Mittwoch, 15. August 2007

Tarhana corbasi

        Merhaba arkadaslar,
bugünümüz yine cok dolu dolu ve yogun gecti. Bayagi yoruldum, ev isleriyle ugrastim kizimin odasini köse bucak bir elden gecirdim, cünkü cuma günü kizimin dogum günü var ve cumartesine de misafirleri olacak. Arkadaslariyla biraz bizim evde eglenip, yiyip ictikten sonra onlari sinemaya götürmeyi düsünüyorum. Bakalim nasil olacak, umarim o kadar bacaksizla bas edebilirim. Yarin da islerim cok oldugu icin bende bugünden yemeklerimi bari stoklayim dedim ve giristim mutfaga. Corbasindan tatlisina kadar birseyler yaptim ve su an yorgunluktan ayaklarim agriyor. Neyse yarin yemek icmek derdi yok. Sizlere annemin kendi elleriyle her sene yaptigi tarhanadan bir tencere pisirdim. Coktan beri canim istiyordu. Sicak micak dinlemeden kaynattim corbami, firinda bir taraftan yandi mutfakta bende kan ter icinde kaldim. Ama degdi herseye ragmen. Tarifine gelince:

TARHANA CORBASI

Malzemeleri:

1 kücük kase kuru tarhana
50 gr kiyma
1 yemek kasigi domates salcasi
1 yemek kasigi margarin
tuz, karabiber, pul biber, kimyon ve eger varsa cemen de cok güzel yakisiyor ama bende kalmamisti

Yapilisi:

1. Ise ilk önce kuru tarhanayi bir miktar soguk suyla islatmakla baslayalim. Bir güzel karistiralim hepsi suyun icinde erir gibi olsun.

2. Margarini ve kiymayi tencere alalim ve kavuralim. Biraz kavurduktan sonra sirasiyla salcayida ekleyip icine biraz su katarak kavurmaya devam edelim.

3. Bu islemden sonra bu karisimin icerisine soguk su ilava edelim, miktar veremicem cünkü ben göz karari derler ya öyle yapiyorum.

4. Soguk suyu kaynatmadan tencerenin icine islatilmis tarhana karisimini ekleyelim ve kolunuza kuvvet cirpma teliyle corbamiz kaynayana kadar pisirelim.

5. Baktiniz corbaniz artik koyu bir kivam almis ve göz göz olmus kayniyor, altini biraz kisin ve yaklasik 10 dakika kadar daha kisik ateste kaynatin.

6. Bundan önceki islemden önce tabii ki tuzu ve baharatlari unutmayin benim gibi.

Afiyet olsun!

Posted by Picasa

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Tarifini biliyorum ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste