Freitag, 7. März 2008

Muzlu-cikolatali mermer kek

 

 

 

 

Selam arkadaslar,
hafta sonuna girerken simdiden hepinize güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.

Benim hafta sonum biraz telasli gececek, cünkü Pazar günü kocisimin 35. dogum günü kutlamasi var.
Ailemizin büyük olmasindan dolayi biz bize yetiyoruz zaten, cocuklarla birlikte güzel bir gün gecirmeyi umut ediyorum.

Yarindan itibaren hazirliklara baslayacagim ve bakalim neler, neler cikacak ortaya. Sürprizler var o bir kere kesin!

Bu aksam yaptigim kekin tarifine gecmek istiyorum.
Esim kahvesinin yanina artik atistirmalik neler var diye sorup durunca ve benim de hazirda birseylerin olmamasindan dolayi bu keki kendisi icin yaptim. Evinizdeki bulunan kararmis olgun muzlari da degerlendirmek icin güzel bir kek alternatifi bu bence.

Muzlu-cikolatali mermer kek

Malzemeleri:

Kuru malzemeler:

- 315 gr un
- 225 gr seker
- 1 tatli kasigi karbonat
- 60 gr yumusak tereyagi

Sivi malzemeler:

- 120 gr eksi krema
- 375 gr muz püresi (2 muzu el blenderiyla iyice ezin)
- 1 tatli kasigi vanilya sekeri
- 1 yumurta, hafif cirpilmis

120 gr eritilmis bitter cikolata


Yapilisi:

1. Firini 180 C derecede ön isitmaya ayarlayalim.
Baton kek kalibimizi yaglayip, hafif unlayalim.

2. Kuru malzemeleri karistiralim ve yumusak tereyagini bu karisimin icine kücük parcaciklar halinde keselim. Parmaklarimizin uclariyla veya bir bicak ve catal yardimiyla unlu karisima yedirelim tereyagini iyice icine cekene kadar.

3. Sivi malzemeleri iyice karistiralim ve hafifce diger kuru malzemelerle karistiralim.

4. Eritilmis bitter cikolatayi bir tahta kasik yardimiyla mermer sekli vererek muzlu hamurun icine katalim, sakin iyice birbirine karistirmayin, o zaman mermerize sekili kaybetmis oluruz. Cikolata ve hamurun birbirine verdigi kontrast görüntüsü önemli.

5. Hamuru baton kek kalibina dökelim ve üzerini düzlestirelim. Pisirme süresi 50 dakika yaziyordu, fakat bicak testim temiz cikmayinca ben ici iyice pisene kadar firinda tuttum. Firindan cikarttiktan sonra 10 dakika daha kalipta birakin ve daha sonra kaliptan cikartin. Üzerine pudra sekeri eleyip, servise hazir hale getirin.

Afiyet olsun!!
Posted by Picasa

Kommentare:

sevimin sayfasi hat gesagt…

canim ilk yorum bendendir insallah...
kek nefisss olmus canim
muz cok degisik tad vermistir keke
bir dilim alip kaciyorum
ellerine saglikcanim
kocaman öpücükler

serinmavi hat gesagt…

Eline sağlık canım.....
Selamlar...

kizilciksurubu hat gesagt…

Mmmh,sahane görünüyor,ellerine saglik canim.Kadinlar günün kutlu olsun.

Anonym hat gesagt…

slm sitenizi cok uzun zamandan beri buyukbi ilgi ve keyif ile takip ediorum... fakat ne bilim artik eskisi gibi canli deil siteniz... resimler eskisi kadar heyecan vermior adama bence eski resimleriniz daha bi canli duruyordu... neyse kardes sana basarilarinin devamini diler sevgiler UsA dan! Zeyno

Nilgün hat gesagt…

Kevsercigim ellerine saglik canim..Muzlari degerlindermek adina iyi fikir hic böyle denememistim.Tesekkürler canim


SEVGILER

yesildomates hat gesagt…

kevserciim..kekin çok güzel olmuş..muzun tadını merak ediyorum kekte..amini hoş bir aroma bırakıyordur ağızda..
ellerine sağlık..

sana kolaylıklar diliyorum...

öptüm..görüşürüz...

Ilker Erdem hat gesagt…

Canim ellerine saglik kekin cok guzel gorunuyor. Sevgiler opuyorum

ayselce hat gesagt…

selamlar kevser,

kekin nefis olmus, ellerine saglik canim...

sana yarin icin kolay gelsin, hele pazar günü icin yogun gecer eminim :)) ama hos günler gecirceksiniz, iyi eglenceler...

kadinlar günün kutlu olsun canim,

hoscakal

Beyza hat gesagt…

Kevser´cim ben bir kez muzlu kek denedim o da hüsranla sonuclandi ve cöpü boyladi :( O gün bugündür korkuyorum muzlu kek yapmaya. Senin kekin cok güzel olmus. Yeniden denesem mi dedirtti bana :)
Ellerine saglik canim.
Sevgiler

Feyza Fidan hat gesagt…

Canım Kevserimm, bende Beyza'cım gibi bir kez denemiştim muzlu kek ama neticede hüsrana uğranıştım..Bende senin gibi muz ve çikolataya bayıldığımdan çok üzülmüştüm tadına bakamadığım için zavallı kekimin :)))
Sen garanti veriyorsan rejim bittikten sonra yapacağım senin tariften :)))
Gerçi vermene gerekte yok ki, herşey ortada, enfesssss olmuş balım benim...
Şimdiden eşinin doğum gününü kutluyorum..Allah sağlıklı, sıhhatli, mutlu, huzurlu ve sizlerle birlikte daha nice seneler nasip etsin...
Öpüyorum bacım...

ezgi uğurlu hat gesagt…

canım resmen bittim ben.bu nasıl bir kek olmuş bölee:(( çok lezzetliii....
ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

Anonym hat gesagt…

ilk basta dunya kadinlar gunun kutlu olsun canim

sonracima enistenin dogumgunu de kutlu olsun
kendisi cok sansli senin gibi bir esi oldugu icin:))

en sonda kek muhtesem olmsu afiyet olsun
oh be amma da yazdim hihiihihi...
cok öpt

www.yenitadlar.blogcu.com

OZAY hat gesagt…

Kevser'cığım Dunya kadınlar gunun kutlu olsun.Eşine uzun omutler dılerım.Ellerıne sağlık.Sevgıler...

Muhteremle Afiyetle hat gesagt…

8 Mart dünya kadınlar günün kutlu olsun,

Kıymetini bilen hep bulunsun,

Üzüntü-elem-keder senden uzak olsun,

Sağlık-huzur-mutluluk hep seninle olsun.

*Sevgili Kevser,
Kekin nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Ben Esra'nın anısına çıkan Kevgir dergisi için muzlu muffin yapmıştım.
Biz çok severek yedik,ondan sonra sık sık keklerime muz eklemeye başladım.

Fulya hat gesagt…

Eline sağlık.Çok güzel olmuş.

SOFRAM hat gesagt…

Canım çok güzel bir kek olmuş, ellerinize sağlık. Eşinizin doğum günü ve dünya kadınlar gününüz kutlu olsun canım. Birlikte nice güzel günler diliyorum, sevgilerimle...

http://illedeyemek.blogcu.com/ hat gesagt…

öncelikle iyi bir hafta sonu diliyorum.Harika görünüyor eline sağlık,sevgilerimle...

defneylebirlikte hat gesagt…

canım tüm yorumların gelmiş.mermer kekin bir harika olmuş.eline sağlık.kadınlar günü de kutlarım canım.güzel bir haftasonu diliyorum.sevgiler..daha sık görüşeceğiz bundan böyle inşallah canısı..

Yaren hat gesagt…

Kevsercim ne güzel olmus pasta.Muzlari püre olarak yapman cok degisik olmus canim.Her zamanki gibi harika olmus.Ellerine saglik canim arkadasim benim.Ayrica kadinlar günün kutlu olsun canim:)Kadinler gününe bu pastada cok iyi gider yani,aafiyetler olsun hayatim.Sana ailenle güzel bir hafta sonu diliyorum ve sevgile kal canikom.Öööptüm yavru kusum;)

HULYA hat gesagt…

Kevser'ciğim,
kekin muhteşem görünüyor canım.Ellerine sağlık.Hem muz hem çikolata enfes bir tat vermiştir.DÜNYA KADINLAR GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM.SEVGİLER(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

Asiye hat gesagt…

KADIN

Kimi der ki kadın
uzun kış gecelerinde
yatmak içindir.
Kimi der ki kadın yeşil bir harman yerinde dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayalimdir. Boynumda taşıdığım vebalimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran.
Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek, ne ayal, ne vebal.
O benim kollarım, bacaklarım.
Yavrum, annem, karım, kız kardeşim hayat arkadaşımdır.

Nazım HİKMET

Sevgili Kevser; 8 MArt Dünya Kadınlar Gününü kutluyorum.
Sevgilerimle

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Kevsercimm
kolay gelsin canım sana,kek nefiss görünüyor

mutlu haftasonları
sevgiyle kal

mucizembenibul hat gesagt…

KADIN OLMAK AYRICALIKTIR

KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.

emeğine sağlık canım
bende 2 bloğuma da tarif ekledim beklerim
dostlukla kal arkadaşım

yemek güncesi hat gesagt…

off offf harika görünüyorr helede içinde muz ve çikolta varya çok merak ettim tadını valla ellerinize sağlıkk 8 mart dünya kadınlar günümüz kutlu olsun canım güzel günlerr

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor dünya kadınlar günün kutlu olsun sevgiler

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim ellerine saglik. cok güzel bir kek olmus, bende 1 ay evlinden benzerini yaptim ama yayina girmek icin bekliyor, gercekten kararan muzlari degerlendirmek icin cok iyi bir yöntem. ellerine saglik. Sevgilerimle. Kadinlar günün kutlu olsun, esinin dogum günü de kutlu olsun...

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim kekin nefis olmuş. Ellerine sağlık canım benim. Eşinin doğumgünüde kutlu olsun. Nice senelere hep birlikte olmanız dileğiyle, sevgiler...

Mihriban hat gesagt…

Dünya kadınlar günün kutlu olsun. Kek nefis. sevgiler....

semra mutfakta hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR.

Damak Tadı hat gesagt…

Kevrser'ciğim,ne kadar nefis bir kek olmuş.Muzlu tatları çok seviyorum ve ayrıca keklerede çok yakıştırıyorum..))O maharetli ellerine sağlık canım..

D.Kadınlar günün kutlu olsun..Tatlı ailene selamlar canım..

Sevgilerle

pelincelezzetler hat gesagt…

Kek harika gözüküyor,eşine özel olmuş o kısmı ayrıca daha da güzel:)
Doğum günü içinde hazırlıklar başlamış..Sen neler yaparsın şimdi.Merakla bekliyorum gelicek güzel tarifleri...

35 yaş yolun yarısı değil başlangıcıymış..Eşinin doğum gününüde ayrıca kutlarım.Ailece güzel bir hafta sonu geçirin...

Sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

ellerine sağlık canım harika bir kek olmuş...dünya kadınlar günün kutlu olsun çok öpüyorum sevgiler

emineninemekleri hat gesagt…

Kevsercim, canim kekin cok leziz görünüyor. Ellerine saglik canim.........

Kocaman öpüyorum......
Emine

hayat hat gesagt…

Kevser'ciğim,marifetli kardeşim mermer kekin ve diğer tariflerin harika görünüyor. ellerine sağlık emeğine sağlık.
Sevgiyle kal canım...

nino hat gesagt…

kadinlar gunun kutlu olsun
yeni adresim
http://ninomutfakta.blogspot.com/

ayselce hat gesagt…

selamlar kevsercim,

cok tutmucam seni sadece bunu demek istedim:

ESIN ICIN NICE MUTLU YILLARA, IYIKI DOGMUS VE IYIKI KEVSER GIBI SÜPER ES BULMUS :))))

iyi eglenceler canim,

hoscakal

serap uzun hat gesagt…

Kevsercigim kek nefis olmus,miss gibi muz kokar simdi.Kaldi mi acaba ben bir dilim alicaktim:)
Ellerine saglik canim.

sevgilerimle.

Melek* hat gesagt…

ne güzel olmuş ellerine sağlık

peynir hösmelimi hat gesagt…

Hayatim eline saglik.Kocaninda dogum günü kutlu olsun.
sevgiler.

pastacirapunsel hat gesagt…

Kevser'immmm,

Harika bir keke benziyor bu:))

Eşinin yeni yaşı da kutlu olsun:)) Sağlıklı uzun ömürler dilerim kendisine:))

Ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler....

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste