Freitag, 14. März 2008

Limonlu dügüm cörekler - Zitronenknoten













Selam arkadaslar,
umarim hepiniz hafta sonuna güzel bir gecis yapmissinizdir, simdiden herkese güzel ve huzurlu, bol günesli bir hafta sonu tatili diliyorum. Burasi icin yarin hava durumu gayet güzel haberler verdi, yarin bol günesli ve cok sicak olacakmis, inanmasi zor ama bir bakalim hayal kirikligi mi yoksa sevincimiz mi agir basacak.

Neyse, bugün isten geldikten sonra birkac islerimi hallettikten sonra birde bu cörekleri hazirladim. Tarifini Dr. Oetker'in "Backen - So geht das" kitabindan aldim, bu güzel kitabin icinde daha cok temel tarifler bulunuyor ve bende bugün artik nihayet denedim.

Hazirlamasi cok kolay, zira hic elinizi bile bulastirmaniza gerek yok hamuru yogururken bile. Ben tarifte belirtildigi gibi el mikserimin hamur yogurma uclariyla karistirdim hamurumu ve mayalanmaya biraktim. Tadini merak edecek olursaniz, bana tam bir sürpriz oldu: Bence pistikten sonra ayni acma gibi kivamdaydi cöregin ici, cok güzel ve bir o kadar da hafif olmuslardi, yani hic fazla bir tatliligi da yoktu, tam benlik olmustu. Bu cörekleri ben ne ilk ne de son kez yapmis olacagim bu kesin benim icin.

Malzemelerde limon sekerlemesi var ve birde burada Dr. Oetker'in hazir rendelenmis limon kabugu karisimi, ilk resimde de görmüssünüzdür. Bunlardan Türkiye'de de var mi bilmiyorum ama bulamazsaniz eger bir limonu cok iyi yikayin ve kuruladiktan sonra bir limonun yarisini rendeleyin icine. Tabii ki saglik acisindan organik bir limon kullanmakta yarar var, buradaki normal limonlarin disindaki ilacli cilalar pek de iyi birsey degilmis ondan söylüyorum.

Misss gibi tereyagi ve ferah limon aromasiyla bu cörekler kizimin daha simdiden favorisi oldu bile!

Limonlu dügüm cörekler (12 adet)

Malzemeleri:

Hamuru icin:

- 200 ml süt
- 75 gr tereyagi veya margarin
- 100 gr limon sekerlemesi
- 375 gr un
- 1 paket Dr. Oetker kuru maya
- 50 gr seker
- 1/2 paket Dr. Oetker Finesse rendelenmis limon kabugu veya yarim limonun kabugu

Üzerine sürmek icin:

- 2 yemek kasigi süt
- 2 yemek kasigi iri cekilmis seker (Hagelzucker)

Yapilisi:

1. Sütü kücük bir cezvenin icinde tereyagi veya margarinle birlikte kisik ateste eritiyoruz. Limon sekerlemesini de mutfak robotunda iyice ufalanana kadar cekiyoruz, biraz yapisik bir hal aliyor bu islemden sonra.

2. Unu, mayayi, sekeri ve limon rendesini ve limon sekerlemesini bir kabin icinde bir cirpma teliyle iyice karistiriyoruz. Sütlü-yagli ve ilinmis karisimi bu kuru malzemelerin icine döküyoruz ve ilk önce düsük ayarda el mikserinin hamur karistirma uclariyla birlikte karistiriyoruz, daha sonra en yüksek ayarda 5 dakika daha hamurumuzu bir güzel karistirip yoguralim mikserimizle.

3. Hamuru ilik bir yerde mayalanmaya birakiyoruz, yaklasik 20 dakika.
Unlanmis bir tezgahin üzerinde hamuru tekrar ellerimizle kisa bir yogurup toparliyoruz ve uzun bir rulo haline getiriyoruz. Bu rulodan 12 esit parce kesip, 32 cm uzunlukta cubuklar yuvarliyoruz.

4. Her bir cubugun ortasina gevsek bir dügüm atip, uclarini dügümün altina dogru sakliyoruz. Yagli kagitli bir tepsinin üzerine hepsini diziyoruz ve bu islemden sonra tekrar üzerlerini örtüp söyle bir 15 dakika daha tepsi mayasi icin bekletiyoruz ve üzerlerine önce bir firca yardimiyla süt ve daha sonra da iri kirilmis sekerlerden serpiyoruz.

Önceden isitilmis 200 C firinda 25 dakika pisiriyoruz.

Afiyet olsun!!!

Kommentare:

defneylebirlikte hat gesagt…

bence de süpeeer.eline sağlık.her aşamasını da tek tek resimlemişsin ne güzel.harikasın..

kizilciksurubu hat gesagt…

Degisik ve harika bir cörek olmus,ellerine saglik canim.

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan hat gesagt…

Kevsercigim, corekle limonu hic bir arada kullanmayi dusunmemistim. Ama limonun tadini kokusunu cok severim, mutlaka deneyecegim.Afiyet olsun sizlere. Fotograflardan belli corekler cok guzel olmustur eminim

serap uzun hat gesagt…

Kevsercigim harika olmualr onlar simdi missler gibi limon kokuyordurlar.Himm buraya kadar geldi:)insallah deneyecegim.Ellerine saglik canim.

Iyi hafta sonu diliyorum canim.

sevgilerimle.

Baharcicegi hat gesagt…

Burda yagmur yagiyor yarinda havanin cok güzel olacagini zannetmiyorum bakalim yine suslu puslumu olacak hava.
Limonlu cöreklerin nefis olmus eline saglik canim

Yemek Atolyesi hat gesagt…

Süper Kevserciğim tam paskalya çörekleri gibi olmuş (ostern).
Ellerine sağlık...
en kısada denerim...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

çok değişik muhteşem bir çörek olmuş canımcım ellerine sağlık çok öpüyorum

peynir hösmelimi hat gesagt…

Kevsercim cok güzel ve farkli bir tat olmus.Eline saglik.Merak ettim bayaaa.
Iyi geceler canim.

Guhn hat gesagt…

This comment has been removed because it linked to malicious content. Learn more.

yasaminkiyisindan hat gesagt…

Selam..Eline sağlık..Değişik bir lezzette olduğu kesin..İyi hafta sonları canım..Sevgiler.

MUTFAKISTAN hat gesagt…

cok degisik limonlu olmasi sahane cok severim ellerine saglik canim

MUTFAKTA HOŞ SEDA hat gesagt…

Kevserciğim ellerine sağlık kimbilir ne lezzetli olmuştur türkiyede arada bir bulunuyor bu limon aroma ve şekerleri Almanyadan arkadaşım göndermişti sağolsun nefis bir tad veriyor kekelere ama hiç mayalı hamurda denemedim denemek lazım
Sevgiler

Feyza Fidan hat gesagt…

Anaaaa kıs Kevser ne enterasan olmuş bu çörekler...Yapıcam dietten sonra vallahi..Limon şekerlemeli açma süper lezzetli olur hakkaten..Ellerin dert görmesin güzel bacım..Öptüm seni ve Eldamı..

Fulya hat gesagt…

Harika ve değişik bir tat eline sağlık çok leziz gözüküyor.

Mihriban hat gesagt…

Değişik bir lezzet doğrusu. İyi hafta sonları diliyorum. Sevgiler...

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Bayıldım poğaçalara demekki limon harika lezzet veriyor.Birde şu Dr. Oetkerin güzel ürünlerine bayıldım.Niye Türkiyede her ürünü yok anlamıyorum.Ellerine sağlık arkadaşım harikasın...

Hatice hat gesagt…

Kevser'ciğim değişik bir çörek olmuş, nefis görünüyor, ellerine sağlık. güzel bir hafta sonu diliyorum...
sevgiler...

disal hat gesagt…

KEVSERCİM SÜPER BİŞİ BU....

ELLERİNE SAĞLIK CANIM......

EVET TÜRKİYEDE YOK MAALESEF.....

AMA SÖYLEDİĞİN ÖNERİ GÜZEL....

(BU ARADA BLOG MANŞETE ADRESİ YANLIŞ GİRMİŞSİN....NOKTA YERİNE VİRGÜL YAPMIŞSIN.....SENİN BLOĞA GİRİŞ GERÇEKLEŞMİYOR..HABERİN OLSUN ŞEKERİM...)

Melek* hat gesagt…

ay ne aşamalardan geçmiş ellerine sağlık çokm güzel olmuşlar

LAVANTİN hat gesagt…

Kevser, ellerine sağlık gerçekten ilginç bir tarif. Deneyeceğim inşallah.
Muhabbetle...

aslı kaya hat gesagt…

Hıımmmm güzel olmuş.Görüntüsü de çok doyurucu duruyor.Ellerine sağlık....Sevgilerimle.....

pastacirapunsel hat gesagt…

Kevser'ciğimmm,
Maalesef Tr. de yok citronat, onun tadını da başka birşeyde bulamıyorum:(( Eminim enfess birşey olmuştur...

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

pelincelezzetler hat gesagt…

Kevser gerçekten çok güzel olmuş,müthiş kabarmış,her ayrıntıyı resimlemişsin daha da iyi olmuş.Ben gibiler için:)

Ellerine kollarına sağlık.İyi pazarlar..

Sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

canikom harika görünüyor ellerine sağlıkkk mmmhhhhh alttaki tatlıyada bittim valla:)))) hepsi birbirinden güzel hele köfteye bakkkk...sevgilerimle öpüyorum hayatcım....

yemek güncesi hat gesagt…

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; 17.03.2008--30.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
***http://yemekguncesi.blogcu.com/***
YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! BU SEFERKİ ETKİNLİK SÜRESİ 2 HAFTAYA ÇIKARILDI. HEM SİZLERİN YORGUNLUĞUNUZU ATMANIZ HEMDE TARİFLERİNİZİ DAHA RAHAT GÖNDEREBİLMENİZ İÇİN. HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "19" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE..
Yeliz Yemekgüncesi

------------------------------------------------------------------------------------------

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 19 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.....

ezginin mutfağı hat gesagt…

canım benim senin tariflerine bayılıyorum çok lezzetli görünüyor çöreklerinde ellerine saglık canım kocaman sevgiler

ikizlerinannesi hat gesagt…

selam kevserim
ben gelebildim nihayet biliyorum cok aksatim ama ne yapayim annemler bende misafir bugünde son gün yarin abime gececekler ve knisanda geri tr ye dönecekler canim
cok yogundum 1,5 aydir bende annemler
hergün ise git gel yemek ev isi ancak sadece yazi ekledim kac gün kimseye ugrayamadim ama neyse az kaldi

dügüm cöerklerde degisik ve enfes olmus ellerine saglik canim iyi pazarlar öptüm görüsürüz

Nilgün hat gesagt…

Kevsercigim ellerine saglik canim..Bakiyorumda Pascalya icin hazirlikmi var yoksa..Süper görünüyorlar ..
Güzel bir pazar dilerim



SEVGILER

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Kevsercimm
Nefis olmuş limonlu düşüm çörekler
ellerine sağlık
yiyenlerede afiyet olsun

mutlu pazarlar

sevimin sayfasi hat gesagt…

kevsercigim cok güzel olmus zitronenknotenler
missss gibi limon tadi vardir simdi
ellerine saglik canim

harfli sekerlemeleri sormusun, benim pasta süsü alma hastaligim var her gördügüm yerde alirim unlarda ALDIye gelmisti ozaman almistim
ama baya oluyor...

http://ballkabak.blogspot.com/ hat gesagt…

Çok değişik olmuş denemek lazım eminim tadıda harikadır ellerine sağlık

Ilker Erdem hat gesagt…

Degisik olmus ellerine saglik Kevsercigim. Limonlu corek hic denemedim. Sevgiler

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim değişik, harika görünümlü çörekler olmuş. Tadını merak etmedim değil. Hımm. misler gibide kokmuştur pişerken. Ellerine sağlık canımcım. Öpüyorum çok, sevgiler..

Banu hat gesagt…

Meraba Kevser hanim
Tariflerinizi begenerek izliyorum. Gecenlerde hidistancevizi dolgulu muffinlerinizi buyuk bir hevesle yapmaya basladim ama firindan ciktiginde hevesim kursagimda kaldi.Kagitlarin icinde yayilmislardi . Ama galiba ben kagitlari muffin kalibina koymadigimdan oldu. Bende gidip 12 li muffin kalibi aldim en yakin zamanda deneyecegim (cunku hindistan cevizine bayilirim) ve blogumda yayinlarim insallah...
Senide bloguma beklerim.

emineninemekleri hat gesagt…

Kevsercim, canim cörekler harika görünüyorlarrrrrrrrrrrrr.Ellerine emegine saglik canim.

Kocaman öpüyorummmmmmmmmmmmm
Emos

dide hat gesagt…

Çok değişik bir tarif. Limon aroması da nefis olur. Ellerine sağlık.

ayselce hat gesagt…

selamlar kevsercim,

limonlu cöreklerin süper olmus, ellerine saglik...

nasilsin? iyisin insaALLAH...

benim durumumu sormussun, ya ne diyeyim iste ise baslicam ama cok tuhaf duygularim var yani korku degilde ama heyecan cogaliyor sanki :))

bir kac gün sonra patronum arar ve der iste saat kacta gelmem gerekiyor diye ilk günde, bi bakalim ya...

inan he rzamna böyle degilmi, heyecanli olursun tanimiyorsun diye, alistiktan sonra hersey normale gecicek ve ilk basta yaptigin heyecan sanki bosuna olmus gibi düsüncen :))

bende hep böyle olur ondan dolayi gercekten diyorumki gelen gelicek ve basarcam yada daha dogrusu basarmaya caliscam :))

sana ve ailene güzel bir hafta dilerim,

hoscakal canim

hdidem hat gesagt…

ellerine sağlık canım çörekler süper görünüyor öptüm sevgiler

http://asotu.blogcu.com hat gesagt…

merhabalar
pastalarda limon ve portakal kokusuna bayılan biri olarak bunu çok seveceğim ben.ellerine sağlık canım.not ettim bir köşeye tarifini.
sebilay.

canan's culinaria hat gesagt…

sevgili kevser,
cok ilginc ve güzel bir tarif, ellerine saglik,
sevgiler,
canan

yesildomates hat gesagt…

değişik bir tarif olmuş..ellerine sağlık..kevserciğim..ahhh türkiyede de bulsakta ...yapsak.:))

öpyorum..görşmek üzere...

Hasret hat gesagt…

canim kevserim, ellerine saglik hayatim... yine harika :)))

kocaman sicacik sevgilerimle ...

öpüldün ....

Yaren hat gesagt…

Kevsercim canim ne kadar güzel cörekler yapmisin yine.Limonlu hic duymamistim,tadininda merakt ettim dogrusu.Dr. Oetker nin tarifise mutlaka güzel olurda.Bende onun tariflerin cok yaparim.Harika yapmisin arkadasim.Yakinda insal.buralarada güzel havalar ugrar.Güzel görünüyor disarisi ama soguk:(Evde gecirir olduk zamani.Kevsercim sen Kölne yakinmisin? Sanirsam 2 ay sonra o tarafa gelme ihtimalimiz var,bir kac arkadasla buluscaz,sen yakinsan sende gelirmisin diycektim,cok sevinirim:)))))Sana güzel bir hafta diliyorum canim,sevgiyle kal,öptüm bebek.

semra mutfakta hat gesagt…

cnm limonlu tatları pek sevmem:(ama nefis duruyorlar ellerine sağlık.

PINAR hat gesagt…

Ellerine sağlık Kevsercim, limon aromasını çok severim. Bu ürünü hiç görmedim, belki bulabiliriz.
Sevgilerimle.

yasaminkiyisindan hat gesagt…

Günaydın.Kandilin mübarek olsun canım..

Neşeli Sesler hat gesagt…

harika olmuşlar aşamaları göstermen de çok hoş:)işimizi kolaylaşırıyosun.Ellerine sağlık

Anonym hat gesagt…

Hello There. I discοvered your blog the usage of mѕn.
That iѕ a veгу ѕmаrtly
wrіttеn aгticle. І'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful info. Thank you for the post. I will certainly return.

Here is my webpage SEOPressor V5

Anonym hat gesagt…

Hi there, Υou've done an incredible job. I'll dеfinitely ԁigg іt and peгsonally гecommend
to my friends. I аm ѕure they'll be benefited from this site.

Also visit my webpage; SEOPressor V5

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste