Mittwoch, 15. August 2007

Zeytinyagli taze fasulye

        Selam tekrar ben,
bugün ayrica esimle birlikte annemin bahcesine bir bakmaya gittik. Annem izinde oldugu icin bize tembih etmisti siz artik bahceden sorumlusunuz diye. Bizde ihmal etmeyelim hemde hersey yolunda mi diye bir baktik. Gitmisken yanimda bir poset bulundurayim dedim, belki birseyler alirim diye. Annemin bahcesindeki fasulyeler delirmiscesine felaket cok büyümüsler. Fasulyelerden topladim, taze sivri biberlerden, sogan ve semiz otu toplayip geldik eve. Esime de bir yandan takiliyorum, hadi yine iyi bir pazar ettik diye. Fasulyelerin ama öyle ahim sahim bir tadi ve yapisi yok bu sene maalesef, cünkü burda havalar bir öyle bir böyle gitti ve son yagmurlardan sonra fasulyeler pek iyi cikmadilar. Yine de burun kivirmayalim buna da sükür. Fasulyelerle evde zeytinyaglisini yaptim ve yanina da pilav ve karisik semiz otlu salata. Pilavla salatanin tariflerini vermemem gerek yok. Aslinda fasulyeninda yok ama ben yine de yazmak istedim.

ZEYTINYAGLI FASULYE

Malzemeleri:

1 kg taze fasulye
4 tane orta boy domates
1 büyük sogan
1/2 cay bardagi sivi yagi
1/2 cay bardagi zeytin yagi
1 kesme seker
tuz

Yapilisi:

1. Fasulyeleri ayiklayip yikayalim ve bir süzgece alalim.

2. Sogani yemekli dograyip yaglarla birlikte tencerede kavuralim.

3. Yemeklik dogranmis domatesleride icine ekleyip biraz daha cevirelim.

4. Domatesler biraz suyunu salinca icine fasulyeleride ekleyelim ve üzerini gececek kadar kaynar su ile pisirmeye birakalim. Tabii tuzunu ve kesme sekeri unutmamak gerek.

5. Pisirme süresi veremiyorum, eh artik herkes pistiginden emin olana kadar pisirsin.

Afiyet olsun!

Posted by Picasa

Keine Kommentare:

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste