapatıldı ve şimdi buradan açıklama yaparsam şimşekleri yine üzerime çekerim..Biraz sabır gerekiyor sanırım..

Not:Arkadaşlar www.faroz.net'i tıklayıp oradan bakabilirler..

Canım çok enteresan geldi bana senin bu oyunu bulman..))Beğenmene ise çok mutlu oldum..Kocaman öpüyorum seni ve tatlı ailene selamlarımı gönderiyorum..))

Sevgiler..

peynir hösmelimi hat gesagt…

Canim öpüyorum kizini.Benim kizimda banyodan sonra böyle ortalarda gezinir.Seninkide cok tatli masallah.
Zebrali pastanda süper.Biz anlamadik bile aktigini cileklerin.
Eline saglik canim,öptüm.
Sevgiler.

defneylebirlikte hat gesagt…

pastan şahane olmuş canıım,bittim resmen.eline sağlık.kızın da çok cici.Allah bağışlasın.iyi haftalar..

meleginmarifetleri hat gesagt…

Kevsercim nerelerdesin canım çoktan beri geldiğin yok merak ettim canım
Tatilde başlamış oh ne güzel artık bol bol pasta tarifi gelecek desene.
Pastan çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler by..

yildiz hat gesagt…

Canim ellerine saglik,Elda sabirsizlikla yemeyi bekliyor...
Ama,ben bu aylarda taze cilek almiyorum,güvenemiyorum....
Mayisin ortalarindan itibaren bizim eve girmeye baslar...
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle sevgiler....

ebruakin hat gesagt…

Selam canım,
Harika görünüyor pastan.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.
Sevgiler...

serap uzun hat gesagt…

Kevsercigim harka olmus pasta kizin kadar güzel olmasada iyi görünüyor.:)))))))saka bir yana kizinda pasatada güzel görünüyorlar.Ellerine saglik canim.

selamlar.

TATLI DİYAR hat gesagt…

Son günlerde blogcular üzerinde bir nazar dolanıp duruyor, hastalananlar, ameliyat olanlar, bilgisayarına virüs bulaşıp bilgisayarı çökenler…Biz de (Sibel, Bilun ve Hülya) bir nazar etkinliği yapmaya karar verdik.Bu düşünceden çıktık yola…derken etkinliklerimizi ve dostluğumuzu sürdürelim istedik ve yeni bir blog oluşturduk: BİR FİNCAN KAHVENİN 40 YIL HATIRI VAR. Artık her ay bu blogda yeni etkinliklerle birlikte olacağız. İlk etkinliğimiz NAZAR ETKİNLİĞİ…Sadece yemek, pasta, börek de değil isterseniz sizin tasarımınız olan, kendi yaptığınız nazar temalı elişlerini, nazarlıkları, resimleri vb. de göndererek katılabilirsiniz etkinliğe, ama mutlaka kendi yaptıklarınız, özgün çalışmalar olmalı...

Etkinliğimizin son katılım tarihi 20 Nisan. Bu tarihe kadar hazırladığınız nazar konulu yemekler, pastalar , kurabiyeler ya da el işlerinizi (hatta bizim aklımıza gelmeyen ilginç tasarımlarınızı) adınızı, yaşadığınız şehir veya ülkeyi, blogunuzun adresini kahvefincani@gmail.com adresine göndermeniz yeterli. Ama 21 Nisan'dan önce kesinlikle blogunuzda yayımlamayacaksınız. Katılımcılar diğerlerinden etkilenmemeli...Kendi özgün tasarımlarını yaratmalı...Bloğu olmayan arkadaşlar da hazırladıklarını aynı adrese gönderebilirler. Bol yaratıcılık dolu günler diliyoruz ve birbirinden güzel olacağından emin olduğumuz tariflerinizi bekliyoruz.Haydi bakalım nazardan korkmadığımızı dünya aleme gösterelim...

Etkinlik logosu ve detaylar için Bir Fincan Kahvenin 40 Yıl Hatırı Var ziyaret ediniz.

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan hat gesagt…

Kevsercigim pastan gayet guzel gorunuyor, saga sola kacisan cilekler varsa ben onlari havada kaparim :) Dedigin gibi bir zebre gorunmuyor ama pasta zaten yeterince guzel. Asagidaki videolari da seyrettim, cok komikler . Sanirim biri ebe, oteki de onun yaptiklarini yapmaya calisiyor. Ankaradayken bedava pasta ve gazoz icmek icin dugunlere giderdik. Orada da boyle bir oyun var. Sadece oyun degil, cebinden tarak cikartiyor mesela, sapka giyiyor vs. Yapamayani dovuyorlar :) Biz de keyifle izlerken bedava pastamizi yiyoruz bu arada. Selamlar , gorusmek uzere

elifin tarifleri hat gesagt…

Kevsercim çoktandır uğrayamamıştım. Ben gelmeyeli neler neler yapmışsın öyle. Hepsi birbirinden güzel görünüyor. Ellerine sağlık...
Bu arada linklerine tekrar eklersen sevinirim :))

ebruakin hat gesagt…

Tekrar selam Kevser'cim,
Yeni tarif deneyemememde yaptığım diyetlerin büyük etkisi olsa da, asıl sorun bahar yorgunluğu sanırım.
Her sene bahar aylarında kendimi kötü hissederim.
Sen de sakın blog yazarlığını bırakma canımcım. Harika tariflerinden bizi mahrum etme.
Aynı yorgunluk hemen her arkadaşımızda var gibi. Zamanla geçer inşallah. :)
Öpüyorum kocaman.
Sevgiler...

Yemek Atolyesi hat gesagt…

Selam canım,
Pastan çok güzel görünüyor... Ellerine sağlık.

pastacirapunsel hat gesagt…

Kevser'immmm,

Enfesss, tek kelimeyle enfesss:)) Bu kadar mı iç açıcı bir görüntü olur, hele Elda'nın o bakışına bayıldım:))

Ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

mmmm harika olmuş canım ellerine sağlık...kocaman sevgiler

Selcen hat gesagt…

Ellerine sağlık canım nefis bir pasta olmuş.
Kızında çok tatlı maşallah.

Sevgiler...

angel hat gesagt…

merhabalar,sıtenzı blogcu arkadaşalrı gezerken gordum.çok begendım.pastan harıka ya.elleıne sağlık..

OZAY hat gesagt…

Ellerine sağlık canım Sevgiler..

sevimin sayfasi hat gesagt…

pasta cooook nefis görünüyor canim cilekli pastalara hic ama hic dayanamam görüntüsü süper eminim tadida bir okadar güzeldir
ellerine saglik

elda hanim da cok güzel cikmis yanaklarindan öperim kücük hanimin

selma hat gesagt…

selamlar...
trabzon kolbastı oyununu çok güzel oynamışlar ama
ben izlerken yoruldum valla :)
bende karadenizliyim ama oyun falan bilmem,hatta trabzon doğumluyum sadece orda doğmuşum :)
ve bütün tarifler,pastalar harika gerçekten,
ellerine sağlık canım :)

kurabiye hat gesagt…

hııımm :) nefis bi pasta olmuşşş...
eeline sağlık.

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste