Dienstag, 25. März 2008

Köfteden Yogurt Kebap

 

 

 

 


Selam arkadaslar,
umarim hepiniz benim kadar iyisinizdir, 4 günlük bir tatilden sonra yine yeni bir haftanin basindayiz, ama olsun kisa bir hafta nasil olsa bizim icin.

Paskalya tatilinde bol bol uyudum, yedik, ictik, ailemle güzel vakit gecirdik hep beraber.
Yani son yogunlugumun üzerine bu tatil kisaca cok iyi geldi, bende dinlendim ve kendime geldim, yine güzel tariflerle ve yeni yeni heyecanlarla hep beraber olalim diyorum.

Bu aksamin ana yemegine gelmek istiyorum hemen:
Buzlugumda iki tane tirnak pidem vardi, onlari nasil degerlendireyim derken kitaplarimi karistirirken bu yemek cikti karsima ve bende hemen hazirliklara basladim. Hazirlanisi da cok kolay ve pratik bir yemek, yani yarim saat icinde hersey hazir oldu desem abartmam herhalde.

Tarifin kaynagi: Oktay Usta'yla Lezzet Yolculugu kitapindan

Köfteden Yogurt Kebap

Malzemeler:

- 300 gr kiyma
- 1 tane sogan
- 1 yumurta
- 1 tutam maydanoz
- kimyon
- 1 cay bardagi galeta unu
- 2 dis sarimsak
- tuz
- karabiber
- kekik
- siviyag

Sosu ve ic harci icin:

- bayat ekmek veya pide
- 1 kase yogurt
- 2 tane domates
- 2 dis sarimsak
- 1 tatli kasigi salca
- 2 corba kasigi tereyagi (ben siviyag kullandim)
- tuz

Hazirlanisi:

1. Karistirma kabina kiymayi aliyoruz. Üzerine sogani rendeliyoruz. Yumurtayi kiriyoruz. Maydanozu dograyip sarimsagi rendeliyoruz. Tuzu, karabiberi, kimyonu, kekigi koyup köftemizi yoguruyoruz. Kücük parmak kalinliginda yuvarliyoruz. Köftelerimizi tavada veya izgarada kizartiyoruz.

2. Diger tarafta bayat ekmek veya pideleri küp küp dogruyoruz. Önceden isitilmis firinda 5 dakika (180 C) kizartiyoruz.

3. Servis tabaklarimizin ortasina tepeleme koyuyoruz. Ekmegin üzerine cirpma teliyle cirpilmis yogurdu döküyoruz. Üzerine köfteleri diziyoruz. Diger tarafta sosumuzu hazirliyoruz. Tavaya biraz tereyagi (siviyag) koyup sarimsagi, kabugu soyulmus ince domatesleri aliyoruz. Üzerine salcayi koyup kaynatiyoruz. Suyunu, tuzunu ilava edip kaynatmaya devam ediyoruz.

4. Sosumuzun orta koyulukta olmasi gerekiyor. Hazirlanan sosu köftelerimizin üzerine döküp servis yapiyoruz.

Afiyet Olsun!!!
Posted by Picasa

Kommentare:

Cafe Gusto hat gesagt…

Süper olmuş süper ellerine sağlık seninde Oktay ustanın da..sevgiler..

http://hunerlieller.net hat gesagt…

selam canım..tatilinin güzel geçmesine memnun oldum..yemekte harika görünüyor.eline saglık...sevgilerimle...

emineninemekleri hat gesagt…

Kevsericm, canim inan öyle istah acici duruyorlarki mmmmmmmmmhhhhhhhhhhh


Kocaman öpüyorummmmmmmmm
Emos

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Hımmmmmm nefis görünüyor, çok iştah açıcı ellerine sağlık...

peynir hösmelimi hat gesagt…

Kevser´cigim süper olmus bu yaa.
Sanki iskender havasina girmis gibi:)Eline saglik canim.Dinlendiginede sevindim.Artik bomba gibi isine dönebilirsin canim.
Öpüyorum seni sevgiler.

Ayse Pamuk hat gesagt…

Hayatım neler yapmışsınnnn aman yarabbim nasıl canım çekti ellerine sağlık

selma hat gesagt…

oooo harika bir görüntü bu...
eminim tadıda olağan üstüdür,çok güzel ellerinize sağlık... :)

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

En sevdiğim lezzetlerden biri...Bayıldım enfes olmuş...Ellerine sağlık canım...

ayselce hat gesagt…

selamlar kevsercigim,

nasilsin?

kebabin süper olmus, cok nefis...

Kevser sayfandaki yazilar hic okunmuyor, hepsini markieren yapmam gerekiyor, markieren yapinca arkasi mavi oluyorya yazida beyaz o zaman okunuyor...

bekledim senin sayfan yüzde yüz acilsin diye, halen yazi rengi degismedi... damak tadinda arkadasimizin sayfasina girince o senin ayni layout kullanmis,

onda yazi koyudan direk acik renge geciyor ve yaziyi okuyabiliyorum, seninkinde malesef olmuyor...

Allahtan tatil günler vardi desene, uykunu alabildin ve dinlenebildin, süper olmus senin icin... benim esimde tatilde bu arada, resturlaub vom letzten jahr :)) tadini cikariyoruz, birlikte geziyoruz iste :))

sana hayirli geceler dilerim,

tekrardan ellerine saglik canim lecker olmus :))

hoscakalll

pastamaxi hat gesagt…

harika olmuş canım çok iştah kabartıcı bir güzellik...ellerine sağlık


sevgiler

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan hat gesagt…

Kevsercigim harika olmus. Bi r nevi iskender yapmissin:) Ben de Afgan pidesi alip tarifini deneyecegim. KOfteleri ocagin ustunde mi kizarttin yoksa firinda da yeterince piser mi? Kizarttin derken herhalde tavada cok az yagda yaptin diye dusunuyorum.

mutfaktayim hat gesagt…

Ellerine sağlık canım harika görünüyor.

Sevgiler...

Aybike ŞİMŞEK hat gesagt…

Kevser'cim süper görünüyor gerçekten. Evde yapılabilen kebaplara bayılıyorum. Dışarda hep güzellerine rastlayamıyor insan. Ellerine sağlık canım...

Fulya hat gesagt…

Ayyy nede severim.Muhteşem görünüyor.Neyseki dün yedim.Ama gene olsa hayır demem:)))

zerrin - misss hat gesagt…

kevserim, nefis vallahi insanın sabah sabah canı kebap çekermi :)

benim çekti.

ellerine sağlık.

sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

dide hat gesagt…

Bu tarifi Oktay Usta'da izlemiştim. O günden beri de yapmak istiyorum. Sen de de görünce iyice cesaretlendim, kesin yapıcam. Ellerine sağlık, nefis görünüyor.

kizilciksurubu hat gesagt…

Oof neler yapilmis böyle.Enfes görünüyor canim benim,ellerine saglik.Köfteyi bir de böyle deneyim,cok güzel bir fikir,öpüyorum canim.

MAVi VE PORTAKAL hat gesagt…

yaa görünce nasıl acıktım anlatamam.harika görünüyor.hafta sonu bende yapmak istiyorum.

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

ayyyyyyyyyyyyyy öğlen vakti nasılda canım istedi şimdi hee yapılırmı bu bana:))) ellerine sağlık hayatcım harika görünüyor kebapta kebap yani..turkısh kebap:))) sevgilerimle koccemen öpüyorum

pelincelezzetler hat gesagt…

Olay budur,allahım allahım tam yemek saati yaktı beni bu görüntü...
Tam lokanta usulü olmuş,yemede yanında yat..
Canım benim ellerine sağlık..

Ev Perisi hat gesagt…

ağzımın suyunu zor toparladım arkdaşaım;)).
eline sağlık...

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Kevserimm
Ellerine sağlık harika görünüyor köfteden kebap

bende de var oktay ustanın o kitabı
evlilik hazırlığı yaparken çeyizime almıştım
ara ara bakarım,

oturuyorum yemek dergilerini kitaplarını karıştırırım gece yarılarında

ama diyet modundayken kabus gibi oluyor

neysem
Eldamı öpüyorum
sevgiyle kal
senide öpüyorum:)

Damak Tadı hat gesagt…

Çok nefis olmuş canım,ellerine sağlık..Oktay ustanın da ellerine sağlık ayrıca..))

Tatilinin iyi geçmesine çok sevindim canım..Elda içinde değişiklik olmuştur..Kocaman öpüyorum seni ve tatlı kızını..

Sevgilerle..

Müge hat gesagt…

Okurken yutkundum desem:) Duygularımı anlatmış olurmuyum:)

defneylebirlikte hat gesagt…

arkadaşım harikasın.seni ayakta alkışlıyorum çünkü tıpkı lokantada yediğimiz gibi olsun.ellerine sağlık.ah şimdi oradan alıpta yesemm.mmm şahane..

Asiye hat gesagt…

Harika, tadını tahmin edebiliyorum, ellerine sağlık. sevgiler..

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

offf muhteşem olmuş canım ellerine sağlık...öpüyorum sevgiler

Nilgün hat gesagt…

Kevsercigim sana geliyorum kebap yemege..Nefis görünyüor canim..Ellerine saglik



SEVGILER

Yaren hat gesagt…

Kevsercim canim benim yine harika bir yemek,cok seviyorum ben bu yemegi.Resimlerde öyle canli cikmiski yani,insanin alasi geliyor.Bende gecen yaptim bunu ama ben tembellik yaptim isin kolayina kacmistim,etle yaptim.Köfteyi yogurmak hazirlamak kizartmak biraz fazlaca is geldi bana:)))Süper olmus Kevsercim ,ellerine saglik.Sevgiyle kal hayatim.

hayat hat gesagt…

Kevser , yoğurtlu kebabın nefis görünüyor.Şimdi gelde diyet yap. canım istedi vallahi:) .Ellerine emeğine sağlık.

Sevgiyle kal canım...

Feyza Fidan hat gesagt…

Ohhh sefan olsun canım Kevserim, bir güzel dinlenmişsin, iyi olmuş valla :)
Köfteden yoğurtlu kebabına bayıldım valla, süper olmuşşş, ellerine sağlık canım bacım..
Öpüyorum seni...

disal hat gesagt…

dinlenmene eğlenmene sevindim canım....bizim burdada börek tatili falan olsa..ya da mantı tatili..hihi..

bizimde ihtiyacımız var....

ellerine sağlık....kebapın harika olmuş.....

nefissss...öptüm canikom...

zehra hat gesagt…

ooo super olmus koftelerrr
ellerınıze saglık

EZGi :)) hat gesagt…

CANIM HARİKA BİR LEZZET OLMUŞ TAM BENLİK ELLERİNE SAGLIK KOCAMAN SEVGİLER

gülten hat gesagt…

ellerinize sağlık. süper bir lezzet olmuş afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Ilker Erdem hat gesagt…

Canim ya bizde cok severiz boyle yogurtlu kebaplari. Ellerine sagik cok guzel olmus .Sevgiler

Mihriban hat gesagt…

Vallahi ye beni ye beni diye bağırıyor.Mutlaka deniycem nefiiss görünüyor.Ellerine sağlık sevgiler selamlar...

http://illedeyemek.blogcu.com/ hat gesagt…

Bakarken bile canım çekti:))
elinize sağlık çok lezzetli görünüyor,sevgilerimle...

serap uzun hat gesagt…

Harika olmus Kevsercigim,kebaplarin.Ellerine saglik canim.Ayy canim cekti inan hemen denemek gerekiyor galiba:)))

selamlarimla.

Hasret hat gesagt…

ellerine saglik sekerim, nefisss olmus... bende cok severek yapiyorum bu tarifi bir oktay usta hayrani olarak ...

sicacik sevgilerimle.. kocaman öpüldün ..

OZAY hat gesagt…

Canım cektı vallahı ellerıne sağlık.Sevgıler..

pastacirapunsel hat gesagt…

Kevser'immm,

Tatilinin güzel geçmesine çok sevindim:))

Kebap ise enfesss, bayıldım, ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

emineninemekleri hat gesagt…

Kevsercim, canim yine döktürmüssün, ellerine saglik canim benim.

Kocaman öpüyorummmmmmmmmmm
Emos

Anonym hat gesagt…

canim merhaba ben buaralar yokum,ellerine saglik demek icin ugradim.Kizim okula baslar baslamaz bloga devam simdilik ara verdim.Yine gorusuruz insallah.turkserecepten-emel

Melek* hat gesagt…

açken bakmamam lazımdı ,bloguna bu güzel görüntüye dayanılmaz ellerine sağlık

mucizembenibul hat gesagt…

DAVEET

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

mucizembenibul hat gesagt…

davet

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

----------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

NAZLI ARSLAN hat gesagt…

Merhaba canımcım
Nefis görünüyor,çok sevdiğim bir yemek ellerine sağlık
Öptüm
Sevgilerimle...

Mutfak Havlusu hat gesagt…

KINIYORUM!

iskenderi çocukluğundan beri çok seven birine birde bu halinide,zaten köfteyide çok sevdiği için birde iskendere yakın durduğu için seven birine bu yapılırmı?

esefle kınıyorum amma genede afiyetler olsun diyorum:)))

en son kardeşimle evde bir başımıza kalınca çıkarmıştık buzluktaki köfteleride yapmıştık bundan:))

ikizlerinannesi hat gesagt…

selam kevsercim
unuttun sen beni ya artik hic gelmiyorsun canim köfteli yogut kebabin enfes görünüyor ama yazilarini okuyamiyorum kevserim ya
daha öncede yazmistim ama cevap yazmadin sevgiler iyi pazarlar

HULYA hat gesagt…

Ay çok nefis olmuşa benziyor.Hafta sonu için süper bir seçenek.ellerine sağlık canım.Sevgiler(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

http://asotu.blogcu.com hat gesagt…

Merhaba canım;
tarifin aynı iskender kabap gibi olmuş:))ellerine sağlık.oğlum tatil yaptı senin gibi:)sevgilerimle.
sebilay.

zehra hat gesagt…

mutlu huzurlu saglıklı başarılı ve sevgi dolu
kocaman bir hafta diliyorum

pelincelezzetler hat gesagt…

Canım senin iznin olmadan seni sobeledim..Cevap verirsen mutlu olurum..
Öpüyorum sevgiler

defneylebirlikte hat gesagt…

bu şahane yemekten yemeye geldim canım.gidiyorum geliyorum bakıyorum..mmm.

ab-ı hayat hat gesagt…

Harika bir lezzet,ellerine sağlık...


sevgiler...

online mutfak hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste