Mittwoch, 1. August 2007

Bol kirmizi renkli yemeklerimiz





Merhaba,
aslinda zeytinyagli barbunyami dün aksamdan hazirlamistim bugüne hazir olsun diye. Bugün de yanina sadece salata ve bulgur pilavimizi yaptim. Baslikta dedigim gibi bol kirmizili yemeklerimiz ortaya cikti. Pilavin icine rondodan gecirdigim yarim kirmizi dolmalik biberi ve bir domates böyle güzel bir renk verdi ve tabii ki de salca olmazsa olmaz.

Gelelim tariflerine:

Zeytinyagli barbunya:
2 su bardagi barbunya (bir gece önceden ilik suyla islatilmis)
1 orta boy kuru sogan
2 havuc
2 soyulmus domates
1 yk domates salcasi
1/2 cay bardagi zeytinyagi
2 dis ezilmis sarimsak
1 küp seker
tuz ve karabiber

Yapilisi:

Rondodan gecirdigim sogani zeytinyagi ile birlikte biraz yagda cevirdikten sonra icine küp küp dogranmis domesleri atip suyunu biraz cekene kadar kavuruyorum. Bu islemin ardindan icine ezilmis sarimsak ve salcayida katip biraz daha kavuruyorum. Ardindan da icine havuc ve barbunyalari ilave edip kaynar suyunuda ekleyip, tuz ve karabiberini de katip ve sekeri de icine attiktan sonra fokur fokur kaynatiyorum. Ben yemegimi düdüklü tencerede yaptigim icin herkesin kendine göre bir ayari vardir bu konuda onun icin tam birsey söyleyemicem, ben düdüklüde yaklasik olarak 25 dakika pisiriyorum ve bu süre tam olarak bana yetiyor. Artik siz kendiniz ayarlarinizi ona göre yapin! Yemegimiz pistikten sonra tencerenin kapagini acip sogutmaya birakiyorum. Servis ederken de üzerine kiyilmis maydanoz ile süslüyorum. Afiyet olsun!

Bulgur Pilavi:

2 su bardagi pilavlik bulgur
1/2 cay bardagi siviyag
1 orta boy sogan
1/2 kirmizi dolmalik biber
1 tane sivri biber
1 tane domates
1 yk domates salcasi
tuz, karabiber, pul biber, birazcik kimyon ve tuzot

Yapilisi:

Yemeklik dogradigim sogani sivi yagi ile birlikte pembelestirelim ve hemen ardindan icine dogradigim biberleri ve domatesi ekleyelim. 1 -2 dakika sebzeler suyunu cekip biraz pistikten sonra icine salcayi da verip biraz daha karistiralim. Bundan sonra da yikadigim bulguru icine atip biraz daha kavuruyorum ve üzerini biraz gececek kadar kaynar suyu ilave edip baharatlarinida ekleyip biraz kaynattikaten sonra orta ateste güzelcene pisiriyorum. Afiyet olsun!

Karisik Salata:

1/2 göbek marulu
1 domates
1 salatalik
1/2 kirmizi biber
biraz semizotu (annemin bahcesinden)
taze nane
1/2 limon suyu
zeytinyagi
1 paketcik Knorr hazir salata sosu

Yapilisi:

Kücük kücük dogradigim sebzelerimi harmanlayip, hazir salata sosun tozunu limon suyuyla ve zeytinyagi ile birlikte eritiyorum ve salatama ekleyip karistiriyorum. Hepsi bu kadar ve cok kolay. Afiyet olsun!
Posted by Picasa

Keine Kommentare:

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste