Montag, 7. April 2008

Aranizda kapuska sevmeyen var mi?

 

 


Selam arkadaslar,
yine yeni bir haftanin basinda hepinize güzel ve bereketli, stressiz ve cabucak gecen bir hafta diliyorum.

Benim icin bu hafta güzel basladi, sabahtan Elda'yi okula yolladiktan sonra biraz daha uyudum ve sonra diger kiz kardesimle anneme kahvaltiya gittik.

Simdi verecegim tariflerim cok klasik sayilir, Türk mutfagimizin temel taslarindan da diyebiliriz herhalde.

Valla ben cok seviyorum kapuskayi, yedikce yiyesim geliyor, o kadar yani.
Sevgili esimde benim tam tersim hic sevmiyor maalesef, tüm tencere sebze seven kizima ve bana kaliyor. Bu yaptigim tencereden karsimda oturan kiz kardesimede yolladim ve biraz azalttim. Esimde zaten dün aksam evde pisirirken, oysa ki düdüklü tencerede öyle fazla kokuda yapmiyor, evin icini kokuttun dedi bana ama ben kulak asmadim. Ne kadar saglikli oldugunu bir cok kez anlatmaya calistim esime ama dinlemiyor, agzina bir kasik denemek icin bile almiyor ya, o kadar mi olur???

Kapuskanin eti fazla geldigi icin esim icinde biraz etli bulgur pilavi yaptim, biraz atmasyon bir yemek oldu ama tam tek ögünlük, yaninda da cacikla iyi gitti, yani esim icin. Pilavin tarifini vermiyorum, hepiniz bilirsiniz, iste eti minik minik dogradim ve siviyagda kavurdum, sonra icine iki tane sivri biber, domates salcasi, biber salcasi, baharatlarini ve suyunu koydum ve pismeye biraktim, hepsi bu kadarcik.

Kapuska

- 1 kücük beyaz lahana
- 200 gr dana eti
- 1/2 su bardagi pirinc
- 2 kuru sogan
- 1 yemek kasigi domates salcasi
- 1 yemek kasigig biber salcasi
- tuz, karabiber, pulbiber
- siviyag

Yapilisi:

1. Lahanayi ortadan ikiye bölüp, sonra da kücük kücük dogruyorum.
Soganlarida yemeklik dogradim. Etleride minik minik dogradim.

2. Sogani bir miktar siviyagla birlikte etlerle beraber kavurdum, icine her iki cesit salcayida ilave ettim ve kavurmaya devam ettim, sonra bir miktar kaynar su döktüm icine ve baharatlarini kattim icine.

3. Sonra dogradigim lahanalari ve yikanmis pirinci tencerenin icine aldim ve sosuyla iyice karistirdim, üzerini biraz gececek kadar kaynar su ilave ettim ve tekrar tuzunu kontrol ettikten sonra düdüklü tenceremin kapagini kilitledim ve yaklasik 25 dakika pisirdim.

Afiyet olsun!!!
Posted by Picasa

Kommentare:

peynir hösmelimi hat gesagt…

Canim eline saglik.Miss gibi kokusu geldi sanki burnuma.Bende cok severim ama esim ve cocuklar yemez:( Bende yapamiyorum bu yüzden cok yerim hepsi bana kalinca diye.
Bulgur pilavinda harika bu arada:)
Sevgiler.

pastacirapunsel hat gesagt…

Kevser'immmm,
Ben çok severim kapuska, sevmeyenleri de hiiiiç anlamam:)) Keşke yakın olsaydık da, gelip bir tabak da ben yiyebilseydim:))

Ellerine sağlık canikom, sana ve Elda'ya da afiyetler olsun....

Sımsıcak sevgiler...

