Mittwoch, 23. Januar 2008

Musakka






Selam arkadaslar,
coktan beri aklimda olan ve sevgili arkadasim Hale'nin sitesinde gördügüm bu harika görünen yemegin tarifini bugün vermek istiyorum.

Aslinda bu yemegi yapali ve yiyeli cok oldu, resimleri arsivimde oldugu icin artik zamani geldi diye düsünüyorum.

Yemegin servis halinin maalesef resmi yok bu seferlik, cünkü o yemegi gece gec saatte yapmistim ve bir daha ki gün icin hazir etmistim. O gün de hic aklima gelmedi servis ederken resimlemek ve yemegimizde zaten cabucak bittigi icin öyle tabakli bir resimini sizlere sunamiyorum.

Sevgili Hale'ye de bu güzel tarifi bizlerle paylastigi icin tesekkür ediyorum ve kendi yayinladigi sekliyle bende tekrar yaziyorum.

Musakka

Malzemeleri:

- 250 gr kiyma (yagli yagsiz size kalmis)
- 1 adet kuru sogan
- 1 - 2 adet carliston biber ve kiraz istenilen miktarda kiraz domates
- 2 domates
- 1 yemek kasigi salca ve 1/2 yemek kasigi biber salcasi
- 2 adet patates
- 2 büyük boy patlican
- 2 dis ezilmis sarimsak
- tuz ve karabiber

Yapilisi:

1. Patatesleri yuvarlak ve bir parmak kalinliginda dilimleyip tuzlu su icinde yikayin. Patlicanlarida ayni sekilde dilimleyip tuzlu su icine birakin.

2. Derin bir tavanin icine bol yag koyup patatesleri kizartin. Patlicanlarida da ayni sekilde kizartin. (Hale burda söyle bir öneri de bulunuyor: Ben tepsi icine dizip üzerine firca ile zeytin yagi sürüyorum. Sonra en yüksek derecede firinliyorum. Bu sekilde yag icine cekmiyor).

3. Tavanin yagini bosaltin, soganlari küp küp dograyin ve kavurun. Icine kiymayi atin pisirin. Salcalar ile güzelce kavurduktan sonra 1 bardak su ilave edin. Ben bu kiymali karisima birde 2 dis ezilmis sarimsak kattim, yakistigini düsündügüm icin.

4. Küp küp dogranmis domatesleri ekleyin ve hafif kaynatin. Kaynadiktan sonra atesten alin.

5. Borcamin icine önce patatesleri siralayin, üzerine patlicanlari ve kiyma karisimini ve en üstüne biberle ve kiraz domateslerle süsleyin. Firina verin ve suyunu cektigi zaman musakka hazirdir.

Afiyet olsun!!

42 Kommentare:

Helene hat gesagt…

yummmmm! I only wish I could read the recipe!

Anonym hat gesagt…

cook ama cokkkkkkkkkkk GUZEL ISTAH ACICI BiR SITE bi hamile takipciniz olarak nasil durabilir insan yerinde valla bilmiorum Sevgiler UsA dan :)

Anonym hat gesagt…

ahaahahhaahahah wut a uglyyyy fooddssss yucckiieee uahahahahahahah

SOFRAM hat gesagt…

Canım günaydın, çok sevdiğimiz yemeklerden biri karnıyarık lezzetinde, ellerine sağlık canım, seninki de çok güzel görünüyor,nefis, afiyetler olsun, sevgilerimle öptüm...

sevimin sayfasi hat gesagt…

Musakkan cok lezzetli olmus
severek yedigim yemekler arasinda gelir
seninkide cok istah acici olmus
ellerine saglik

EZGi :)) hat gesagt…

canım okusu buraya kadar geldi.enfes görünüyor.sabah sabah nasıl canım istedi:((
ellerine saglık
kocaman sevgiler

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser'cim musakka çok leziz görünüyor canım. Nefis olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Anonym hat gesagt…

Günaydın..Çok güzel görünüyor..Einize sağlık..sevgiler..

uygarimizlahayat hat gesagt…

Yemek harikaaaaaaaaaa,ellerinize sağlık...Görüntü muhteşem...

Anonym hat gesagt…

canimcim dokturmusun yine
harika bir yemek hemde patlican...hemde musakaa...of of
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

NiNo hat gesagt…

canim ellerine saglik super olmus bu mama bende cok severim evlendigimde ilk yaptigim yemek musakkaydi :D

Anonym hat gesagt…

selam.ohh nefis görünüyor..pek canım çekti şimdi...elinize saglık.sevgilerimle...

Yaren hat gesagt…

Kevsercim nefis görünüyor hayatim,ellerine saglik .Bu aralar ne bu hiz ayol,massalah sana yavru kusum,heycanla sayfani aciyorum canim.SEvgilerimi biraktim hayatim;)

Gönül hat gesagt…

kevserim canum hayatıımun anlamı ne güzel olmuş bu mussakkkaaaaa pek severim yanınada cacık yaparsan hemen sndeyim öğlene:)) yesen bitirsende ben hayal eder yerüm...hade öpüyorum sevgilerimle

. hat gesagt…

GÜNAYDIN KEVSERCIGIM:)))

Bu ne kadar güzel bir musakkadir,görüntüsü beni mest etti inanki canim,sabah sabah istahim kabardi.
Yemekte böyle güzel görüntüler beni ceker mutfaga sokar,iste bu görüntüde aynen öyle yapacak.Bu günkü yemegimin ana menüsünü kafamda tasarladim sayende,cok sagol canim.

MUTFAKTA HOŞ SEDA hat gesagt…

Fırına giren yemeklerin lezzti bir başka oluyor ellerine sağlık Kevser nefis görünüyor

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

hoşbuldumm Kevsercim çok teşkr ederim canım....muskka nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım çok öpüyorum

Anonym hat gesagt…

Selamlar Kevsercim,

nasil oldun? InsaALLAH iyilesmissindir...

Islerin nasil gidiyor? Hersey iyidir umarim... ve yorucu degildir...

Musakka hmmm lecker :))

Ellerine ve Yüregine Saglik...

Sana bir süprizim var, sayfama girde bi bak :)) hihi

Hadi sana güzel bir gün dilerim :))

Sevgiyle Kal, Aysel

Damak Tadı hat gesagt…

Ben çok şaşkın olduğumu söylerimde kimse bana inanmaz..))Sen musakka diye başlık atmışsın ben Kapuska diye okuyorum.Sonra yemeğin resmine bakıp Allah Allah diyorum..Sonrasında ise aklım başıma geliyor ve ben yaşadıklarımı seninle paylaşıyorum...)))Artık bu sefer sana değil,sen bana bu yoruma cevap yazacaksın sanırım..))3 gündür iş yerinde biriyle uğraşmaktan bak ne hallere düştüm ben..))

Şimdi yoruma geleyim canım..Sen kesin MUSAKKANA yorum yazmadan gideceğimi sandın değil mi??

Kocaman öpüyorum seni canım..Anneciğine çok selamlarımı ilet.

Sevgilerle

Anonym hat gesagt…

kevsercigim musakka cok güzel görünüyor bende bu yemegi cok severim eline saglik canim

Zeynep'le Tarifler hat gesagt…

ellerinize sağlık nefis görünüyor:)
afiyetler olsun size
sevgiler

tadınadoyamadım-dilek hat gesagt…

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor:)

SEVGİYEL KAL

Feyza Fidan hat gesagt…

Kıss ne güzel yapmışsın musakkayı valla..Çok severim çok da yaparım..Ama yazın yaparum..Çünkü kışın batlucandakü hormonlardan korkuyom :))))
Ellerine sağlık canummm..
Öptüm...

yemek hat gesagt…

Ellerine sağlık Kevser, ne güzel görünüyor. Canım istedi gece gece.:)
Selametle...

SOFRAOZLEMİ hat gesagt…

patlıcan lezzetlerinden bi tanesi daha:).çok severim..nefiste görünüyor..ellerine sağlık cnm..
sevgilerimle.

SOFRAOZLEMİ hat gesagt…

patlıcan lezzetlerinden bi tanesi daha.çok severim..nefiste görünüyor..ellerine sağlık cnm..
sevgilerimle.

Anonym hat gesagt…

Selamlar musakka nefis olmus ellerinize saglik sitenizi de cok begendim degisik lezzetleriniz varellerinize saglik.

Anonym hat gesagt…

Elelrin dert gormesin cok guzel gorunuyor canim, firindaki yemek birbaska oluyor. Yine firinda yapilabilen bir tarif buldum bu hafta onu deneyecegim nasipse. Patlicanlari ben ciftlikden taze toplayip firinliyorum sonra fermuarli postlere koyup deep freeze'de atiyorum kisinda yapiyorum :) lezzetini koruyor.
Selamlar ..

Ateş Mutfakta... hat gesagt…

Kevserim,
Kışın göbeğinde ne koyarsın böyle tarifler..Çok canım çekti bak şimdi..Ahh bir an önce yaz gelsede bol bol yapsak patlıcanlı yemekler..
Ellerine sağlık canım..Yazımdanda anlaşıldığı üzere yemeğin oldukça iştah kabartıcı..Sevgiler..

yesildomates hat gesagt…

canım yaaa en sevdiğim yemeği yapmışsın..eşim ve ben hergün olsun inan yiyebiliriz..okadar yani..

ellerine sağlık..çok güzel olmuş..öpüyorum.....görüşmek üzere...

capankizimutfakta hat gesagt…

OFFFF, BAYILIRIM MUSAKKAYA. ELINE SAHLIK CANIM. BENDE YAPIYORUM AMA BENIMKI BIRAZ FARKLI. COK GUZEL OLMUS.MMMMM NEFIS....

Pastanı Seç hat gesagt…

Ayyy pek güzel görünüyor,cok harikalar canım istedi valla


sevgiler

ab-ı hayat hat gesagt…

Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Patlıcanın her yemeğine bayılan birisi için tarifi okumak bile çok zorrrr:))))



sevgiler....

Anonym hat gesagt…

selamlae musakka pek hoş gerçi sitenizdeki tüm yemekleriniz de çok lezzetli gözüküyor ellerinize sağlık bana da beklerim yemekoloji.blogcu.com

Melek* hat gesagt…

abartmıyorum harika gözüküyor bende çok severim ellerine sağlık

Melek* hat gesagt…

abartmıyorum harika gözüküyor bende çok severim ellerine sağlık

Anonym hat gesagt…

Selamlar Kevsercim

herseyi basardim artik profesörlerde tebrik icin geldi,

diplomalisin dediler :))

artik son oh ohhh, rahatladim yahu :))

sözlüden sonra direk alisveris merkeze gidip,

kendime hediye olarak etekler üstler takimlar aldim,

büyük alisveris yaptim tek bana :))

yeni geldik ve cok yoruldum,

hemen sizlere yazip netden cikip koltuga uzancam :))

esim daha isde, yalnizca bir dinleneyim :))

sana hayirli aksamlar dilerim,

ve bana sans diledigin icin tesekkür ederim, öptüm seni...

bye bye

ebrulitatlar hat gesagt…

Canım Kevser'im biraz işlerim vardı bu aralar. O yüzden bloğumla ilgilenemedim. Sevdiğim birkaç arkadaşımı ziyaret ettim sadece. Sağol ilgin için. Öpüyorum seni kocaman. Kendine iyi bak. Sevgiler..

Saliha hat gesagt…

benım becerıklı arkadasım..kokusunu hissettim desem ınanırmısın..gercekten laf olsun dıye demıyorum ınankı..bıberlerıde oyle bır dızmıssınkı ıncı gıbıler mubarekler:))

ellerıne saglık..asagıdakı cıg kufteleri kacırmısım yaaa bı ıncelımm...
sevgılerımle..yavrucunu opyorum kokulukokulu:)

Anonym hat gesagt…

selamlar canim,

cevap yazman icin sevindim...

haklisin ya ben dinlensem iyi olur,

artik yarin yine gelirim nete :))

bulgur pilavimi sayfama ekledim simdi ise cikayim :))

hayirli aksamlar...

aile arasi kutlama yaparmiyiz bilmiyorum,

esimle yapicagimiz emin :))

sanirim beni gezmeye götürcek ve kücpk bir süpriz verir,

öyle biseyler andirdi...

ich hab aus den zeilen gelesen :))

hadi bye bye

Unknown hat gesagt…

Merhaba canım.
Çoook sevdiğim yemeklerden birtanesi,bayıldımmm.
Çok iştah açıcı görünüyor canım, kokusu taaa buralara kadar geldi..
Ellerine sağlık canımcımmm.
Bu arada unutmadan, ailem yurt dışında olduğu için ancak 1-2 senede bir göreşebiliyoruz.Evliliğim ilk yıllarında 4-5 ayda bir giderdim ama zaman geçtikçe insan alışıyor artık..
Seni kocaman öpüyorum,ailen ile birlikte mutlu bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler...

Anonym hat gesagt…

Süper olmuş ellerine sağlık İNANILMAZ GÜZELLER!!

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste