Donnerstag, 10. Januar 2008

Dürüm








Selam arkadaslar,
bugün yagmurlu bir güne merhaba dedikten ve isyerinden yine eve dogru ciktiktan sonra hemen evin yolunu tuttum acele ile, cünkü esimi is yerine birakmam gerekiyordu. Bu arada, bugün Elda da evdeydi, cünkü okulda yari yil karneleri toplantilari vardi ögretmenlerin, bu yüzden de cocuklar bugün izinliydiler.

Eve bir geldim disaridan evin pancurlari daha inikti, Allah Allah diyorum kendi icimden bizimkiler niye karanlikta oturuyorlar diye. Kapiyi actim ve bizimkiler daha uykudan yeni kalkmislar, esim hemen banyoya kostu elini yüzünü yikamak icin, Elda bir taraftan ben ne giyecegim diyor.

Elim ayagima dolasti, hemen esime birseyler hazirladim yemesi icin, Elda'nin üzerine birseyler giydirdik ve yola ciktik. Ilk saskinlik ve telastan sonra onlarin o haline öyle gülesim geldi ki, pancurlar inik olunca insan disaridaki aydinliktan da bihaber oluyor ve bu durumda benim esim gibi öglene kadar uyuyor, eh tabii sahah Elda'nin okul isi olmadigi icin rahatti. Eh, olur böyle arada bir.

Esimi ise biraktiktan sonra Elda ile biraz markete ugradik, dürüm ekmekler aldik bu aksamki yemek icin.
Bu dürüm ekmeklere burada arap ekmegi diyorlar, cok lezzetli ve güzel oluyor bu tür dürümler icin. Biz icine bazen beyaz peynir, domates ve biberle de cok seviyoruz.

Kurbanlik etleri degerlendirmek icin bugün de böyle kolay bir yemekle bu telasli günü noktaladik. Dürümlerin yanina ve de icine ilave etmek icin bol eksili bir coban salata yaptim, eh artik onunda tarifini vermeye gerek yok dimi, zeytinyagi, bol limon suyu, sumak ve de nar eksisiylede tatlandirdim.

Dürüm

Malzemeleri:

- Istenilen miktarda et
- 1 sogan
- 1 domates
- 1 sivri biber
- siviyag
- 1 dis sarimsak
- 1 yemek kasigi Tukas aci biberli sos
- tuz, karabiber, pulbiber, et baharati, bolca kekik

Yapilisi:

1. Ince ince dogradigim etleri ve yemeklik dogradigim soganla birlikte ilk önce yagsiz bir sekilde düdüklü tencereye aldim ve suyunu cekene kadar kavurdum.

2. Suyunu cektikten sonra icine biraz sivi yag ve ince dogranan sivri biber ve de domatesi de küp küp dogradiktan sonra icine attim, biraz cevirdim ve aci biberli sostan, yarim cay bardagi su ve diger baharatlari da ekledikten sonra düdüklünün kapagini kitledim ve yaklasik 15 - 20 dakika orta hararetli ateste pisirdim.

3. Bu su miktari etler icin tam yeterli olmustu, etler ne cok sulu ne de cok kuru olmuslardi. Aci biberli sosta öyle pek aci degildi, yani hersey dozunda oldu.

Yarim saat icinde bu güzel et yemegini hazirlamam icin yetti, yani cok pratik de oluyor böyle arada isinizin cabuk olmasi gerektiginde.

Bu arada, bir de ben eskiden düdüklü tencerede yemek yapmaya cok korkardim patlar matlar diye, ama isin sirrini cözdükten sonra artik dikkatimi cekti de, nerdeyse herseyi bu düdüklü tencerede yapar oldum, hem zaman hemde enerji tasarrufuda cabasi tabii ki.

Böyle arkadaslar, bir tatli bir tuzlu bir yol tutturduk gidiyor, sizlere burdan ben iyi geceler veya iyi günler diyorum ve sevgilerimi birakiyorum.

Afiyet olsun!!

Kommentare:

suesse-mahlzeit hat gesagt…

Ellerinize sağlık, harika görünüyorlar! Tek olumsuzluk bu saatte canımın çekmesi. ;)

Sevgiler

cicale hat gesagt…

Canım merhaba. Ben Cica. Blogumu ziyaret etmişsin. Bende sana ziyarete geldim. Çok güzel sayfalar ve tariflerin var. Ben yeni yaptım blogu. Daha düzeltmem gereken çok şey var. Başarılar diliyorum Yine beklerim canım.

NAZLI ARSLAN hat gesagt…

Ahh canım yine harikalar yaratmışsın..
Çok çok çok güzelll görünüyorlar, ellerine sağlık..
Sevgiler....

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

selam canım iadei ziyaretimi gerçekleştirmek için sayfanı açtım. o dürüm ne güzel görünüyo,ben bir dürüm delisiyim bursalı olmama rağmen hımm nofrosttan et çıkartıp bu akşam deniyim diyorum. ellerine sağlıkk.ilk defa geziyorum yarın için şöyle şık bi pasta yapıcam senin tariflerindednde biraz kopya çekicem frambuazlı pasta dan mesela haberin olsunn

disal hat gesagt…

meraba...

demek kalkamamışlar...hah hah...

görüyosun dimi..biz olmazsak işte bu haldeler...Allah onları bizim başımızdan bizide onların başından eksik etmesin....

dürümler nefis görünüyor...bende sık sık yapıp yiyorum...
ellerine sağlık canım benim..

SOFRAM hat gesagt…

Canım günaydın, yoğun geçen bir günün ardından böyle güzel dürümler yapmışsın, görüntüler de harika, tadı da nefistir mutlaka, ellerine sağlık...Afiyetler olsun, sevgilerimle...

ilker'in mutfağı hat gesagt…

merhaba.Sayfanız ve tarifleriniz harika.Hele dürüm .......Diyecek kelime yok.Ellerinize sağlık.SEvgiler...

yeşil kivi hat gesagt…

ya çok güzel olmuş dürümler. 40 yıllık dürümcü mü desem size...ellerinize sağlık...

Dilekk hat gesagt…

ziyaretiniz için teşekkür ederim sizin bu güzel dürümün yanında benim civcivler çok basit kaldı harika olmuş dürüm elinize sağlık

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Hımmmmmmmmmmmmmmm, mis, misss, ellerinize sağlık, aklıma gelmişken bende yapayım bu yemekten, biberlerde ne güzel duruyor, iştah açıcı :))) Ellerinize sağlık...

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

offffffffffff harika olmuş canikom yaaa banada bi dürüm hazırlarmısın ama soğan olmasın içinde oke:))) ellerine sağlık....telaşlı bir günde ne güzel bir lezzet sunmuşsun...sevgilerimle

Feyza Fidan hat gesagt…

Hiiihhh o nası bişi Kevserim...Ay çok nefisss olmuş bu yaaa..
Ellerine sağlık canım..

Bu arada SOBELEDİM seni güzelim benim..(yoksa önceden sobelenmişmiydin)

Öpüyorum..

ayselce hat gesagt…

Selam Hemserim,

vayyyy ellerine saglikkk :))

ne güzel pratik bir yemek yapmissin, sadece 30 dakika icinde, ne güzel yaaa...

hos bir tarif...

ben bir keresinde evde döner yapmisdim, simdi ise Dürüm denerim :))

Sag ol güzel tarifin icin...

Ellerine ve Yüregine Saglik.

Selamlar Aysel

ebrulitatlar hat gesagt…

Kevser dürümler o kadar istah açıcı ve nefis görünüyorlarki. Elimi uzatsam alacak gibi. Hımm harika valla. Ellerine sağlık canım. Bu arada chate gelmiyormusun. Bakıyorum rastlamıyorum sana. Sevgiler, öpüyorum çok..

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerinize saglik,nasil harika gorunup can cekiyorlar buradan bilemezsiniz:)

Asagidaki pasta da oyle, hepsi cok guzel ellerinize saglik.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

hdidem hat gesagt…

canım dürüme söylenecek söz bulamıyorum okadar nefis olmuşki ellerine sağlık canım sevgiler

ezgi uğurlu hat gesagt…

enfess olmuşşş.ellerinize sağlık
sevgiler

Anonym hat gesagt…

merhaba kevser,

dürümlerin harika görünüyor.
Yemek acisindan banada ilham kaynagi oluyorsun gercekten.
En kisa zaman bende denicem.
Salatalarinda her zaman cok istah
acici görünüyor. Ve eminim lezzetide öyledir.

Kendine iyi bak canim.

Ailene selamlar

Hagen´den Emel

(Emel´ler karismasin gene)

Özlemhan hat gesagt…

Naber tatlım nasılsın. ellerine sağlık dürümler süper görünüyor.Şu an çay içiyorumda banada hazırlarmısın öptüm canım

banu gökşin hat gesagt…

nefıs gorunuyor canım cektı oyle guzel hazırlamıssınkı durumculer kıskanır valla ellerıne saglık. sevgılerımle..

sofraozlemi hat gesagt…

MERHABA,
Dürümler nefis gözüküyor..ellerinize emeklerinize sağlık..yuvayı dişi kuş yapar diye boşuna dememişler:)

sevgilerimle.

YESIMLI TARIFLER hat gesagt…

çok güzel görünüyor
ellerine sağlık
sevgiler

Yaren hat gesagt…

Kevsercim bu dürüm bir harika olmus,keske simdi olsaydi.Galiba rejimdeyim diye her sey yesillenir oldum.Ama sizde böyel güzel seyler yapmaynin canim.Ellerine saglik hayatim.Müziginde hayirli olduuun.

Baharcicegi hat gesagt…

Bende ise giderken pancurlari acip gidiyorum yoksa esim ögleye kadar uyur valla.
dürümler nefis olmus,kurban etide ayri bir lezzet katmistir,eline saglik canim

semra mutfakta hat gesagt…

Kevser'cim epey telaş yaşamışsın ama bu dürümler herşeye değer.ellerine sağlık cnm.

nil-nennenmutfakta hat gesagt…

eline sağlık süper bir lezzet olmuş :))

meleginmarifetleri hat gesagt…

kevsercim ellerine sağlık canım harika olmuş dürümler .
tabiiki karanlık olunca insan uyurda uyur bende pek severim kapalı havalarda uyumayı hadi öptüm baay

LeYYa hat gesagt…

blog manşeti seviyorum,böyle maharetli arkadaşları tanıma fırsatı verdiği için.
böreğe gelince gözde büyütlecek hiçbir zorluğu yok.sağolsun nino o kadar güzel tarif etmişki,oyun oynar gibi yaptım.dediğim gibi ben yaptıysam herkesler yapabilir))
dürüm iyi fikir.doğal olarak şu an gırtlağıma kadar tokum))ama karnım indiğinde ciddi anlamda düşünebilirim..selamlar

kizilciksurubu hat gesagt…

oooof bu ne güzel bir görüntü böyle kevsercim,bayyildim valla.Ellerine saglik canim.

umran hat gesagt…

Merhaba ,
Bak bende geldim ziyaretine. Nefis gorunuyor hersey. Yine gelmek uzere...
sevgiler

masalmutfagi hat gesagt…

Ellerine sağlık Kevser çok güzel olmuş..:))dürümcüleri çatlatacak bir dürüm olmuş..:))

Damak Tadı hat gesagt…

Kevser çok iştah acıcı olmuş dürümlerin.Gecenin hangi saati olursa olsun insan dayanamaz herhalde..))Ellerine sağlık canım..Elda'cığa ve sana afiyetler olsun..))

Selamlar

MUTFAKISTAN hat gesagt…

cok guzel gorunuyor harika olmus ellerine saglik

http://guldenceninmutfagi.blogspot.com/ hat gesagt…

Harika bir lezzet sunmussun tam benim damak zevkime layik hani canim:)))
Dürüm ici ne olsa yerim.
Sunumun cok hos,tabak gel ye beni diye cagiriyor sanki.
Canim dün ve bugün yattim hep,üsütmüsüm.
Tabiki ilk is dün doktora gitmek oldu,biraz ayaklandim,bloguma yeni bakabildim sekerim.
Görüsecegiz insallah daha sikca:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat hat gesagt…

AYY KEVSER NASIL CANIM CEKTI CIDDI DIYORUM BAK:))ET YEMEM AMA DURUMDE CEKIYORUM AZICIK ZAHMETINI NAPIMM SEVIYORUM:))
ELLERINE SAGIK HAMARAT KADIN SENI:))

Ilker Erdem hat gesagt…

Sevgili Kevsercim eger kabul edersen seni sobeliyorum. Takip ettigim ve begendigim mutfaklardan birisin. Sorulari sayfamda bulabilirsin. Kolay gelsin. Sevgiler

mutfaktayim hat gesagt…

Bir geldim ekrana yapışıp kaldım. Karnım o kadar aç ki anlatamam bir de bu görüntü şimdi düşüp bayılacam artık ellerine kollarına sağlık canım...

Özlem'den Sevgiler...

http://defneylebirlikte.blogspot.com/ hat gesagt…

öyle muhteşemler ki....baktım baktım baktım.bu aralar az yemeye çalışıyorum amabunları görünce dayanamıyorum yaaaa.şaheser bir görüntü canım.ellerine sağlık.etkinlik tarifini de merakla bekliyorum..

seo hat gesagt…

Ellerinize sağlık, harika görünüyorlar!

Related Posts with Thumbnails

Hakkimda

Mein Bild
Merhaba! Cocuklugumdan beri baska insanlarin tencerelerinde neler piser veya buzdolablarinda neler neler var diye merak etmisimdir. Yakin oldugum insanlarin iste bu yerlerini de cekinmeden karistirmisimdir. Simdi ben büyüdüm, fakat meragim yine devam ediyor, bu yönümle de yine bir yanim cocuk kalmis sanirim. Simdi bu meraktan yola cikarak bende kendi mutfagimda sevdiklerim icin hazirladiklarimi kendi penceremden sizlere göstermeye calisacagim ve bu yolda hep birlikte ilerlemeye devam edecegim.

Benim Ayciceklerim

Benim Ayciceklerim

Follower

BLOG MANSET

Kategorilerim

Meine Blog-Liste