ESRA hat gesagt…

ben hiç sevmem ya kapuska,aslında lahanayı sevmiyor değilim mesela dolmasını turşusunu çok severim:)ama gel gelelim kapuska yok ben almayım kötü kokuyor gibi geliyor bana yaaa:(ama senin ki güzeldir kesin ellerine sağlık:)

sevgiler

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Bizim evdede sevilmediği için yapamıyorrum bu güzel yemeği...Bakarken özlemiş olduğumu anladım...Ellerine sağlık canım harika olmuş...Sevgiler...

defneylebirlikte hat gesagt…

ay ben desevmezdim canım annem yaptı yıllarca aynen eşin gibi yemedim inatla ama şimdi ahhh olsa da yesem şöyle ekmek bandırark nefis olur.senin kapuska da bana öyyle bakıyor ki..mmm elinize sağlık canım.afiyet şekerler olsun.öptüm seniii..

sevimin sayfasi hat gesagt…

desene güzel arkadasim ayni kaderi paylasiyoruz, bende kapuskayi cok severim ama esim kokusuna bile dayanamaz
cok sevmeme ramen yillar oldu yapmiyali ve yemiyeli
simdi sende görünce....keske bende karsinda otursaydim bir tabakda bana yolardin
ellerine saglik canim benim

kizilciksurubu hat gesagt…

Yok valla,ben bayilirim kapuskaya.Bir de etli oldumu yeme de yaninda yat olur yani.Nefis görünüyor,ellerine saglik canim.

yemek güncesi hat gesagt…

selamlarr mmm nefis görünüyor kapuskaa ellerinize sağlıkk valla bizde aynı durumdayız ben severim eşim ağzına sürmez ben de pişirmiyorum o yüzden annem yapsada yesen diye bekliyip duruyoruumm enfes olmuşş emeklerinize sağlık güzel gecelerr yüzünden tebessümün hiç eksilmediği tüm dileklerinin gerçek olduğu mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerr

Yaren hat gesagt…

Canimmm sen yaparsinda hic sevmezmiyim,sahsen canim cok lezzetli görünyor,ellerine saglik.Ayrica Kevserim canim arkadasim benim ,kiz hani su pisti olayi icin niye üzüldün kiz,kalb kalbe karsi demekki;).Ay pisti olimde seninle olayim kiz,canim benim.Sana güzel bir hafta diliyorum hamarat arkadasim benim.Sevgilerimi biraktim,öpcükler :)

Baharcicegi hat gesagt…

CANIM BENDE HIC SEVMEZDIM ÖNCEDEN KOKUSUNA BILE DAYANAMZDIM:EVLENDIKTEN SONRA SEBZE HASTASI OLDUM;SIMDI KAPUSKAYI BILE SEVEREK YIYORUM:ELINE SAGLIK SUNUMDA COK GÜZEL OLMUS HAZIR BIR ÖGLE YEMEGI YARIN SENDEYIM:

Quentins hat gesagt…

Eşin gibi ben de maalesef bir türlü sevemedim şu kapuskayı. Bizde de abim bayılır, annem sık sık yapardı ama benim için kokusunun yayılması tabii tam bir eziyete dönerdi. Halbuki lahananın salatasını da dolmasını da seve seve yerim fakat nedense kapuska, ııhhh.

antepası hat gesagt…

Arkadaşım yeni blog adresim http://antepasi.blogspot.com/dur.Diğer adresim kayıtlı ise silip bu adresi girersen memnun olurum.Eski adresime girip hırsızlara prim yaptırmayım.Yeni bolgumla artık sizlerin arasındayım. FULYA

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

canikommmmmm neler neler yapmışsınnn harika olmuş hepside birbirinden güzel ellerine sağlık bebişim......ayyy evet ya kapuskayı erkekler nie sevmezler ben bayılırım valla ohh olsada yesek:))) işyerindede yemek yapan kadına haftalık menüyü ben yazıp veriyorum kapuskay yazdığım gün bana gıcık oluyorlar ahahahah hissettiriyorlar bunu bana:))) öpüyorum canikom elciklerine sağlık..sevgilerimle

Feyza Fidan hat gesagt…

Bayılırım kapuskaya Kevserimmm, bizde eşim sevmez bende bir tencere kapuskayı iki günde yer bitiririm tek başıma :)) Üzerine de bol pul biber dökerim offff yemede yanında yat..
Ellerine sağlık canımcım, kocaman öptüm sizi :)

Mihriban hat gesagt…

Kapusaka yenmez mi ben çok severim.Ellerine sağlık. nefiis görünüyor. sevgiler...

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Kapuskayı ben de çok severim,bence çok lezzetli bir yemek.. Ayrıca ben de bol pul biber dökerim kapuskamın üzerine,mmmm.. Canım çekti bak şimdi, ellerine sağlık :)

sofraozlemi hat gesagt…

şimdi yemekte kapuska vardı;)..yerim ve çok severim..senin kapuskadanda yemiş kadar oldum cnm..ellerine sağlık..

antepası hat gesagt…

Eşim bayılır.Bir tabak alabilirsem çok sevinirim.Sabahtan beri blogla uğraşmaktan yemek yapamadımda:)))Bu sırada kendi blogumdan kendi tariflerimi çalıyorum:))

aslı kaya hat gesagt…

ben çok severim bazen de sarımsaklı yoğurt yaparım üstüne mmmm mmmmm..Ellerine sağlık canım...Bu arada kahvaltı faslınızı kıskandım yani:))))

nil-nennenmutfakta hat gesagt…

Sevmemek ne kelime bayılırm bende kapuskaya her gün olsa yerim.Ellerine sağlık canım...

pastamaxi hat gesagt…

valla hayatım kimsecikleri bilmem ama ben kapuskaya bayılırım sen de harika yapmışsın, ellerine sağlık kocaman öpücükler

sevgiler

ebrulitatlar hat gesagt…

Ay ben bayılırım kapuskaya Kevser'cim. Yanında acı turşuyla birlikte off nefis olur. Bendede lahana var. Pazardan almıştım. Kapuska yapmayı düşünüyordum. Kalp kalbe karşıymış valla. Eşlerde sebzelere karşı önyargılılar. Bizdede böyle maalesef. Ama napalım biz yeriz dimi. Ellerine sağlık şekercim. Afiyetler olsun sana ve Elda'cığıma. Sevgiler, kocaman öpücükler..

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Canım ellerine sağlık
bende eşin gibi sevmeyenlerdenim

etli bulgur pilavına bayılırım
akşam yaptım daha
özelliklede diyettekiler için süper
lahana zayıflatıyor ama bir yiyebilsem
kokusu bile perişan ediyor beni

sevgiyle kal

Tygogal hat gesagt…

See Please Here

meltem hat gesagt…

ellerine sağlık bana da yollayabilirsin fazlaysa bu üçlüye bayılırım...
sevgiler meltem...

Begüm hat gesagt…

Bana yazdigin yorumu gördüm. Tesekkür ederim. Beklerim dedin, geldim. Ne göreyim... missss gibi kapuska... Ohhhho olsaydida bi tabak sicak kapuska, ekmegimi bana bana yeseydim. Benim esimde cok sever. O neyi sevmezki... o konuda ben cok sansliyim. ELLERINE SAGLIK

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

ayy sevmez olurmuyum bayılırımmm acılı acılı offf şahane olmuş ellerine sağlık canımcım öpüyorum sevgiler

egeli hat gesagt…

YA VALLAHİ NE GÜZEL BİR YEMEKMİŞ MEYER !BEN HİÇ YAPMAZDIM, NEDEN BİLMEM ,DAHA ÇOK ERKEKELERİN YÜZÜNDENDE OLABİLİR,HEP ASKERDE KAPUSKA YEDİKLERİNİ SÖYLER DURURLAR YA O YÜZDEN GALİBA HİÇ AKLIMA GELMEZDİ.AMA BİR GÜN YANILDIM YAPTIM ,İYİKİ DE YAPMIŞIM BEN KIYMALISINI YAPTIM HEMEN DE SİTEME EKLEDİM.DEDİĞİNİZ GİBİ İNSAN YEDİKÇE YİYESİ GELİYOR.SEVGİLER

seo hat gesagt…

eline saglik.Miss gibi olmuş süpersin!

Anonym hat gesagt…

...please where can I buy a unicorn?

online mutfak hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste